het grote voetbal topic #11

Status
Not open for further replies.
Ik heb nooit gezegd, dat het geen goede prijs is, wat ik eigenlijk uberhaupt niet snap.

Aangezien ik als club zijnde elke prijs, elk seizoen zou willen pakken. Misschien komt het omdat het in NL zo ondergewaardeerd is, maar kijk is naar engeland met de FA cup, charity shield en de Carling cup. Worden daar toch allemaal als grote prijzen gezien.

Het is in NL wss tot troostprijs gepromoveerd om de winnende club toch nog een beetje belachelijk te maken, door de rivaliseerde supporters.

voor kleine clubs is carling cup een gewone prijs. Als je kijkt naar de grote clubs zie je dat ze er niet zoveel omgeven. Daarom zet Arsenal ieder jaar hun zo goed hele jeugd elftal erin. Wat ik opzich wel kan waarderen!Voor die jonge jongens is het gewoon een mooie uitdaging. Zoals afgelopen week waar Arsenal de jongste speler ooit op het veld heeft gezet met een leeftijd van 15/16 jaar(volgens mij) Dat is geweldig voor zo'n spelertje:)
 
Voor zo'n jonge is het natuurlijk een geweldige ervaring ja om mee te doen, maarja wat is in Nederland nu de gemiddelde leeftijd dat er gedebuteerd wordt? Ook al rond de 16 jaar.

Wat ik natuurlijk wel grappig/slecht vind, die jongens van 16 verdienen soms meer dan 2 ton per jaar:p niet normaal meer.
 
ik weet niet wie het laatst zei maar hier in NL hebben we gewoon een probleem op voetbal gebied. Jonge talenten worden voor hun pak hem beet 23e hier weggehaald. Daardoor komt er een gat tussen hele jongen spelers en spelers rond de 28/29/30. Daar tussen in zijn weinig grote talenten. Daar door wordt onze competitie verneukt. Want geen speler van 25 die een mooie carriere achter de rug heeft denkt er aan om naar NL te komen. Ik zie de nederlandse comp echt als een springplank en eindstation. Niets er tussen in...wat de kwaliteit van het voetbal niet tengoede komt:)

Als je ook weer sommige headlines leest op internet: Chelsea en Real Madrid strijden om handtekening 15 jarige.
Typisch voorbeeld: Drenthe. Goede speler voor feyenoord en de nederlandse competitie. Speelt 1 goed jeugdtoernooi en real madrid begint met geld te strooien. Vervolgens zit die daar op de tribune(niet eens de bank) Om naar een jaar alweer te proberen om hem te verkopen. Om maar even bij feyenoord te blijven. Ik zie de zelfde toekomst voor spelers als: wijnaldum en fer.
 
Mooi gesproken, klopt indd. Maar wat zou jij doen, je krijgt de kans op je 21e om naar een grote club in spanje/engeland te verhuizen, die kans zou zowat iedereen pakken. En geef ze ook groot gelijk, natuurlijk een hele stap vooruit:)(Als je speelt natuurlijk..)
 
Mooi gesproken, klopt indd. Maar wat zou jij doen, je krijgt de kans op je 21e om naar een grote club in spanje/engeland te verhuizen, die kans zou zowat iedereen pakken. En geef ze ook groot gelijk, natuurlijk een hele stap vooruit:)(Als je speelt natuurlijk..)
Ik zou zo'n stap ook zeker gemaakt hebben, de nederlandse jeugdopleidingen zijn ook slecht geworden.

ajax-utrecht vanavond, ik ben benieuwd of Vito tegen ajx speelt
 
Mooi gesproken, klopt indd. Maar wat zou jij doen, je krijgt de kans op je 21e om naar een grote club in spanje/engeland te verhuizen, die kans zou zowat iedereen pakken. En geef ze ook groot gelijk, natuurlijk een hele stap vooruit:)(Als je speelt natuurlijk..)

je kan het van 2 kanten bekijken als bijv real madrid aanklopt bij je club terwijl je dan pas 18/19/20 bent. Kies je dan voor het geld(want als je op die leeftijd die kans krijgt, dan is dat voor het geld) of denk je sportief(ik ga wel naar r.madrid met in het achterhoofd ik zal niet tot heel weinig spelen,veelal in het 2e).

Net zoals die jonge nederlandse speler. Jeffrey nog wat. Die speelde,ik meen, voor ajax. Heeft contract gekregen bij het 2e elftal van Real Madrid, Real Madrid Castilla. Is vervolgens na 1 of 2 seizoenen naar FC Barcalona B gegaan. Ook hier is hij niet doorgebroken en speelt nu bij een clubje uit de 2e divisie. Had ik toch liever gekozen voor een langer verblijf bij Ajax en veel later pas een stap te zetten. Tim Krul precies het zelfde te vroeg. En zo kan ik nog 2 namen noemen die me even te binnenschieten zoals: Quincy Owusu Abeyie of Rigters.
 
