Het grote computer topic #6

Status
Not open for further replies.
Ik zit met een klein probleempje. Als ik clips bekijk via, youtube, autoweek of welke site dan ook. Loopt die vaak vast met afspelen. Hij laad wel gewoon verder. Maar hij speelt niet af.
Bij sommige speelt die wel af, maar wordt die heel schokkiger afgespeeld.
 
Snel een vraagje........hoe kan ik het ip-adres controleren van iemand waarmee ik op msn chat?
En hoe kan ik aan de hand van dat adres weten waar degene zich bevindt?
 
Even een mail laten sturen naar jou. IP uit de header halen.

Als het een zakelijk IP is kan je hier de locatie daarvan opzoeken. Is het een particuliere lijn dan kan daar een km of 200 foutmarge in zitten. :+ Vaak kom je uit bij het hoofdkantoor van de provider.

http://www.ip-adress.com/ip_tracer/
 
Ja, als ze je maar een email sturen ;)

Headers kan je in Outlook opvragen door met je rechtermuisknop op het mailtje te klikken, en dan te kiezen voor Bericht opties dan zie je onderin de headers staan.

Dan zie je iets staan in de richting van:
X-Originating-IP: [*ip*]

en/of:

Received: from *hostnaam* (*ip*)

In Hotmail bv, klik je met je rechtermuisknop op het mailtje en kies je voor Berichtbron weergeven
 
ik zit op hotmail, heb ook al een mail. Als ik bron weergeven doe krijg ik fucking lange computertaal :p waar staat die?
 
Nope....ik kan zoeken naar bepaalde woorden, dan worden die woorden gemarkeerd, maar staat geen ip-adres in?
 
Hahaha nee, dat is de html code van hotmail :D:D:D:D

Je moet in je inbox, (dus nog voor je het mailtje hebt geopent) klikken met je rechtermuisknop op het mailtje en dan Berichtbron weergeven doen :D
 
ok patrick V. iig HEEL ERG bedankt :*

Ben nu verder met iets raars bezig......gister ben ik door een chick toegevoegd. Ze zei dat ze in Maastricht woonde, dat ze in Leiden studeerde en dat ze op dit moment in Turkije is.....Dussssssss heb net gecontroleerd en die ip-adres zou uit Leiden moeten zijn.
Dus??? Ben net fucking sherlock holmes....wat voor opties heb ik nog? In eerste instantie dacht ik dat het een vriend was die me belachelijk probeerde te maken, maar dit is ook fucking raar :?

Edit/ Ze is sowieso niet in Turkije right?
 
Geen probleem ;)

Zo'n site zoals Xander gaf geeft inderdaad een indicatie, als het ip verwijst naar ergens in Nederland (en wat ik begrijp uit jou verhaal is dat zelfs waar ze studeerd) dan zit ze nu sowieso niet in Turkije ;)

Let wel op: Als het mailtje oud is dan kan het uit Leiden komen, je moet haar echt NU een mail laten sturen he oude mails tellen niet ;)
 
Dat is inderdaad gewoon een Nederlands ip ;)

Zo te zien mailde je haar dat je msn het niet meer deed :D? Slim :p

Verwijder die code maar weer want jullie msn's staan er in:p
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top