This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Het grote computer topic #3

Status
Not open for further replies.
P5k p35 besteld
een cooler master rp 500watt extreme
simpel kastje erbij

hierin komt een E6600 2x 1gb DDR2 800 MHZ geheugen en std brander
 
Een vraag:

Ik heb nu gewoon internet van upc via kabel. op 1 pc

maar ik zou graag 2 aparte losse laptops willen met wireless inet enz,

wat komt hier allemaal bij kijken?
 
als ie stuk gaat krijg je er nog 5 euro voor bij de koperhandelaar :W

ook zoiets, gekke dingen, computers.
Ik had een maandje of 2 geleden mijn P5K-dlx gesloopt, ik schroefde m'n container op de cpu, bord dood. Dus ik testen, testen testen. Nope, dood.

Nu dus een maandje later nog maar eens geprobeerd. ik weet uit ervaring dat hardware nog wel eens tot leven wil komen na een schijndood. En jawel. hij werkt weer. Nu gaat ie een kast in, als nieuw werkstation dienen, nadat ik hem gemarteld als VMware testbak
 
Een vraag:

Ik heb nu gewoon internet van upc via kabel. op 1 pc

maar ik zou graag 2 aparte losse laptops willen met wireless inet enz,

wat komt hier allemaal bij kijken?

Hebben die laptops al een draadloze netwerkkaart?
Nee? ff kijken wat je kunt gebruiken (PCMCIA, USB, PC Card of CardBus).
Ja? ff kijken welk type het is (IEEE 802.11 a/b of g)
Als router zou ik een Linksys WRT54GL kopen (Let op!! werkt niet i.c.m. 802.11a).
Evt. heb je nog een kabel nodig of een draadloos netwerkkaartje (Ligt aan de situatie, je PC en wat je wilt).
 
Ok, als ik een link open wordt hij geopend in een bestaand venster van internet explorer, vet irritant! (als je iets aant lezen bent en je opent een link van msn in de tussentijd gaat hij dus niet een nieuw venster openen)

Hoe verander ik die instelling? Welke is dat?

Bvd
 

Echt he, mijn 7900gt deed het niet op 3 pc's, met de kaart in het slot wilde hij gewoon niet boote, stak hem gister voor de grap weer in me pc en hoppa?

Kaart mooi verkocht en vandaag de nieuwe opgehaald:




Kom ik de winter wel weer mee door!
 
Leuk kastje! 8) ( eerder KAST )

Tsja, kaart ligt nu voor me, maar ik zit te dubbe of me voeding het wel trekt...

Ik hoor genoeg dat een 400 watt voeding nog ruim voldoende moet zijn, maar het is een cheap ass voeding, dus ik weet het niet.
 
IE -> Extra -> Internet-opties -> Geavanceerd -> Bijna onderaan staat "Vensters opnieuw gebruiken...blah blah" die moet afgevinkt zijn.

Maar dat werkt ook niet altijd, misschien een andere browser proberen? Bij FF heb ik het op sommige sites ook, maar dat zijn geen externe links zover ik weet, misschien is Crazy Browser een optie?

Je kunt ook je register aanpassen, maar daar moet je alleen aan beginnen als je:
1) Een beetje weet waar je mee bezig bent.
2) Een andere PC tot je beschikking hebt waar je evt. je oude HDD aan kunt hangen.
3) Het je niks uitmaakt als je het e.e.a. kwijtraakt.
(Allemaal en/of).
Het is niet om je af te schrikken want zo moeilijk is het niet, maar een klein foutje kan grote gevolgen hebben, gewoon alles 2x controleren (Measure twice, cut once).

Ik ben zelf erg te spreken over firefox, er zijn tig plug-ins te krijgen en het is een van de veiligere browsers, enigste nadeel is dat ff soms aardig wat geheugen in beslag kan nemen.