Ik zou zo'n stap ook zeker gemaakt hebben, de nederlandse jeugdopleidingen zijn ook slecht geworden.

ajax-utrecht vanavond, ik ben benieuwd of Vito tegen ajx speelt


lol jij gooit echt gewoon willekeurige opmerkingen de ether in. Hoe kan je nou de Nederlandse jeugdopleidingen slecht noemen als er zoveel toppers in het buitenland spelen die uit een Nederlandse jeugdopleiding komen. Kijk alleen al dit weekend naar een Van der Vaart die weergaloos speelt bij Real. Eerst nadenken voordat je wat typt.


Gaat helemaal niet om de kwaliteit van de jeugdopleiding, het grote geld roept gewoon en mannen als Drenthe die zwichten daarvoor. Gegarandeerd dat een Wijnaldom ook zo weg is als het geld roept. Quincy was net zo. Die verdiend nu miljoenen, maar wel in Rusland.
 
Last edited:
lol jij gooit echt gewoon willekeurige opmerkingen de ether in. Hoe kan je nou de Nederlandse jeugdopleidingen slecht noemen als er zoveel toppers in het buitenland spelen die uit een Nederlandse jeugdopleiding komen. Kijk alleen al dit weekend naar een Van der Vaart die weergaloos speelt bij Real.


Gaat helemaal niet om de kwaliteit van de jeugdopleiding, het grote geld roept gewoon en mannen als Drenthe die zwichten daarvoor. Gegarandeerd dat een Wijnaldom ook zo weg is als het geld roept. Quincy was net zo. Die verdiend nu miljoenen, maar wel in Rusland.

klopt. Maar dan ben je voor mij geen voetballer maar een ordinaire geldwolf. Net zoals dat verhaal over eto'o die een contract voor een jaar kon tekeningen in oezbekistan met een jaar salaris van 40 mil. Het gaat echt nergens meer over. Er was ook een verhaal over een topspeler weet even niet meer wie die een contract aangebonden kreeg van een club met een blanco cheque:S
 
klopt. Maar dan ben je voor mij geen voetballer maar een ordinaire geldwolf. Net zoals dat verhaal over eto'o die een contract voor een jaar kon tekeningen in oezbekistan met een jaar salaris van 40 mil. Het gaat echt nergens meer over. Er was ook een verhaal over een topspeler weet even niet meer wie die een contract aangebonden kreeg van een club met een blanco cheque:S

Rivaldo speelt nu bij diezelfde club voor 10 miljoen per jaar. Hoewel die al in de nadagen van ze carriere zit is het alsnog best ziek.
 
snap ik ook niet. Rivaldo is een speler die genoeg eheft verdiend tijdens zijn carriere. Dan zou ik liever voor een club spelen met een mooie geschiedenis en mooie aanhang etc.
 
Blanco cheque was toch C. Ronaldo naar M.City.

En Jeffrey Sarpong heeft inderdaad een contract van Chelsea afgeketst, omdat hij vond dat hij nog te jong was
 
Blanco cheque was toch C. Ronaldo naar M.City.

En Jeffrey Sarpong heeft inderdaad een contract van Chelsea afgeketst, omdat hij vond dat hij nog te jong was

nee was niet jeffrey sarpong. Was Jeffrey Hoogervorst ofzo iets. Hier in NL nooit in het 1e gespeeld
 
effrey Hoogervorst (Amsterdam, 23 oktober 1984) is een Nederlands profvoetballer. Hij stond tot maart 2008 als centrale verdediger onder contract bij FC Barcelona, waar hij speelde voor het tweede elftal.
[bewerk]Carrière

