Het grote computer topic #4

Status
Not open for further replies.
Ik denk dat het XP/Vista verhaal ook per doelgroep gezien moet worden.

Gewoon huis-tuin-keuken gebruiker die alleen wat internet kan Vista prima mee..

Wanneer zal een spel zich het best presteren ?

Als die op de C: schijf staat , en die is bijna vol, geïnstalleerd en S-ATA is ?

Of op de E: schijf , en die is helemaal leeg en die is IDE ?

hey even een vraagje,

Steeds als ik op joox.net kom, word ik meteen doorgelinkt na 1of adere KKsite over autoverhuur blabla, :?

op een aantal bepaalde sites doet die dit... ninjavideo

HOe weg te halen? :)

+2956 idd, ik ben nu ook weer bezig met Vista installeren..
heb et vanaf et begin verafschuwd maar weet niet eens waarom, het is gewoon goed alleen is het soms ff zoeken idd..

nu we het tog er over hebben, waar vind je "bekende extensies laten zien" oid, zodat je de extensies achter bv zip files hebt staan :#

ik ben nu weer draaiend op Vista Ultimate..
ik kan alleen een paar dingen niet vinden, bv de "tranceparcency" van de windows en ik moet nog drivers installeren voor mn videokaart maar zou ik gewoon de NVidia drivers kunnen pakken ipv de Samsung Nvidia drivers?

Als die op de C: schijf staat , en die is bijna vol, geïnstalleerd en S-ATA is ?

Sata zal ietsjes sneller zijn, sowieso lijkt mij dat alles het snelst geladen word op een zo leeg mogelijke partitie, bijvoorbeeld alle games op E gooien, niet op de partitie waar windows al op staat etc. Of het veel uitmaakt? No idea...

ik ben nu weer draaiend op Vista Ultimate..
ik kan alleen een paar dingen niet vinden, bv de "tranceparcency" van de windows en ik moet nog drivers installeren voor mn videokaart maar zou ik gewoon de NVidia drivers kunnen pakken ipv de Samsung Nvidia drivers?

alles al gevonden, Nvidia drivers werken niet dus heb ik die van Samsung maar wel gepakt (kk langzame download), daarna kon ik die Aero bende nog steeds niet doen maar ben er achter gekomen dat het zo simpel is 8P

moest ff de prestatie-index cijfer vernieuwen, staan zoveel vragen op google die wss met dit opgelost kunnen worden :P

E schijf, SATA of ATA maakt imo geen piemel uit. (behalve de theoretische maximale doorvoer snelheid die je toch nooit haalt met 1 enkele sata of ata schijf)

edit: Oh en bij sata2 NCQ maar dat helpt niet bij games gezien die voornamelijk in het geheugen gepompt worden...

Ik heb een 4 Maxtor Diamond 10's @ 250gb in mijn pctje hangen;
3 op SATA
1 op IDE

De SATA hdd's zijn wel heel iets sneller, paar mb/s. Dat verschil merk je helemaal niet. Die maxtors halen rond de 56-57mb/s gemiddeld. Een nieuwe Samsung 1Tb F1 doet een 85-90mb/s gemiddeld. Met zo'n schijf kom je toch redelijk in de buurt van het IDE limiet.

Grootste nadeel van IDE is dat de kabels dik zijn, en ze vaak op niet zo'n gunstige controller draaien.

Mannen, heb net een spel gedownload en geinstalleerd met PowerISO, maar nu vraagt ie om een CD als ik het spel wil openen, wat moet ik doen?

een crack zoeke van dat spel :)

Er zit een crack bij, maar als ik die open staat er: You must run the game from its install directory. What now?

edit: ff gegoogled, ik moet dat crack ding kopieren naar de locatie van me spel, en dan vervangen met het bestand dat daar al staat met dezelfde naam. Het probleem is alleen dat dat bestand er niet is. Het bestand in de crack map heet generals.exe, en dat staat niet in het main directory van het spel :S?

Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back