Het grote voetbal topic #34

Status
Not open for further replies.
Wat fucking vet voor Feyenoord.. Begin vh seizoen werden ze vervloekt door iedereen.. En nu spelen ze gewoon voorronde champions league!

Dikke respect!
 
't Einde van het seizoen wordt dus nog krankzinniger.
Nederland krijgt een extra ticket voor de Europa League omdat we derde zijn geëindigd in 't Fair Play-klassement.
In dat klassement staat Heerenveen eerste, gevolgd door FC Twente, Ajax en Excelsior.
Een overwinning van Heerenveen betekent dat ze in de derde voorronde beginnen, een nederlaag in de twee voorronde en bij een gelijkspel krijgen ze dat ticket van 't Fair Play-klassement waardoor ze in de eerste voorronde beginnen. (Ervan uitgaande dat AZ gewoon thuis wint van Groningen en PSV wint van Excelsior)

Het eerste scenario waar ik nog steeds op hoop:
Heerenveen wint van Feyenoord, PSV pakt de tweede plek. Feyenoord, Heerenveen en Heracles spelen dus in Europa. De play-offs gaan dus tussen de nummer 5 en 8. Dan is 't te hopen dat AZ uiteindelijk de winnaar wordt. FC Twente krijgt vervolgens weer 't ticket van het Fair Play-klassement aangezien Heerenveen dan sowieso al in Europa speelt.

Het tweede scenario:
Heerenveen speelt gelijk tegen Feyenoord, PSV pakt de tweede plek. Feyenoord, AZ en Heracles spelen dus in Europa. De play-offs gaan dus tussen de nummer 5 en 8. Dan maakt 't niet uit of FC Twente of Heerenveen die wint, de verliezer van die twee krijgt dan namelijk weer dat ticket van het Fair Play-klassement omdat de ander dan al in Europa speelt dankzij de play-offs.

Het derde scenario:
Heerenveen verliest van Feyenoord, Feyenoord pakt de tweede plek. PSV, AZ en Heerenveen spelen dus in Europa. De play-offs gaan nu dus tussen de nummers 6 en 9. Dan is 't te hopen dat Vitesse die weet te winnen, dan krijgt FC Twente namelijk dat ticket van het Fair Play-klassement.

Mocht FC Twente nu die play-offs winnen, dan krijgt Excelsior namelijk dat ticket! :D:D
 
Over de zaak MEH gaf ik m anders groot gelijk!

Groepsproces wordt overheen geluld alsof het niet bestaat, ja in zijn tijd nog niet... Soort van Hanegem syndroom, vroeger was alles net zo goed... No way. Hij was echt bezig de Boer de grond in te boren, wat volledig onterecht is.

Btw. congrats met Feyenoord, geweldige prestatie :), ik hoop echt dat ze tweede worden.
 
Vd Gijp was vervelend indd. Niets was goed en wilde ook niets aannemen. Derksen daarentegen vond ik wel "goed" gister...

Ben benieuwd naar Bertje maandag:)
 
Rene had gewoon gelijk in een hoop dingen.

Mounir zo lang wegduwen is ook raar, dan moet die inderdaad wel echt iets vreselijks gedaan hebben. Mounir stelt zich ook niet zomaar zo hardnekkig op naar Ajax. Je bent professional of niet en een conflict moet je gewoon kunnen oplossen. Dit kost miljoenen, je hoorde het, als Mounir nog dik 2 jaar blijft strijkt meneer nog 4 miljoen op...


En Ajax heeft, net als vorig jaar, enorm geluk gehad met de loop van de competitie. Kampioen worden met onlangs13 punten achterstand met waarschijnlijk 6 punten op nr 2, dat kun je echt niet alleen kwaliteit noemen. Dat is ook vreselijk veel geluk. Natuurlijk moet je de kwaliteiten hebben om daarvan te profiteren en dat heeft Ajax fantastisch gedaan in de tweede seizoenshelft.
 
Rene had gewoon gelijk in een hoop dingen.

Mounir zo lang wegduwen is ook raar, dan moet die inderdaad wel echt iets vreselijks gedaan hebben. Mounir stelt zich ook niet zomaar zo hardnekkig op naar Ajax. Je bent professional of niet en een conflict moet je gewoon kunnen oplossen. Dit kost miljoenen, je hoorde het, als Mounir nog dik 2 jaar blijft strijkt meneer nog 4 miljoen op...

En Ajax heeft, net als vorig jaar, enorm geluk gehad met de loop van de competitie. Kampioen worden met onlangs13 punten achterstand met waarschijnlijk 6 punten op nr 2, dat kun je echt niet alleen kwaliteit noemen. Dat is ook vreselijk veel geluk. Natuurlijk moet je de kwaliteiten hebben om daarvan te profiteren en dat heeft Ajax fantastisch gedaan in de tweede seizoenshelft.

