Het grote computer topic #4

Status
Not open for further replies.
asus bordje weg getrapt:X

cpu init probleem
al gelijk vanuit de doos
hoop gezeur bij salland gehad omdat ze niet gelijk of het geld wouden terug storten of een andere meegeven
maarja aangezien we aardig lastig aan het doen waren en ze door hadden dat we er niet of zonder het geld of zonder nieuwe spullen weg gingen hebben ze toch maar wat anders gepakt:P

hebben nu de MSI P45 Diamond

deze deed het gelijk
vanaaf even verder installeren:)

ik ga morgen maar een PCI ding halen voor mn mobo aan te sluiten.. ding wil gewoon niet werken zoals het hoort.

hallo, gister dit opgehaald bij azerty;

Asus P5GC,Retail
Intel Core 2 Duo ,E7200, Socket 775, Boxed € 90,41 1 € 90,41
Asus EN8500GT TOP/HTP/256M,256MB, DDR3, PCI E.. € 54,90 1 € 54,90
Kingston KVR800D2N5/1G, 1024 MB, DDR2, PC6400.. € 13,55 2 € 27,10
Cooler Master Elite 332,Zwart € 32,00 1 € 32,00
HKC USP-3430,430Watt, Retail € 19,77 1 € 19,77
Sony-NEC AD-7200S Black € 18,18 1 € 18,18
Samsung Spinpoint F DT, 500GB

in elkaar zetten ging zeer voorspoedig, maar geeft totaal geen beeld (oranje lampje van beeldscherm brand ipv groen, totaal geen signaal dus)

wat doet ie wel/niet:

geen piepjes dat RAM of processor kapot is
alle fans draaien+ lampje brand op moederbord
moederbord al keer gereset
zelfs fan van de video kaart draait, er hoeft geen externe voeding aan dus die ben ik ook niet vergeten ;)
beeldscherm doet het ook
Verder alle kabels 2x nagekeken, goed aangedrukt

kamaraad gaat videokaart ff testen, hopen dat die het is

iemand nog suggesties?

alvast bedankt!

Ik zeg zo snel, dat je of een nieuwere bios in je bord moet hebben om de cpu te ondersteunen... maar dat lijkt me sterk. Of dat je videokaart niet goed is.

Dan denk ik dat je een bios upgrade moet doen, omdat de cpu te nieuw is voor je huidige bios.
Je P4 stekker zit er wel in neem ik aan? Vlak bij de cpu, 4 of 8 pins :)

ja die zit erin, kheb ook een heel oud pci-video kaartje erin geprobeert, maar hetzelfde probleem...
ik ga ff googelen voor een bios-update!
alvast bedankt voor de hulp!

/edit
dat wordt nog lache, bios updaten zonder beeld:P

/edit
dit moederbord dus:
http://www.azerty.nl/producten/product_detail/?ID=59649

cpu:
http://www.azerty.nl/producten/product_detail/?ID=75068&GROEP_ID=291&TAB=specificaties

zover ik zie op internet, moet dit moederbord deze processor gewoon ondersteunen

Last edited:
Ik wil me videokaart even upgraden,

Nu zit ik met de volgende dilemma's

Club3D HD4870 OC

Of de GTX260 XXX

Punt is even dat de HD4800 series allemaal warmte problemen hebben en kabaal hebben met de aangepaste fan speeds.

De GTX260 XXX is verder prima, maar heb een P5K Pro met Crossfire chipset, is dat niet nadelig voor deze kaart?

Tips?

Ik wil me videokaart even upgraden,

Nu zit ik met de volgende dilemma's

Club3D HD4870 OC

Of de GTX260 XXX

Punt is even dat de HD4800 series allemaal warmte problemen hebben en kabaal hebben met de aangepaste fan speeds.

De GTX260 XXX is verder prima, maar heb een P5K Pro met Crossfire chipset, is dat niet nadelig voor deze kaart?

Tips?

Een intel chipset is niet nadelig voor een Nvidia kaart, dat maakt verder geen prestatieverschil tussen ATI of Nvidia.

De HD4870 kan de temperaturen wel hebben hoor, ik ben zelf iemand die temperaturen boven de 90 graden absurd vind ook al kan het, de fanspeed verhogen gaf een zeer hoorbare videokaart waar ik ook niet echt op zat te wachten.

Ik heb nu de XFX GTX260 XXX en vind het zelf een hele vooruitgang, niet hoorbaar, temperaturen zijn lekker laag en hij draaid sneller dan de HD4870 ook al is het maar ietsjes. :)

Oke, ja ze verschillen samen maar erg weinig van elkaar.

Maar ik heb geen zin in een dikke boeing 747 in me kast te hebben, dus vandaar de twijfel naar de GTX260XXX.

Oke, ik dacht dat het misschien nadeling kon zijn icm Crossfire board/intel chipset.

Dus je raad de 260XXX aan? :P

Het zijn beide 2 leuke kaartjes voor hun prijs. Ik vind aan de HD4870 persoonlijk wat meer grotere nadelen zitten ( temp/geluid ) dan de GTX260, bij de gtx260 is het nadeel dat hij iets duurder en nog een stuk groter is maar dat waren voor mij persoonlijk niet echt nadelen. :)

Je kunt natuurlijk geen SLI draaien in een Crossfire bord, verder is een enkele kaart in welk merk bord je het ook stopt gewoon identiek kwa prestaties, of dat nou in een P35/P45/X38/X48 of een 680i/750i/780i of 790i bordje is. :)

Heb verder geen plannen met crossfire/sli , dus voor mij gaat dat niet op :P

En ik heb net zoals jouw hekel aan herrie en warmte, dus :P

Trouwens, ik zou nog heel even wachten. De nieuwe GTX260 216 is gister gelanceerd, zal niet lang meer duren dan ligt hij ook hier in de winkels, is een verbeterde versie die weer net 10% sneller is dus de oude GTX260's gaan allemaal in prijs naar beneden en zullen de markt verlaten. :)

Dus wat raad je aan? :P de oude te kopen voor minder geld of de nieuwe voor meer ? :P

Lijkt me dat die nieuwe ook wel weer boven de 300 zal uitvallen denk je niet ?

Status
Not open for further replies.
Back