This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Het grote computer topic #4

Status
Not open for further replies.

Naar de FSB van het moederbord moet je niet kijken als je gaat overclocken, het betekend niet dat als je een processor hebt die op 1333 mhz bussnelheid draaid ( E8500 ) en het moederbord maar 1333 fsb ondersteund je de processor niet meer kan overclocken....

1600 mhz is de hoogst ondersteunde bussnelheid op dit moment, volgens mij is er maar 1 processor op socket 775 die op 1600 mhz bussnelheid draaid en dat is de QX9770 van 1200 euro...

De X38 borden ondersteunen ook gewoon 1600 mhz bussnelheid, niet officiëel, daarvoor hebben ze de X48 uitgebracht dat dus eigenlijk gewoon een X38 chipset is met wat kleine aanpassingen.

dat van het over clocken weet ik, maar aangezien dat 1600fsb wel de toekomst gaat worden kan ik net zo goed gelijk een bord halen dat 1600fsb ondersteund.

Dan zit je bij een X38/X48 bord zowiezo prima....

Mja goed, eind dit jaar hebben we alweer X58 borden, geheel nieuw socket voor de brute Nehalem processoren! 8)

en wat moet dat gaan kosten ?

Instapmodellen zullen wel mee gaan vallen hoor, denk zo aan de prijzen van een leuk moederbord/processor nu.

Zo'n Nehalem bleek al meer dan 45% sneller te zijn dan een Q9450, de Nehalem die ook op 2.6 ghz loopt dan. :W

Instapmodellen zullen wel mee gaan vallen hoor, denk zo aan de prijzen van een leuk moederbord/processor nu.

Zo'n Nehalem bleek al meer dan 45% sneller te zijn dan een Q9450, de Nehalem die ook op 2.6 ghz loopt dan. :W

en waneer word het verwacht ?

Dan worden de high end nahalems verwacht.... de cpu's van 1000 euro en meer helaas de instappers komen dacht ik Q1 2009.

Waah gvd! Ik dus vorige week besteld he. Ging het geheugen ietsje langer duren. Naja zou maandag worden, ik dus gister gebeld bleek dat het niet meer geleverd kon worden. Nou dat was dus al niet zo lekker omdat ik er zelf achteaan moet zitten om te horen dat het niet leverbaar is.

Vervolgens zou het gister worden verstuurd, dus vandaag via TNT aangeboden. Blijkt dat het pakket nog niet aangekomen was in het distributiecentrum. Vet op zitten wachten, afspraken zitten maken. Weer lekker verrot allemaal.

Nice review, alleen ik lees dat mijn bestelde CPU koeler er niet zo 1-2-3 op gaat passen...

Is zoiets aan te passen?

onze Arctic Freezer 7 Pro paste er bijvoorbeeld niet op, welke kant we hem ook opdraaiden, omdat de fan altijd tegen een deel van de heatpipe aankwam.

Toch zou ik de heatpipe van een moederbord niet opzij buigen voor een CPU koeler, dan maar een passende koeler zoeken.

Zelfde verhaal, wat schiet je ermee op als je van een quadcore Q6600 naar een Q9300 ga. Leuk als je hem fors wilt overclocken (Q6600's clocken niet zo lekker geloof ik). Maar als je realistisch kijk is het gewoon onzin en geldverspilling om over te stappen.
Wacht lekker tot intel met die nieuwe CPU's komt en stap dan eventueel over.

Ik hobby nu al 3 jaar met een 4200x2 wat een van die eerste dual cores was en ben daar opzich nog best tevreden over. Wacht ook lekker tot die nieuwe Nehalem tot ik wat anders koop. Binnenkort mijn 7800GTX vervangen door die nieuwe ATI 4850/4870 kaart (mits hij de geruchten waarmaakt).
Voor de meeste games scheelt het bijna niets of je nu een cpu @ 2,4 of 3,0 ghz hebt. Zolang je HDR/AA/AF aan hebt staan heeft een veel snellere cpu (zeg van E6320 @ 2ghz naar een E8500 @ 3,*ghz) nauwelijks invloed en hangt het 95% van je videokaart af.

Last edited:
Status
Not open for further replies.