Echt he, mijn 7900gt deed het niet op 3 pc's, met de kaart in het slot wilde hij gewoon niet boote, stak hem gister voor de grap weer in me pc en hoppa?
Mijn ervaring is dat het vaak "simpele" dingen zijn die je niet verwacht:
Voeding) Te zwak of vergeten voedingskabel in je kaart te steken, sommige kaarten booten wel maar werken alleen in 2D en je krijgt een waarschuwing, sommige kaarten booten niet, en sommige kaarten doen waar ze zin in hebben....ik heb vandaag geen zin schat:*
Montage) Soms denk je dat alles goed zit, maar dan blijkt het toch niet helemaal lekker te zitten, zo heb ik mijn oude systeem in een oude IBM Aptiva kast gegooid (wel zachtjes natuurlijk ) en die wou ook niet booten, andere kaart erin (Ti4200S i.p.v. 6800LE) en hij werkte...6800LE er weer in...weer niks, weer een ander kaartje (Geen idee welke..heb er een paar liggen) en weer werken, dus ik dacht dat het de voeding was, niet dus, schroefje waar de kaart mee vast zit niet helemaal aangedraaid en hij werkte, schroefje vastgedraaid om te controleren..idd hij werkte niet meer.

Leuke kaart trouwens! Altijd erg tevreden geweest over Asus kaarten, ik heb er iig nog 4 liggen: V3800 Ultra (TNT2), V7100 (GF2 MX Gemod met schakelaar voor Quadro mod), V8420S (GF4 Ti4200 Super Fast Vmod<- Alle GF4 kaarten mee verslagen op een vergelijkbaar systeem, en ergens in de top 10 van alle vergelijkbare systemen op futuremark:winner V9999 ofzo (6800LE).

Ik weet niet wat voor een voeding je nu hebt, maar de voeding bepaald een hoop en IMO kun je daar beter niet op besparen.
 
KoB: Ik heb nu een 400 watt X-Gear voeding, zat bij de kast van me broertje die zelf 42 euro koste, erg cheap ass dus.... :X

Hij zit er nu in maar imo gebeurde er iets vreemds:

Ik had laatst een 120mm fan aan de zijkant ingebouwt uit een oude voeding, ding maakt een enorm pokke lawaai!

8800 GTS erin gestoken en de pc aangezet, opeens was het doodstil!

Ik dacht eerst dat de Fan niet draaide, maar hij draaid op een veeeeel lager toerental ( terwijl hij niet regelbaar is! )

De kleine fan voorin draaide opeens op 3.9K!

De temperatuur van het systeem ( cpu/bord ) liep ook boven de 55 graden op ( geel gebied ) en dit onbelast....

Ik sloot de 120mm fan af en de temperatuur van het bord/cpu begon te dalen naar onder de 50 graden, ook het kleine fannetje draaide nog maar 2.7K rpm!

Zou dit met de voeding te maken kunnen hebben? Dat hij het systeem niet trekt of?
 
Is moeilijk te zeggen, maar het is wel frappant dat één fan al wat uitmaakt.

Ik zou kunnen zeggen dat je ff een game op zou moeten starten, maar dat lijkt me eerlijk gezegd geen goed idee (Stel dat je voeding echt het probleem is en je daarmee het e.e.a. naar de 7e hemel helpt...kans is klein, maar er zijn mensen die hun hele systeem in rook op hebben zien gaan door zo'n klote voeding).

Voor €42 incl. kast kun je niet veel verwachten (Of is het kast incl. voeding voor €42? ), mja kun je niet ff kijken wat voor een voeding het is? b.v. een Deer, KU-Tech (Q-Tech ) o.i.d.
Kijk ook ff wat de max. belasting is voor de 5 en 12V lijnen (Als het er al op staat).

Denk eerlijk gezegd dat het wel aan de voeding ligt, maar zoals ik al zei, bespaar niet op je voeding...uhmm van slechte voeding word je dik en je groeit er niet van (wel in de verkeerde richting), goede voeding word je groot en sterk van...je PC vind dat ook fijn/lekkah
 
Status
Not open for further replies.