Misschien heeft hij wel iets gedaan wat gewoon niet door de beugel kan, ik vind de Boer niet iemand die hem zomaar buiten het elftal zet. Ik denk dat de Boer daar objectief genoeg voor is.

Ik weet niet of je van geluk kan spreken als je in 13 wedstrijden 39 punten pakt, doet niks af aan het feit dat AZ en PSV veel punten hebben laten liggen, maar om die reden te zeggen dat Ajax gelukt heeft, nee daarmee doe je de prestatie van Ajax veel te kort.

Daarbij vind ik Frank de Boer gewoon een hele sympathieke kerel.
 
Geluk slaat imo nergens op. Ajax heeft de 2e seizoenshelft gewoon gedaan wat alle andere topclubs niet hebben gedaan. Ajax herft gewoon terecht de titel gepakt imo.

In gun het Feyenoord om 2e te worden... Ook een topseizoen gehad.
 
Vd Gijp was vervelend indd. Niets was goed en wilde ook niets aannemen. Derksen daarentegen vond ik wel "goed" gister...

Ben benieuwd naar Bertje maandag:)
Ik vond Derksen echt helemaal in de kont zitten van Frank de Boer.
Als de Boer een echte kerel was vertelde die gewoon wat El Hamdaoui nou precies had gedaan, nu blijft 't nog een raadsel.
 
Iemand net trouwens Arsenal - Norwich City gezien?
Serieus echt één van de beste wedstrijden van dit seizoen uit de Premier Leauge!
Arsenal dat na een minuut al op voorsprong komt, vervolgens Norwich dat weer gelijk komt dankzij een blunder van die Poolse keeper, en toen nog een van richting veranderd schot dat heel knullig over die Pool ging waardoor 't met rust 1-2 stond.
Dat was trouwens een wonder want Norwich had zo ontzettend veel mogelijkheden, bovendien moesten ze sowieso nog 2 penalty's krijgen, al mochten ze weer van geluk spreken dat ze nog met 11 stonden na een schandalige overtreding op de enkel van Koscielny.
In de tweede helft kwam Arsenal weer iets beter uit de verf met een gruwelijke pass van Song op van Persie die weer fantastisch binnenschoot. 2-2. Even later was 't weer raak voor van Persie, z'n 30e van het seizoen.
Toen kreeg die nog een kans die niet te missen was, hij miste helaas. Vervolgens kregen ze weer een goal om de oren. 3-3.
Die slotfase was al helemaal krankzinnig, Song nog met een bal achter 't standbeen en nog een legio aan kansen voor Arsenal. En nu moest Arsenal juist weer 2 penalty's krijgen, maar ook deze werden niet gegeven. In de 88e minuut werd van Persie gewoon duidelijk in z'n rug geduwd waardoor die niet voor open goal kon scoren! :D

Echt gruwelijk genoten van deze wedstrijd! :W
 
PSV in totaal op Barça en Real na het meeste aantal doelpunten gescoord....met een beetje r0bert logica heeft PSV dus het meest aanvallend gespeeld.

Feyenoord moet winnen, H'veen mag verliezen.....lijkt me duidelijk wat er gebeuren gaat, dus.
 
Ik vond Derksen echt helemaal in de kont zitten van Frank de Boer.
Als de Boer een echte kerel was vertelde die gewoon wat El Hamdaoui nou precies had gedaan, nu blijft 't nog een raadsel.

+1, meestal is hij best direct... maar leek gister toch erg te slijmen...

Gijpie vond ik wel leuk, beetje irritant... maar dat heb ik wel liever, hij zegt die dingen tenminste waar je bij bent...
 
Ik ben nu echt benieuwd wat van Marwijk maandag antwoordt op de vraag: 'Gaan Huntelaar en van Persie in één team spelen?'
Die vraag gaat natuurlijk komen.
Zul je zien dat die nog met Dirkie Kuyt gaat spelen en Huntelaar op de bank zet...

Edit:
Godverdomme zeg, echt niet meer normaal.
Huntelaar maakt vandaag ook weer doodleuk z'n 28e en 28e treffer, op 't moment staat die dus op 48 treffers in 48 duels over alle competities! :D
 
Last edited:
Ohja, van VI.nl op Twitter:

" Bijna vergeten. Messi maakte vanavond zijn 66ste, 67ste én 68ste doelpunt van het seizoen voor Barcelona. Nieuw Europees record. "

8P
En hij maakt vanavond z'n 69ste en 70ste doelpunt in 57 duels!
48 doelpunten nu in de competitie.

8P

Edit: Z'n 71ste en 49ste in de competitie! :D:D
Krankzinnig!

Edit:
Dit is echt godverdomme niet meer normaal.
Messi met z'n 72ste en 50ste in de competitie! :D

Z'n 14e hattrick in de competitie! :D
 
Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back
Top