Het grote computer topic #6

Status
Not open for further replies.
heb ik gedaann..
er staat geen gek ding tussen wat veel freet.. naast System geloof ik maar dat is normaal?

het lijkt ook zo dat ik pas internet krijg of sneller internet krijg als ik Msn opstart..

Probeer even smart uit te lezen van je schijven. Het lijkt erop alsof er een schijf aan het doodgaan is ( Zelfde symptonen als in Unix alleen zie je dan al je I/O errors :p )
 
ik dacht dat ik snapte wat je zei maar uiteindelijk lijkt het op chinees..

wat moet ik precies doen :+
en hoe moet ik dat doen? met welk programma oid..

het kan best zijn dat er een schijf dood aan het gaan is..
 
ik dacht dat ik snapte wat je zei maar uiteindelijk lijkt het op chinees..

wat moet ik precies doen :+
en hoe moet ik dat doen? met welk programma oid..

het kan best zijn dat er een schijf dood aan het gaan is..

Voordat je gaat kloten aan die schijf met allerlei health tooltjes, eerst even je belangrijke data eraf trekken.
 
Probeer even smart uit te lezen van je schijven. Het lijkt erop alsof er een schijf aan het doodgaan is ( Zelfde symptonen als in Unix alleen zie je dan al je I/O errors :p )

heb de die hd testen gedraaid..
alles is OK behalve de Health van 1 schijf.. daar staat dit:
ID Current Worst ThresholdData Status
(01) Raw Read Error Rate 200 200 51 0 Ok
(03) Spin Up Time 253 187 21 1308 Ok
(04) Start/Stop Count 99 99 0 1824 Ok
(05) Reallocated Sector Count 200 200 140 0 Ok
(07) Seek Error Rate 100 253 51 0 Ok
(09) Power On Hours Count 94 94 0 5090 Ok
(0A) Spin Retry Count 100 100 51 0 Ok
(0B) Calibration Retry Count 100 100 51 0 Ok
(0C) Power Cycle Count 99 99 0 1798 Ok
(BE) (unknown attribute) 58 28 45 42 Failed
(C2) Temperature 108 78 0 42 Ok
(C4) Reallocated Event Count 200 200 0 0 Ok
(C5) Current Pending Sector 200 200 0 0 Ok
(C6) Offline Uncorrectable 200 200 0 0 Ok
(C7) Ultra DMA CRC Error Count 200 200 0 0 Ok
(C8) Write Error Rate 200 200 51 0 Ok

Power On Time : 5090
Health Status : Failed

iemand een idee wat het is?
 
Lijkt gewoon dat de schijf dood aan het gaan is..
Zou er in ieder geval niet te lang mee klooien, je hebt al een redelijke schijf voor 4 á 5 tientjes.

Daarnaast staat bij Temperature Current 108, als dit Celcius (lijkt me niet) zit het veelste hoog.. Als dat Fahrenheit is is het op zich wel ok (42C, alhoewel ik nog nooit een HD temp in Fahrenheit heb gezien)..
 
die schijf die bedoelt wordt is nu 38 graden volgens HD tune..
is dit te warm?

ik zal dalijk die schijf er is af gooien en kijken wat er dan gebeurd
 
Is die 250GB ook je boot (windows installatie) schijf? Zo ja, is dat waarschijnlijk je probleem.

Zo niet, haal hem er eens uit en kijk of het probleem is opgelost.
 
is niet mijn boot schijf..

heb hem er net af gehaald en opnieuw gestart.. maakt niet uit.. blijft nogsteeds lang duren voordat ik internet heb..

heb ook al andere internetpoort geprobeerd maar maakt ook nie uit..
 
Dan ligt het niet aan die schijf en is het gewoon een toeval dat je nu een error vind op een schijf waar je (nog) geen problemen mee hebt.

Aangezien het niet aan de Windows installatie ligt, moet je het zoeken in andere hardware.
Probeer alles eens los te koppelen wat je niet nodig hebt, DVD-ROM etc.
Je kunt ook even een ander toetsenbord/muis gebruiken, netwerkkabel los etc.
 
whooowooo.

zojuist Mac OSX werkend gekregen op een pc die ik gebruik om muziek mee te mixen. vind het helemaal geweldig haha.

[ir]http://tweakers.net/ext/f/SVeGMkDUlqbDDQgkaMufEYCu/full.jpg[/ir]
 
Last edited:
Hmm daar had ik nog niet eens aan gedacht, ik doe dat ook veel op de pc.. o.a. met een BCD 2000 maar die werkt niet op Win7 alleen op XP (en schijnt vista). Dus heb nu een dual boot met Win7 & XP maar XP is ook niet alles met een mac heb je ook wat betere programma's vind ik.
 
Mijne werkt ook niet onder 7, vandaar dat ik wat aan het experimenteren ben :)
De installatie boot nu niet meer, heb niets vreemds gedaan... dus stabiel is het zeer zeker niet te noemen :+
 
Sinds gister mijn UPC Fiber Power 90Mbit lijntje draaiende, snelheden zijn aardig ziek;

Haal op ftp/http rond de 10,3MB/s, nieuwsgroepen gaan nog een tikkie harder (door meerdere connecties) max zo'n 10,5MB/s :D. dvdtje in 7,5 minuten 8P.
 
heerlijk man :D
Heb hier nog 60Mbit, maar zie geen reden om te upgraden, echt perfect zo alles :D
 
Ik krijg mijn BCD-2000 alleen werkend met Virtual DJ. Traktor ook wel maar daar moet je allemaal midi maps mee aanpassen enzo, en ik krijg het jogwheel niet werkend 8P Ook het voorbeluisteren van het andere deck lukt me nog niet in Traktor.

Virtual DJ word ik echt een beetje ziek van, soms moet je hem 80x opnieuw installeren omdat het geluid kraakt bij het draaien aan de knoppen of het verschuiven van de schuiven 8P Traktor is gelijk een stuk professioneler :W
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top