This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Het grote voetbal topic #34

Status
Not open for further replies.
Zou slecht zijn voor 't Nederlandse voetbal. Ik hoop natuurlijk PSV, maar als die 't niet worden hoop ik AZ.
Hebben namelijk 't beste voetbal van heel het seizoen gespeeld.

Ik betwijfel wel of AZ voorronde CL zou overleven... Nederlandse clubs moeten imo alleen EL spelen. Jammer dat er zoveel geld in om gaat om alleen al te starten met CL..

welk moment bedoel je?

botsing... kon hij weinig anders... en doelpunt, tjah ken gebeuren...

wel spannend wedstrijd, jammer van rode kaart (die overigens wel terecht was)

Ach. Tegen een ploeg als Barca moet je nou eenmaal een strategie bepalen. Het is geen mooi voetbal, maar Chelsea geeft het gewoon aardig aangepakt.

Torres! Gun het die gozer ergens wel. Die heeft de laatste maanden een bak ellende over zich heen gehad.. Heeft met 1 doelpunt zn aankoopsom terugbetaald

Wel knap van Chelsea, maar ze wonnen puur op de 9 mans verdediging. Hoe moet dat dan in de finale tegen Real of Bayern?

@ Foxgek; bedankt voor deze mededeling. Was er nog niet helemaal achter.

Feit is dat Chelsea 180 minuten in 't eigen 16 meter-gebied heeft gestaan. Barcelona ongelukkig was met doelpogingen en vooral de 2e helft wat slordig werd. Goal van Chelsea was van grote schoonheid, maar verder hebben ze in deze 2 wedstrijden geen enkel recht gehad om door te gaan naar de finale...

Ben ook benieuwd wat de finale word, geef chelsea weinig kans als ze moeten gaan voetballen.

had iemand het ooit zien gebeuren tegen Barca dan??

zie ze van die andere dan ook wel winnen....

zal het vermoeidheid zijn bij de spelers, of combinatie van teveel zelfvertrouwen/arrogantie bij Barca?

Vermoeidheid en teveel zelfvertrouwen denk ik. Camp nou begin je meestal met een 1-0 achterstand als ploeg. Helemaal na de 2-0 dacht ik dat het minimaal 6-0 zou worden. Wie had gedacht dat ik er zo naast kon zitten...

Ook bij het grote barca loopt het wel eens minder.
Dit is gewoon niet hun jaar.
Messi niet in top vorm + Xavi die niet 100% is, is bepalend voor het spel van de ploeg.

En daarbij gun ik het chelsea ook wel.

Goal van Chelsea was van grote schoonheid, maar verder hebben ze in deze 2 wedstrijden geen enkel recht gehad om door te gaan naar de finale...

Toch wel, ze hebben gewonnen.

Wat wil iedereen nou? Dat Chelsea de boel openzet voor Barca omdat het voetbal dan mooier is? Iedereen (ook Di Matteo) weet dat Barca meer kwaliteiten heeft. Dan bepaal je een strategie, en dat was in dit geval erg defensief en hopen op de counter. Dat heeft nu goed uitgepakt, en ik vind het eigenlijk wel tof dat er is een ploeg is die laat zien dat Barca niet onverslaanbaar is.

Natuurlijk wil je dat niet. Maar ik hoop niet dat vanaf nu meer teams zo gaan spelen (al proberen ze het uiteraard al) tegen Barca, want dan is de schoonheid er gewoon vanaf. Denk dat Chelsea gewoon slim heeft gespeeld tegen een Barca dat net niet lekker in vorm was

Ik zeg ook nergens dat ze verloren hebben, zeg dat ze er, gezien over de 2 wedstrijden, geen recht op hadden.

Dit is inderdaad dé manier om Barca te verslaan ja. Voor het voetbal had ik Barca graag in de finale gezien. Chelsea is de "slimmere" geweest dus als je het voetbal zelf buiten beschouwing laat, heeft Chelsea 't goed gedaan.

Status
Not open for further replies.