Het grote vuurwerktopic 2005-2006

Hehe haagse ben je naar original fireworks geweest?? daar ben ik vorrig jaar ook met mijn pa geweest, en ga er aankomende vrijdag weer heen. Ik was zeer te spreken over die vlinder 8tige dinge,, :P

Ook heb ik vandaag mijn 10 kilo carbid ophaald;) Dus word zeker weer knallen dit jaar :)

Weksel

haha Persoonlijk vind ik vuurwerk ook wel lache hoor maar om daar nou een 1 uur ofzo in de kou allemaal potten en pijtjes af te steken :p dan kijk in liever in het huis ernaar.Oke je zal wel veel voor verkoop hebben maar toch als je dat allemaal afmoet steken kan je net zo goed een paar geld biljetten in de fik steken :P

begin volgende maand effe naar duitsland rijden denks:) klein halfuurtje met de auto ofso:p effe nieuwe pistool halen:P kan m'n oude nie vinden:rolleyes: en paar sloffen patronen... en de rest haal ik wel in nederland:)

Daniël. said:
Omg, heb je het nu nog niet geleerd? :L
Nee, Me ouders zijn ook erg blij met me +pippi+

piaggotuning said:
hoeveel geld heb je er nu alwel niet ingepompt haagsesf2 Ben je niet een beetje teveel aan het inslaan :P
Geld?? Uhh laten we het zo zeggen alles kost geld, en aangezien niet alles voor mij is speel ik nooit gelijk :+ :X

Vassago said:
Het lijkt mij ook niet helemaal snugger nee. Vooral niet om het vervolgens hier nog ff te showen.
Ach voorkomen moet ik toch al :D en zolang "mijn vrienden" niks bij mij vind kunnen ze het nooit aantonen lijkt mij :z

mark007 said:
Beter steek je je geld in je scooter8P
Nee ik steek me geld in me auto, en vakantie's :) Sommige mensen roken
Ik heb dit als hobby. Ik rook niet maar vind het daarintegen heerlijk om op vakantie tegaan en deze hobby uit te oefenen.

Mitsjiel said:
tov zo'n bom in de achterbak van je auto :rolleyes:
Ach heb erger gereden en zolang je niet rookt of er een auto achter in knalt.. :henko:

PM mij eens snel het adres waar jij nog mortieren van daan haald dan?

[ir]http://forum.scooterforum.net/forum/attachment.php?attachmentid=12522[/ir]

[ir]http://forum.scooterforum.net/forum/attachment.php?attachmentid=12523[/ir]

1 van de 2 wordt het.
:)

Nou laten we beginnen,

Ik vandaag met me pa naar belgie geweest, vuurwerk hale...
rijde we naar Zena in baarle. Rijden door de straat die ik een man in een auto zitte en zeg tegen me pa tering hem vertrouw ik nie, me pa zegt ach ga weg man da is niks.
Kope vrolijk flink wat vuurwerk, laaie alles in en rijde rustig aan. Net over de nederlandse komt er een idioot ons inhalen toeterend en met een bordje STOP politie aan het raam.

Wij netjes stoppen, lekker rustig gebleve vuurwerk in beslag genomen enz boete wordt bepaald door de offcier van justitie... :L

Weer een geslaagd dagje belgie dus :L

Jonges pas op met vuurwerk uit belgie halen want die flikkers staan er flink te controleren, toevallig dat een man die na ons vuurwerk kwam halen ook al 100 m verderop aangehouwe is!!

MENSEN LET AUB OP !!!!!!!!!!!!

Weksel said:
Nou laten we beginnen,

Ik vandaag met me pa naar belgie geweest, vuurwerk hale...
rijde we naar Zena in baarle. Rijden door de straat die ik een man in een auto zitte en zeg tegen me pa tering hem vertrouw ik nie, me pa zegt ach ga weg man da is niks.
Kope vrolijk flink wat vuurwerk, laaie alles in en rijde rustig aan. Net over de nederlandse komt er een idioot ons inhalen toeterend en met een bordje STOP politie aan het raam.

Wij netjes stoppen, lekker rustig gebleve vuurwerk in beslag genomen enz boete wordt bepaald door de offcier van justitie... :L

Weer een geslaagd dagje belgie dus :L

Jonges pas op met vuurwerk uit belgie halen want die flikkers staan er flink te controleren, toevallig dat een man die na ons vuurwerk kwam halen ook al 100 m verderop aangehouwe is!!

MENSEN LET AUB OP !!!!!!!!!!!!

