Het *Grote Poets, Reinig en Blink* middelen topic

Status
Not open for further replies.
De auto (van me ouders) heeft tijdje terug een nacht onder een boom gestaan, en nu is er een soort harst op de moterkap. Hoe krijg ik dit het beste eraf. ik zat zelf een aan fohn te denken. of beschadigd dit de laklaag.?
 
k ben ook nieuwsgierig naar de poetsmiddelen
heb zelf een astra GSI(rood) en wil graag de kleur weer terug poetsen want krijg aardig wat doffe plekken bij de bumpers en zo

en wil even weten wat jullie gebruiken en waar je het kunt halen
heb al hier e ndaar wat gehoord van het middeltje NXT of zow iets dat je daar een aantal stappen voor hebt

al vast bedankt gr jeroen
 
Gearox_911 said:
De auto (van me ouders) heeft tijdje terug een nacht onder een boom gestaan, en nu is er een soort harst op de moterkap. Hoe krijg ik dit het beste eraf. ik zat zelf een aan fohn te denken. of beschadigd dit de laklaag.?


f door de wasstraat, ik krijg dagelijks auto's met dat probleem:p
 
19SLIDER86 said:
k ben ook nieuwsgierig naar de poetsmiddelen
heb zelf een astra GSI(rood) en wil graag de kleur weer terug poetsen want krijg aardig wat doffe plekken bij de bumpers en zo

en wil even weten wat jullie gebruiken en waar je het kunt halen
heb al hier e ndaar wat gehoord van het middeltje NXT of zow iets dat je daar een aantal stappen voor hebt

al vast bedankt gr jeroen

http://www.meguiars.nl/forum/

Hier moet wel genoeg staan denk ik. Jij doelt op het 3-stappen plan denk ik.
 
damn op dat forum zitten een hoop poetsfreaks :D ik snap de helft niet van wat er staat

toch staan er leuke producten op, bv die handschoen om je auto te wassen enz, ze hebben echt bizar veel producten
 
Gearox_911 said:
De auto (van me ouders) heeft tijdje terug een nacht onder een boom gestaan, en nu is er een soort harst op de moterkap. Hoe krijg ik dit het beste eraf. ik zat zelf een aan fohn te denken. of beschadigd dit de laklaag.?

Als de hars net vers is kun je het er zo afvegen met een doek met wat brandspiritus (dat blauwe spul). Heeft de hars al een tijdje gezeten moet je dus harder poetsen waardoor je doffe plekken kunt krijgen.
 
Ik ben aan het kijken om Meguairs te gebruiken op me kever, vooral bij meetings etc is het wel belangrijk dat ie blinkt natuurlijk. Hoe zit het met al die doeken, als ik het goed begrijp heb je deze doeken nodig:

Wash mitt (om te wassen duh)
Water magnet om droog te maken
Applicator pads om polish en wax aan te brengen
En dan Supreme shine microfiber om je polish en wax uit te wrijven

Hoe lang gaan die doeken allemaal mee? Want ze zijn best duur namelijk.
 
19SLIDER86 said:
k ben ook nieuwsgierig naar de poetsmiddelen
heb zelf een astra GSI(rood) en wil graag de kleur weer terug poetsen want krijg aardig wat doffe plekken bij de bumpers en zo

en wil even weten wat jullie gebruiken en waar je het kunt halen
heb al hier e ndaar wat gehoord van het middeltje NXT of zow iets dat je daar een aantal stappen voor hebt

al vast bedankt gr jeroen

afhankelijk van het type lak dat er op zit, kun je de kleur weer super netjes krijgen met
Meguiars paint cleaner

Zijn aardig wat topics over op www.meguiars.nl/forum

Wel aardig om te lezen, want het kan echt heel veel schelen:)
 
Dennis said:
damn op dat forum zitten een hoop poetsfreaks :D ik snap de helft niet van wat er staat

toch staan er leuke producten op, bv die handschoen om je auto te wassen enz, ze hebben echt bizar veel producten

Handschoen is erg handig idd, net als watermagnet, poetstdoeken, pads, etc etc. Heb voor kleine 300+ aan Meguiars staan hier, ook ik begon met tech wax:P
 
ik ben inderdaad ook begonnen met techwax. ben nu ook over de 200euro heen. en er staan nog dingen op het lijstje.
erg verslavend spul :)
 
Ik, en BoydM ook dacht ik, gebruik gewoon van die microvezel doekjes. Kosten bijna niks en werken imo heerlijk. Er zijn idd veel producten van Meg, maar er is ook veel overbodig spul te koop.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top