Het grote computer topic

Status
Not open for further replies.
core 2 duo is best duur, als je nog blij bent met dit systeem is het wel een hele grote sprong vooruit :P

Socket A gaat dacht ik tot 1800Mhz toch?
als ik jou was zou ik een leuke 2e hands videokaart kopen van ~50 euro, en een nieuw mobo, geheugen en cpu

Er is vast wel iemand hier die mij kan helpen :W.

Ik heb een draadloos netwerk in huis, met een Linksys router. Erop aangesloten is één vaste PC, en één laptop, en af en toe de psp :~.

Nou staan op de laptop, in my shared folder, alle muziekbestanden etc.

Hoe kan ik er nou voor zorgen, dat ik bepaalde mappen kan 'delen' met de computer boven, en moet de laptop dan ook altijd aanstaan?

En hoe kan ik via de laptop, dingen uitprinten, via de printer die op de PC staat aangesloten? En moet hiervoor ook de PC aanstaan?

Ik heb zelf al zitten kijken, via die wizard-netwerken en dat soort dingen :L Maar goed, lukt dus niet echt!

Alvast bedankt :7

Titera said:
gewoon een delletje met C2D of X2 is ook goed te doen

neeh geen dell rommel.
(naja me inspiron C2D laptop is ook van dell maar toch :P)

bouw liever iets zelf is meestal veel goedkoper en je weet teminste wat er in je systeem zit.

MHR Aerox said:
Als ik filmpjes wil kijken op het internet via windows mediaplayer spelen ze niet af hoe krijg ik het voor elkaar dat ze dat wel doen :P?
Dus gewoon de media player wat vast zit aan die site, wilde naar juize fm luisteren maar dat doet die dus gewoon niet.

iemand? :?

nu even te kijken op die site hievoor gegeven.
een interl c2d komen er beste uit A 500 euro voor een cpu beetje jammer.

nu vergelijk ik een
amd 64 4000+ san diago met een amd 64 x2 3800+ en het valt me op dat de gewonen 64 4000+ het er veel beter van af brengt.

Dat is een E6700..... jij heb aan een E6300 meer als genoeg hoor.
Dan heb je echt wel een top cpu voor dat geld.

Welke test bekijk je dan? Geen benches voor dual core, die zijn er namelijk erg weinig.

Ik weet niet wat je budget is, maar ik zou zelf met een beperkt budget een E6300 nemen, betaalbaar moederbord (gigabyte DS3? Asus P5B?) en CL5 DDR2 geheugen.

//

:D morgen mijn videokaart onder handen nemen
[IR]http://tweakers.net/ext/f/3bd86bef84fe1e373f47af334a9483ba/full.jpg[/IR]

Apple said:
nu even te kijken op die site hievoor gegeven.
een interl c2d komen er beste uit A 500 euro voor een cpu beetje jammer.

nu vergelijk ik een
amd 64 4000+ san diago met een amd 64 x2 3800+ en het valt me op dat de gewonen 64 4000+ het er veel beter van af brengt.

Is maar net met werk programma ze testen. Er zijn op dit moment eigelijk nog geen games die meerdere cores ondersteunen. Daarin zal een 4000+ het dus gewoon aardig wat beter doen.

Maar de meeste videobewerk programma's ondersteunen meerdere cores, en is een 3800x2 aardig wat vlotter dan een 4000+.

E6300/6400 is natuurlijk de beste keuze, als je het geld daarvoor hebt!.

HELP AUB

ik heb hier een floppy. waar 4 uur werk opstaat, die bestanden MOET ik hebben (tis niet van mij btw)

Als ik hem wil openen staat er formateren, doe ik nee, doe ik verkennen, reageert het zooitje niet, elke keer weer, loopt het menu zeg maar vast ofos, 2 dagen geleden heb ik hem nog wel geopend gekregen, al alles 10x uitgeblazen, iemand een tip ofso

:*

iemand die weet hoe je logo's maakt in een film :W
en dan bedoel ik een transparant st.net logo want als ik met virtualdub een logo toevoeg is het vlag wit. en als ik hem transparant wil maken geeft hij aan dat het een ongeldig bestand is :(

Logo transparant maken in photoshop en opslaan als .gif die behoud iig zn transparantie.. Of voeg je dus geen plaatjes in? (geen idee hoe het werkt namelijk :))

Zonet trouwens me eerste BTX-systeem in mekaar gebouwd..

In-win BTX kast
Intel 965 BTX bord
Intel E6300
2x 1GB DDR2 PC6400
300GB SATAII
16x DVD-RW

Voor me ouwe heer :)

nice :D
ik heb een LOP systeem, werkt ook prima.
transparante pic's sla ik trouwens liever op als .png altijd.

Heb sinds gister internet + bellen van kpn hier. Ben ik net heel de avond bezig ijn webserver weer goed te krijgen, kom ik er achter dat mijn IP adres gewoon is verandert 8P

edit: ook nog lekker bezig geweest met mijn X1600pro :P
[IR]http://tweakers.net/ext/f/e0c44053c708835ff82e484a72afcec0/full.jpg[/IR]

Last edited:
Wat voor een bakkie heb je draaien als webserver dan?, en host je er zoveel op dat het de moeite waard is een eigen webserver te draaien? :P.

Ik draai ook een webserver op mijn dynamisch IP.
Dyndns.org doet wonderen..

Je domeinnaam DNS stuur je als CNAME door naar je DynDNS adres, die verwijst weer naar je IP.
Routers van ASUS doen dit automatisch, voor mn server zelf heb ik een login script gemaakt die het IP zelf aanpast bij Dyndns.org wanneer dit verandert.

Rudy_W said:
Wat voor een bakkie heb je draaien als webserver dan?, en host je er zoveel op dat het de moeite waard is een eigen webserver te draaien? :P.

AMD Duron 750 Mhz, 192MB 133Mhz geheugen. 2x 10 GB HDD :)
Er draait voorlopig nog helemaal nix op, alleen pagina die test heet.

Van de week zet ik er een 300GB schijf bij en gaat het beestje ook weer als fileserver draaien ICM een gigabit netwerk.

met kerst komen er op mijn stage oude servers vrij voor thuis, P3 700 Mhz bakkies met wat meer geheugen en 15k SCSI schijven, dat word zijn opvolger. Een "echte" server draait toch stabieler

Status
Not open for further replies.
Back