Beetje oude man? ( denk jaartje of 45 ? )
zoja die stond er zondag ook.. en ook toen veel politie gezien.. daarom nooit met de auto voor rijden want dan weten ze dat je veel haalt. of je moet over laden.. achter in baarle is een industrieterein ( tip )

na 5 jaar intensief handelen in vuurwerk begint het toch wel wat te minderen. je word ouder enzo, tuurlijk mag een beetje knalvuurwerk ni ontbreken:P vooral pantserfausts, super widowmaker 2 en een paar lawine pijlen en nitraten zijn altijd leuk. ik heb de laatste jaren veel vuurwerk ( legaal en illegaal ) getest, ook de kwaliteit per jaar. hier een paar foto's van types en verschillende soorten vuurwerk waarvan ik nog enkele exemplaren heb liggen

nitraten:

v.l.n.r

-blauwe nitraat( thunder crackers) herkenbaar: blauw, vulkaantje bedrukt.
knal was vorig jaar goed. fonteintje flits-knal nitraat gelevert per 20

- thunder cracker orginal herkenbaar: kartonnen huls, gekleurde papiertjes, verschillende merken leverbaar, de gene die niet bedrukt zijn zijn goed. dit zijn fontijn flits-knal exemplaren. de bedrukte (thunder crackers) zijn de laatste jaren van slechte kwaliteit. de knal is vergeljkbaar met een astonaut
gelevert per 20

-super nitraat( chinese cracker) herkenbaar : groter exemplaar nitraat, meestal rood/geel paars paarse papiertjes, flits-knal exemplaar, fele luide knal
gelvert per 10

vlinders

v.l.n.r

-2004 exemplaar vlinder, geschreven opdruk, iets groter dan 2003 exemplaar, doffe harde knal, met wit touw gebonden, met vlinder eraan 10cm lang
glevert per 10

-2003 exemplaar vlinder, ongeschreven opdruk, iets dunner dan 2004 exemplaar, met wit touw gebonden, doff harde knal gelevert per 10

-2002 exemplaar, ongeschreven opdruk, kleiner dan de ander vlinders, zwart touw gebonden, doffe harde knal. gelevert per 10

- super vlinder( niet op foto) gekleurde grote vlinder, geleverd per 20, paarse of groene doos, wit touw gebonden, harde doffe dreun gelverd per 10

strijkers

v.l.n.r

- groene strijkers (pirat), herkenbaar groene huls, oranje(2003) gele(2004) kop, geschreven huls, felle knal

- groene strijkers (corsair): herkenbaar zie hierboven, alleen kwaliteit is minder

-zwarte strijkers(raiders): herkenbaar: helemaal zwart , geen opdruk, felle knal, gaan NIET harder dan pirats of corsairs

-mini strijkers zwart( black spiders) herkenbaar: kleine 4cm zwarte strijkers, felle maar zachte knal,

-astronaut/big rotje , die kennen jullie wel

strijkers zwaar

v.l.n.r

zwarte dikke strijker(widowmaker 1) herkenbaar: 8cm lang, zwart , vanaf 2003 pas bedrukt, oude exemplaren hebben zwarte kop, nieuwe rode of gele
doffe harde dreun, zeer veilig!

blauwe dikke strijker(matchcrackers) herkenbaar: 8cm lang, blauw, met opschrift, gele kop, doffe harde dreun.

-pantserfaust: herkenbaar: lange staaf, zwart, gele kop, harde doffe knal

-super widowmaker 2: niet op foto herkenbaar: lange dikke staaf, witte opdruk, bruine kop met lont! extreem harde knal, verkeersbordjes zijn totaal verwoest:P

bb

v.l.n.r

blackboy: herkenbaar: kartonnen huls, 3mm dun 6 cm lang, harde felle knal.

black bermuda: herkenbaar: zwarte kartonnen huls 3mm dun 5cm lang, felle harde knal, laatste jaren is de kwaliteit en de knal afgenomen

tip: zitten er van die beveiligingen op de brievenbussen zodat er alleen nog brieven in gegooit kunnen worden, deze zijn net zo dik als een brief;)

voor vragen of opmerkingen ff pm'en

Last edited:
Die bermude triaangles, die zwarte driehoekjes. Die gaan echt loeihard gewoon voor zoals ze eruit zien. Dit jaar toch maar weer wat bestellen. Ze hebben hier van die mini mortieren te koop die lichtballen afvuren en best harde knal geven :) Voor rest alleen siervuurwerk. knalvuurwerk heb ik nou wel gezien.

Ja oudere man, bekend van blik op de weg.. ;) haha weet je wat het probleem is als je naar dat industrie terrein gaat he, dat ze al 8ter je zitten en dat al nederlands grondgebied is.. helaas.. me pa vond t ook niet erg.. hij zij dit is nou eenmaal het risico wat je loopt. maar zij wel dat dit de laatste x was naar belgie te gaan..
Haagse weet jij btw de bekeuring miss?

had voor 150 euro vlinders en nitraten gehaald bij zena..

Back