Het grote computer topic #6

Status
Not open for further replies.
Haha, dat FTP is stokoud joh, wie update dat nog? Zit daar nog een hele community achter? :D

En inderdaad, maatjes van me doen ook 1 account, eentje op de SSL en andere op de normale poort :)

Ik wil niet lullig zijn, maar 99% van de goeie releases die op torrents en nieuwsgroepen verschijnen komen allemaal nog uit de ftp site scene ;). En op een paar naalden in een hooiberg na heeft brein daar weinig op in te brengen.

Al wel eens vaker gepost:
http://tweakers.net/reviews/552/2/warez-de-duistere-kant-van-het-internet-pagina-2.html
Artikel legt behoorlijk goed uit hoe de wereld daar in elkaar zit. fxp board waar jullie op doelen zijn redelijk verdwenen, torrents en nieuwsgroepen zijn tegewoordig zeer snel na de release van spul.
 
is hier iemand die mij kan helpen bij het aanschaffen voor een nieuwe videokaart?

ik wil er voor zorgen dat mijn computer dan weer een tijdje meekan met de wat nieuwere games.

hier wat informatie over mijn pc:

Geforce 7600 GS
AMD athlon 64 processor 3500+ Socket-AM2 Boxed
Coolerm. Centurion 5 + 380w PSU
MBM k9vgm-v s-940 via k8m890 DDR2 vga (staat op de oude bon)

Kloksnelheid: 2.20 GHZ 3,0 GB (volgens systeemeigenschappen, zelf nooit bezig gehouden met kloksnelheid)


ik ben opzoek naar een kaart van rond de €100,-.

en zou graag jullie mening hebben over de volgende videokaart van zo'n 105 euro:

Sapphire Radeon HD 4850 (1024DDR3/PCI-E2.0)

http://www.kieskeurig.nl/3d_videokaart/sapphire/radeon_hd_4850_1024ddr3pci-e20/282667/



verder heb ik nog een vraag over het geheugen van de videokaart.
wat raden jullie aan:
persé 1024mb geheugen of kan 512mb geheugen ook.


En als ik die radeon 4850 koop, moet ik dan nog andere dingen aanpassen zoals de stroomvoorziening of andere cpu of moederbord?

graag jullie mening wat ik het best kan kopen, zodat mijn pc weer tijdje vooruit kan.

Zodat gta 4 enzo ook goed gedraaid kan worden op mijn pc, ben niet een diehard gamer maar af en toe wil ik wel recente games kunnen spelen.

Iemand met wat ervaring aanwezig die mij zijn mening kan vertellen, over wat ik het beste kan doen?

Met vriendelijke groet,
Ik zou geen geld meer in alleen een videokaart steken. Als je een upgrade wilt voor GTA IV (toch wel een zwaar spel, zeker voor de craphics die je terugkrijgt). Maar je hebt sowieso een nieuw moederbord nodig. Neem bijvoorbeeld dit als moederbord, deze processor, en een AMD HD4770 of HD4850 videokaart. Prik daar 2*2GB geheugen bij en je bent klaar :)
 
Weet iemand antwoord op volgende probleem: Een flink aantal websites werkt bij mij niet als ik mijn internet aanzet (Hotmail, Youtube, Google, etc.) Als ik de VPN van mijn schoolnetwerk aanzet, dan doen deze het allemaal wel. Firewall uitgezet, maar dat helpt ook niets. Iemand een idee wat dit kan zijn. Is al van begin dat ik deze computer heb. Hij draait op Vista.
 
Andere DNS server proberen?
Wanneer je je VPN opent, ga je waarschijnlijk over de WAN van je school, met de daarbij horende DNS server.
 
Hoe maak ik een server die 24/7 online is? Moet ik dan een nieuwe pc gaan kopen of zie ik dat nou verkeerd?

Is voor een scanner van een gameserver btw.
 
Server is maar een term, je kunt van je oude 386 nog een server maken.
Weet niet precies wat een scanner van een gameserver inhoudt?
 
Rechtermuisknop op je netwerkverbinding --> eigenschappen.
Daar vul je bij dns 208.67.222.222 in.

Als alles dan goed werkt weet je wat je probleem is :)
 
ja, alleen is je probleem niet echt verholpen hiermee. (ja eigenlijk wel, maar het is niet netjes).

Als je nu je netwerkkaart weer zo instelt dat hij DNS automatisch krijgt, en dan naar start --> uitvoeren --> cmd gaat.

in cmd doe je eerst even ipconfig /renew, en dan ipconfig /all.
Dan even kijken welk ip adres je hebt bij dns.

Waarschijnlijk is dat het adres van je router. (zelfde adres als je default gateway). DNS staat dan niet goed in je router. Om dat op te lossen moet je inloggen in je router http://ip-adres-van-je-router....

Maar kijk eerst even welke dns server je automatisch krijgt toegewezen :)
 
Hoe heet zo'n ethernet tang waarmee je ethernet stekkers aan een ethernet kabel vast kan maken ?

// edit : Gevonden ! Gewoon RJ45 Plieres oid @ eBay.
 
Last edited:
Server is maar een term, je kunt van je oude 386 nog een server maken.
Weet niet precies wat een scanner van een gameserver inhoudt?

Je kan een nieuwe pc bouwen. Maar wat ga je erop draaien? Linux/Bsd/Windows?


Het gaat om een DMW-scanner (www.dmwworld.com), anti-cheat voor een server. Het moet in ieder geval op windows xp draaien. Maar ik hoef niet op de pc zelf te zijn. Als de pc 24/7 aan staat en verbinding met internet is dan is het goed. Via een webpanel kan ik alles gewoon besturen.

Als ik het goed begrijp kan ik dus gewoon een Pentium 2 ergens op zolder in een hoek flikkeren met een internetkabel in z'n hol?
 
Inderdaad, dat is wel echt sick hoe duur dat is. Met een 200watt voeding zit je per jaar al op ongeveer 525 euro :eek:.

Dat had ik niet echt verwacht.
 
Anders fix je een miniITX+Atom bordje ergens vandaan, als je goed zoekt ben je voor €100 al klaar en dat vreet haast geen stroom en draait prima XP.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top