dat filmpje is wel uber idd. ik dnek zelf dat het maar een bepaald percentage is wat gepakt wordt, ikd enk dat de grote jongens nauwelijks worden gepakt, ook controleerd de politie nu belgie, maar ook veel zwaar illegaal vuurwerk zoals pantserfausts, weco lawinepijlen, of boller A komt nederland binnen via duitsland, en dan nog maar niet te spreken over al het chinese vuurwerk dat in de havens binnenkomen, of het spaanse vuurwerk waar de nederlandse politie niet op controleerd. het is en blijft voor de politie onbegonnen werk, natuurlijk moeten ze wel blijven controleren, al is het alleen maar de angst voor de koper om gepakt te worden. wanneer er niet gecontroleerd zal worden zal de invoer de eerste jaren enorm stijgen, maar doordat illegaal vuurwerk kopen ook een soort van spannend spelletje is, zal na een aantal jaren het ingevoerde vuurwerk percentage dalen naar mn mening. de vraag doordat het niet illegaal is neemt af. ook blijkt uit het filmpje maar weer, hoe erg de politie je naait in dit land, ik vraag me vaak af of de controles echt met de veiligheid te maken hebben of met geldklopperij. in mijn ogen is en blijft het het laatste, als je zelfs als je vrijwillig je vuurwerk inlevert een prent krijgt , waar moet het dan heen?