het grote voetbal topic #11

Status
Not open for further replies.

Johan.

Well-Known Member
en hier gaan we weer verder, oude topic: http://forum.scooterforum.net/forum/f33/het-grote-voetbal-topic-10-a-154930/index35.html


Van Basten rekent op Huntelaar en hoopt op 'type-Stam'
14 juli 2008


Marco van Basten rekent er op dat Ajax er in slaagt om Klaas Jan Huntelaar, die aast op een transfer naar een grote Europese club, voor de club te behouden. "Klaas Jan staat nog gewoon bij ons onder contract en ik ga er vanuit dat hij het seizoen afmaakt bij Ajax", zei Van Basten tijdens zijn eerste perspraatje als Ajax-trainer.

Van Basten trof maandagochtend 27 spelers aan op zijn trainingsveld, terwijl bovendien EK-gangers Klaas Jan Huntelaar en Maarten Stekelenburg nog ontbraken. Deze selectie wordt de komende weken nog flink afgeslankt, vertelde Van Basten. "Een selectie van 24 man, lijkt me mooi. Daar willen we het seizoen mee ingaan."

Er moeten dus wat spelers afvallen, zeker omdat Ajax nog één of twee spelers aan hoopt te trekken. Bovenaan het prioriteitenlijstje staat een verdediger, liet de coach weten. "We zoeken naar een type-Jaap Stam. Henrique, van FC Barcelona, is een optie. Wellicht kunnen we hem huren, maar de situatie is vrij complex. Het is dus even wachten hoe dat loopt. Of Khalid Boulahrouz een optie is? Nou, het lijkt me niet verstandig om op allerlei namen in te gaan. We zoeken in elk geval naar een fysiek sterke speler, die bovendien de lijnen uit kan zetten. Zoals Stam deed, dus."

"Maar ook als we er niet in slagen om deze verdediger aan te trekken, zijn we blij met de selectie", haast Van Basten zich te zeggen. "We hebben twee zeer goede aankopen gedaan, met Dario Cvitanich en Miralem Sulejmani. En als ik Danny Blind meetel, hebben we zelfs drie belangrijke aanwinsten. Want Danny (de nieuwe technisch directeur, red.) is hier heel goed op zijn plaats", aldus de oud-spits.

Uiteraard kwam ook Ismail Aissati even ter sprake. Van Basten zei vooral dat hij een verdediger zocht, maar over een nieuwe middenvelder repte hij niet. Toch is het geen geheim dat Ajax bij PSV een bod heeft neergelegd op de jonge middenvelder. "Ja, daar wordt inderdaad over gesproken. Maar we hebben intern afgesproken dat ik daar niet op reageer. Wellicht over een paar weken wel, als er meer duidelijk is."

:)


Ja zal Boula komen?!

Dat zou echt :W zijn he 8)

En wij hebben Kromkamp :W
 
Advertisement - register to remove this

Nieuwe sponsor van NEC, je weet toch swa
shirts0809-afb.jpg
 
Profiel 1:

Lichtgetint, zwart krullend haar.



Nee, de trainer vergeleken met bijv. Koeman.
 
Gister onder het Roda JC stadion zitten eten, je verstaat ook geen enkele kut van die Limo's :X
 
PSV: Aissati mag weg, maar niet naar Ajax
Ismail Aissati lijkt zijn transfer te krijgen. De middenvelder wil PSV verlaten en de Eindhovenaren lijken nu akkoord te gaan. Echter, onder één voorwaarde: Aissati mag niet naar Ajax.

Voorzitter Frits Schuitema liet tegenover het Eindhovens Dagblad weten dat hij vreest zijn middenvelder 'met pijn in het hart' te moeten laten gaan. "Als een speler niet meer voor jouw club wil voetballen, moet je niet te zwart-wit reageren. Dan zal er een oplossing gevonden moeten worden."

Algemeen directeur Jan Reker voegde daar echter wel aan toe dat PSV Aissati niet naar Ajax laat vertrekken. "Je moet je spelers in principe nooit naar een directe concurrent laten gaan", zei Reker.

