Het *Grote Poets, Reinig en Blink* middelen topic

Status
Not open for further replies.
Die Tech Wax (met de hand), werkt die ook voor kleine krassen of kunnen die enkel verwijderd worden via een poliermachine?
 
Dub said:
Die Tech Wax (met de hand), werkt die ook voor kleine krassen of kunnen die enkel verwijderd worden via een poliermachine?

Laatste, wax is echt voor beschermlaagje en glans, polieren voor glad maken + hele kleine schadeherstel. Beter is dan scratch X, maar ik heb dit ook, en heeft bij mij niet veel nut:mad:
 
Dub said:
Die Tech Wax (met de hand), werkt die ook voor kleine krassen of kunnen die enkel verwijderd worden via een poliermachine?

NXT Tech Wax verminderd (heel lichtjes) alleen de swirls. Krassen moet je: eruit schuren als ze heel diep zitten (je kunt ze dan qua zicht verminderen), polijsten met de machine, of met de hand als de krassen meevallen (ScratchX bijv.)
 
Je merkt het vanzelf, wanneer het te nat of te droog is. Ik liet met mijn vinger toppen de klei als het waren er overheen glijden met lichtjes drukken. Je voelt goed als er vuiligheid onderzit. Doorkleien tot hij spiegel glad is en dan met een doek de detailer afnemen.
 
Zonde van de Quik Detailer (die je voor vogelpoep en andere doeleinden kunt gebruiken). Ik gebruik zelf altijd een verstuiverflesje met shampoo en water, daarmee werkt het net zo goed :)
 
even een vraagje over meguairs... ik was vandaag aan de gang met het poetsen met meg. samen met een vriend van mij. allebij ons eigen setje spullen.. maar nu gingen we aan de gang met de paint cleaner en hij had een flesje met heel licht vloeibaar spul en ik een donkergrijs goedje (precies hetzelfde als de polish?

iemand een idee welke nou goed zijn?? ik snap het niet helemaal :P
 
Ook mensen ervaringen met autoglym ipv meg? Heb van beide merken producten en de super-resign-polish van autoglym verdient zijn naam :p ...
Wat een goed spul is dat zeg! zal binnekort eens foto's posten van me wagen.
 
dna-ben said:
Ook mensen ervaringen met autoglym ipv meg? Heb van beide merken producten en de super-resign-polish van autoglym verdient zijn naam :p ...
Wat een goed spul is dat zeg! zal binnekort eens foto's posten van me wagen.

Wat voor auto heb jij nu eigenlijk ? :P, zag laatst toen ik bij je opa aan het werk was een bumper liggen die voor jou was ;)
 
Golf 3...
Ori. bumper gekocht op de koninginnemarkt voor 7,50 :p, maar wil ik van de zomer cleanen...
 
dna-ben said:
Ook mensen ervaringen met autoglym ipv meg? Heb van beide merken producten en de super-resign-polish van autoglym verdient zijn naam :p ...
Wat een goed spul is dat zeg! zal binnekort eens foto's posten van me wagen.

Ik heb ook wat Autoglym producten.. is zeker niet verkeerd alleen ik heb het nu ingeruild voor meg. meguairs poetst gewoon vele malen lekkerder en makkelijker. en toch wel een iets beter resultaat.

ik heb 1 keer die polish gebruikt van autoglym maar dat was de laatste keer.. wat een karwei zeg, om dat goed uit te poetsen.

die van meg is toch een stuk makkelijker.

+ de producten van meg blijven veel langer zitten als autoglym.. even een wasbeurtje en ziet er weer top uit.
 
Heb vandaag ook weer even gepoetst. Heb vorige maand al hele stappenplan gedaan, dus nu ff afspuiten en goed laagje tech wax. Glimt weer lekker.

Ik irriteer me wel aan me buren etc:X
"Zal ik hem er ff naast zetten"
"Poets je niet te hard, dalijk ga je door je lak"

Maar als je dan bijna klaar bent:
"Zo die lijkt wel nieuw"

Buren....:|
 
Zo even wat foto's van gisteren, ben de hele dag bezig geweest. vond het wle iets tegenvallen, maar het is ook een lastige kleur voor een super resultaat denk ik ( je kan beter een donkere auto hebben)

Hier de producten die ik aangeschaft heb. (de autoglym had ik nog liggen)
11s1ffq.jpg

Gold glass Shampoo
NXT tech wax
Paint Cleaner
Polish
Quick detailer + Klei
Glass Cleaner
NXT Quick Wax
3 pads
Wash Mitt
2 microvezel doeken
Water magnet

foto's van het resultaat (de zon was inmiddels weg na een dag bezig :P)
11s1kwj.jpg

11s1lqa.jpg

11s1og0.jpg

11s1pck.jpg


De Rover is van een vriend van me, die heeft ook alle stappen gedaan.
11s1rnn.jpg


dit is ook de rover
11s2ddh.jpg


en de golf nog een keer
11s2e6g.jpg
 
Last edited:
Netjes!
En tja, de kleur zal niet zo spiegelen als een donkere, maar op de laatste foto zeker wel aanwezig:W

Die rover ziet er ook leuk uit btw, wat zijn dat voor velgen?
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top