Hoogervorst speelde in Nederland in de jeugdopleiding van AFC Ajax. In 2002 vertrok hij naar Spanje om bij Sporting Gijón in de Segunda División A te gaan spelen. Na een jaar op huurbasis bij Club Marino de Luanco in de Segunda B, werd Hoogervorst vanaf 2003 een belangrijke speler bij Sporting. In het seizoen 2005/2006 speelde hij 25 competitiewedstrijden, waarvan 17 als basisspeler. Zijn prestaties bij de Asturische club leverden hem uiteindelijk in juli 2006 een transfer op naar Real Madrid Castilla, het tweede elftal van Real Madrid dat uitkomt in de Segunda A.
Zijn verblijf in Madrid liep uit op een grote teleurstelling. Hoogervorst speelde in een half jaar tijd slechts één competitieduel; tegen Albacete Balompié kwam de verdediger een minuut voor tijd als invaller in het veld. De Nederlander ging op zoek naar een andere club en FC Barcelona besloot hem een kans te geven[1]. Hoogervorst tekende in januari 2007 bij de Catalaanse club voor een half seizoen met een optie voor nog drie jaar. Hij debuteerde 7 januari tegen CF Badalona en een week later maakte de Nederlander tegen UE Figueres zijn eerste doelpunt. Na de degradatie van Barça B naar de Tercera División besloot Hoogervorst zijn contract niet te verlengen. Uiteindelijk tekende hij in augustus toch bij op verzoek van de nieuwe trainer Josep Guardiola. Hoogervorst kwam in het seizoen 2007/2008 echter niet in actie door een langdurige schaambeenblessure. In maart 2008 besloot hij te vertrekken bij FC Barcelona[2].effrey Hoogervorst (Amsterdam, 23 oktober 1984) is een Nederlands profvoetballer. Hij stond tot maart 2008 als centrale verdediger onder contract bij FC Barcelona, waar hij speelde voor het tweede elftal.
[bewerk]Carrière

Hoogervorst speelde in Nederland in de jeugdopleiding van AFC Ajax. In 2002 vertrok hij naar Spanje om bij Sporting Gijón in de Segunda División A te gaan spelen. Na een jaar op huurbasis bij Club Marino de Luanco in de Segunda B, werd Hoogervorst vanaf 2003 een belangrijke speler bij Sporting. In het seizoen 2005/2006 speelde hij 25 competitiewedstrijden, waarvan 17 als basisspeler. Zijn prestaties bij de Asturische club leverden hem uiteindelijk in juli 2006 een transfer op naar Real Madrid Castilla, het tweede elftal van Real Madrid dat uitkomt in de Segunda A.
Zijn verblijf in Madrid liep uit op een grote teleurstelling. Hoogervorst speelde in een half jaar tijd slechts één competitieduel; tegen Albacete Balompié kwam de verdediger een minuut voor tijd als invaller in het veld. De Nederlander ging op zoek naar een andere club en FC Barcelona besloot hem een kans te geven[1]. Hoogervorst tekende in januari 2007 bij de Catalaanse club voor een half seizoen met een optie voor nog drie jaar. Hij debuteerde 7 januari tegen CF Badalona en een week later maakte de Nederlander tegen UE Figueres zijn eerste doelpunt. Na de degradatie van Barça B naar de Tercera División besloot Hoogervorst zijn contract niet te verlengen. Uiteindelijk tekende hij in augustus toch bij op verzoek van de nieuwe trainer Josep Guardiola. Hoogervorst kwam in het seizoen 2007/2008 echter niet in actie door een langdurige schaambeenblessure. In maart 2008 besloot hij te vertrekken bij FC Barcelona[2].

Verhaal is dus nog mooier. eerst naar gijon en toen voor b elftalletjes spelen:S
 
lol jij gooit echt gewoon willekeurige opmerkingen de ether in. Hoe kan je nou de Nederlandse jeugdopleidingen slecht noemen als er zoveel toppers in het buitenland spelen die uit een Nederlandse jeugdopleiding komen. Kijk alleen al dit weekend naar een Van der Vaart die weergaloos speelt bij Real. Eerst nadenken voordat je wat typt.


Gaat helemaal niet om de kwaliteit van de jeugdopleiding, het grote geld roept gewoon en mannen als Drenthe die zwichten daarvoor. Gegarandeerd dat een Wijnaldom ook zo weg is als het geld roept. Quincy was net zo. Die verdiend nu miljoenen, maar wel in Rusland.

Idd.

De jeugdopleiding is hartstikke goed in Nederland. Kijk idd maar eens naar Real, Spanje is 6x zo groot als Nederland, maar toch lopen de Nederlanders daar de sterren van de hemel te spelen. Het probleem zit hem gewoon in het geld. Elk weldenkend mens gaat voor miljoenen naar Real Madrid, ook al faalt die daarmee. Zo`n jongen als Drenthe sleept daar miljoenen uit. Met miljoenen op de bank hoef je nooit meer te werken, en dan neem je een sportieve flater graag voor lief denk ik.
 
i Ik zie de nederlandse comp echt als een springplank en eindstation.

Eindstation voor Nederlandse voetballers die aan hun familie gaan denken.
Buitenlandse voetballers plakken er dan nog een jaar PremierLeague, US of Qatar bij oid.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top