Het grote computer topic #6

Status
Not open for further replies.
Guys ik wil me pc gaan upgraden. Heb nu

AMD 2500 XP
Asus mobo
512 mb
9600 radeon

Sterk verouderd dus. De rest is wel allemaal modern, 2 sata schijven, dvd speler/brander Coolermaster Stacker kast en een OCZ Modstream voeding

Ik dacht zelf aan de volgende combi

AMD Phenom II X3 720
OCZ 4GB DDR3
Ati 5770 1 gb
Asus/Gigabyte mobo

Is dit een beetje goed om HD af te spelen op me tv en voor windows 7? Heb een 19 inch beeldscherm en wil ook nog wel de nieuwste games kunnen spelen de komende 2 jaar.

Wat voor snelheid geheugen moet ik nemen?

Zeker een leuke upgrade... Voor het geheugen; Timings vind ik belangrijker dan de bus snelheid :). Hoe lager de timings deste beter
 
Ja , maar sinds dat die problemen geeft wilden we een andere aanschaffen. Nu gaat het weer goed door die DMZ te activeren.
 
Ik heb een vaag probleem. Mijn pc heeft gewoon prima verbinding, maar als ik door bepaalde sites surf duurt het heel erg lang voordat het geladen is. Als ik mijn laptop ernaast heb staan dan is die zelfde site op mijn laptop super snel. Wie heeft er misschien een idee waar het aan kan liggen? Ook al firefox geprobeert maar zelfde probleem. Het is niet bij alle sites zo, maar als ik er even op aan surfen ben wordt de site steeds trager.
 
Ik heb een vaag probleem. Mijn pc heeft gewoon prima verbinding, maar als ik door bepaalde sites surf duurt het heel erg lang voordat het geladen is. Als ik mijn laptop ernaast heb staan dan is die zelfde site op mijn laptop super snel. Wie heeft er misschien een idee waar het aan kan liggen? Ook al firefox geprobeert maar zelfde probleem. Het is niet bij alle sites zo, maar als ik er even op aan surfen ben wordt de site steeds trager.

misschien iets met cookies / malware oid ?
die op de computer zich opgestapeld hebben
 
Nee, dat verwijder ik elke week. Dit deed zich pas voor nadat ik Vista opnieuw heb geïnstalleerd, dus ook explorer 8. Pc is voor de rest altijd vrij van welke virus/malware dan ook. Pc is ook gloednieuw, dus geen ouwe rammelkast.
 
Last edited:
Mannen,

Ik wil geheugen uitbreiden van me laptop.

Er zit nu 2x 1GB DDR2 PC5300 (5-5-5-15) geheugen in. Ik wil het graag verhogen naar 4 GB in totaal (2x2 GB). Ik weet dat je met een 32bit systeem niet meer dan 3GB wordt herkent etc.

Alleen is er best veel keuze en waar ik mee zit is het volgende;

Kan er ook sneller geheugen in, PC6400 DDR2 bijvoorbeeld of moet ik bij de PC5300 blijven? En je kan dual channel geheugen kopen en niet dual channel om het zo maar te zeggen.

Nu heb ik gelezen dat je moederbord automatisch gebruik maakt van dual channel als de geheugen reepjes dezelfde grote hebben (alle bij 1 GB). Dus maakt het dan nog uit of je dual channel geheugen koopt of niet?

Dus, kan ik PC6400 DDR2 geheugen monteren in mijn laptop en maakt het uit of dat dual channel is of niet?
 
spec even de specs van je laptop om te kijken of hij wel meer geheugen ondersteund.

Je kan ook kijken welke snelheid hij max ondersteund.
 
Heren, sinds ik geen held ben met laptops, hier mijn vraag:

Mijn moeder heeft haar laptop gereld, HDD is K.I.A.
Dus nu moet ik een nieuwe bestellen, rond de 250 GB als het mogelijk is.
Iemand een goede aanbieding of iets dergelijks?
 
Jawel, maar het kan zijn dat het moederbordje dat in de laptop zit dit niet ondersteund! :) Dan zal hij het geheugen terug clocken naar PC5300. :)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top