De nieuwe trainer Huub Stevens legt zich niet zomaar neer bij een vertrek van de talentvolle middenvelder. "Ik heb twee keer met Ismail gesproken, zowel twee weken geleden als vanochtend. Tegenover mij heeft hij niet gezegd weg te willen. Aan dat gesprek hield ik een goed gevoel over. Ik wil hem ook niet kwijt. Volgens mij heeft Ismail vandaag met plezier getraind en dat is goed om te zien. Ik ga van zijn kwaliteiten gebruikmaken."

Toch hield ook hij een slag om de arm. "Als hij echt weg wil, moet hij met clubs komen. Dan dient er een vergoeding te komen die relevant is voor PSV en recht doet aan de kwaliteiten van de speler", aldus Stevens.

Aissati liet maandag zelf nog weten dat hij Ajax als een interessante optie zag. "Dat is een interessante club. Waarom zou ik daar niet kunnen spelen? De tijd zal het uitwijzen", waren zijn woorden.

Naast Ajax hebben ook FC Twente, FC Utrecht en sc Heerenveen belangstelling getoond.
 
Ach, hij komt toch wel naar Ajax :)
Boertjes moeten niet zo janken nu, ze maken hem gelijk belangrijker dan dat ie was.
Speelde nooit en nu mag die opeens niet naar Ajax.
 
Van mij mag ie komen, goede voetballer en hij zal zich graag willen bewijzen dat ze het in EHV fout hadden.
Hoe dan ook vertrekt ie en vrijwel zeker naar Ajax.
Begin je al te bibberen? ;)
 
Ik kan zich bewijzen in Eindhoven. Stevens wil hem behouden.
Enkel wil hij een garantie op een basisplek.

Dat kan Ajax hem ook niet geven.

Bibberen is niet het goede woord :p
 
PSV’er Aissati: ‘Het moet nu maar eens afgelopen zijn’ Tell-a-Friend print nieuwsartikel


--------------------------------------------------------------------------------
Home > Nieuws > Voetbalnieuws - Datum: 15-jul-2008 12:39

Door Mark van den Heuvel

Eindhoven – Nadat Ismail Aissati (foto) maandag had laten weten PSV te willen verlaten, herhaalde de jeugdinternational zijn woorden dinsdag nog eens. “Ik wil gewoon wekelijks spelen,” aldus Aissati. “En zowel onder Koeman als onder Vergoossen ben ik daar niet aan toe gekomen. Ondanks toezeggingen van algemeen directeur Jan Reker, die zei dat ik meer speeltijd zou krijgen toen Kenneth Perez aan Ajax werd verkocht. Het moet nu maar eens afgelopen zijn.”

Aissati baalt wel van de ontstane situatie. “Het is heel vervelend, ik heb alles aan deze club te danken. Maar af en toe moet je moeilijke beslissingen durven nemen in het leven. Het moment om de club te verlaten is nu aangebroken.”

Ajax zou een gegadigde zijn om de middenvelder over te nemen. PSV echter heeft al laten weten niet te staan springen om Aissati naar de Amsterdamse concurrent te laten vertrekken. “Dat kan ik niet begrijpen,” zegt Aissati. “PSV is vorig seizoen ook kampioen geworden zonder mij. Toen had ik het gevoel dat ik er maar een beetje bij hing.”


Hierdoor neem ik aan dat Aissati zelf ook wel naar Ajax wilt
 
Aissati is gewoon een grote sukkel. Als die bij Psv geen basisplek heeft, waarom zou die dan wel bij Ajax aan de bak kunnen? En er zal vast wel een reden voor zijn dat hij bij meerdere trainers buiten de basis staat. Als ik hem was,was ik lekker naar Utrecht gegaan ofso.

Daar wordt je niet afgerekend op een paar foutjes, heb je een basisplek en met van Hanegem die altijd openlijk z`n bewondering over hem uitspreekt moet je haast wel groeien, zeker als die zo goed is als die denkt. Dan heb je in 1-2 seizoenen een volwaardige ticket naar Psv of Ajax oid. Als die nu naar Ajax vertrekt heeft die grote kans dat hij ook daar faalt.
 
Voor beide.

Net zoveel praatjes toen. Dus nu ook, en het is nooit goed om dit soort spelers naar concurrenten te laten gaan. Dat dachten we toen beide ook van Perez.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top