Het grote computer topic #3

Status
Not open for further replies.
Weet iemand of het ook mogelijk is om bij een nieuw tabblat bij firefox dat die dan direct bij google ofzo opstart?
 
Hey,

Vandaag m'n Laptop via de universiteit gekregen, een Fujitsu Siemens Amilo Pi 2530.

Deze heeft een ingebouwde 1.3 MP webcam, alleen werkt die nog niet, moet er nog een driver voor hebben denk ik.
Op de FS site kan ik deze driver nergens vinden, weet iemand welke ik moet hebben?

OS is Windows XP trouwens.

Thx,

Fox
 
Ah ok :)

Wel kut, net nieuw bordje gekocht! :X

Mja, wil toch pci-e 2.0 hebben voor de 9800 serie straks! :)

Ik zal er niet vebaast van staan dat het in eerst instantie totaal geen voordeel opleverd. Net als de eerste PCI-e kaarten die totaal niet sneller waren dan de AGP kaarten.
 
Zo vandaag weer ff naar alternate geweest en een dvd brander, cd speler en een floppy met cardreader gekocht in het zwart aangezien ik zelf nog witte spullen had van mn oude kast :P

Spul is allemaal aangesloten en werkt, morgenmiddag Vista Ultimate erop knallen en dan eens kijken wat het allemaal kan.

Ook had ik ff bij de beelschermen staan kijken en heb toch besloten voor de 22" te gaan ipv de 19".
 
Vage shit hier btw;

Gister mn PC verplaatst, stroom erop en eraf. Start ik hem op, duurde wat langer, krijg ik ineens dat schijfcontrole scherm. Naja hij vond wat fouten, repareerde en reboot weer. Opstarten duurde weer wat langer en ineens kan ik geen HD films meer afspelen, althans heel schokkerig, en is ie sowieso in Windows ook langzamer maar met alles.

Ik vrees voor een HD fout ergens. Heb mn Windows schijf gechecked en die was ok zei ie en check nu mn Media schijf (250 GB aan mp3s en fotos enzo) en daar isssie nu al een aantal uur mee bezig en is op 50%...
 
Media Player Classic. A.k.a ; K-Lite Mega Codec Pack. Niet echt de best uitziende prog , maar speelt wel zo'n beetje alles af. En goed ook. :)
 
Heb het nog steeds... Heb een WD volgens mij zijn daar niet echt programmas voor te vinden. Zal het eens met Maxblast proberen.
 
heb net ff een samsung syncmaster 205bw opgehaald :) is wel een net ding.
Wel groot zo ineens van 17" inch naar 20 widescreen :P
 
Heren ik heb een vraag:

Ik heb sinds een tijdje gekut met mn internet, zat laatst een virus in svchost.exe, dat is toen verwijderd maar daardoor raakte vooral mn internet explorer de weg kwijt.

Gisteren besloten om mn pc opnieuw te installeren, gisteravond lukte t niet echt, dus vandaag poging 2

Ik heb mn 160 GB schijf bij de eerste installatie opgedeeld in 2 partities, een van 10 gig voor de windows onderdelen, en de rest voor troep.

Vanzelf sprekend bleek dit te klein te zijn, maar wat nu mn probleem is: het lukte mij niet om de partitie van 10 gig te formateren, ik heb eerst een derde partitie aangemaakt en daar windows opnieuw op geinstalleerd, nogsteeds kon ik het oude deel toen niet formateren.

Heb t hele spul toen opnieuw geinstalleerd, hele schijf behalve het 10 gig deel leeg gehaald, want dat lukte nog steeds niet(omdat het een ntfs deel was volgens de melding, en t was nodig voor de installatie)

Kreeg met de installatie geloof ik wel een melding om m te formateren, maar t lijkt er nu op dat dat niet is gebeurd.

Kortom: mn nieuwe windows deel neemt maar 2.5 gig in beslag incl. program files. MAAR mn schijf staat wel vol, omdat de oude troep er nog op staat, alleen is dat niet terug te vinden in mappen op de schijf.

Iemand enig idee hoe ik dit in godsnaam oplos???
 
Heb je vanuit windows geprobeert te formateren?

Pak Fdisk of Partition magic (staat bootable op de Hiren boot cd, een aanrader voor iedereen die wel eens iets verkloot) als het vanuit de setup op de een of andere vage manier niet lukt.

Wat voor pc heb je eigenlijk? Een dell ofzo? Die hebben vaak een partitie waar een soort image op staat dacht ik. Als je gewoon een normale windows cd hebt, zou je die weg moeten kunnen gooien.
 
Heb je vanuit windows geprobeert te formateren?

Pak Fdisk of Partition magic (staat bootable op de Hiren boot cd, een aanrader voor iedereen die wel eens iets verkloot) als het vanuit de setup op de een of andere vage manier niet lukt.

Wat voor pc heb je eigenlijk? Een dell ofzo? Die hebben vaak een partitie waar een soort image op staat dacht ik. Als je gewoon een normale windows cd hebt, zou je die weg moeten kunnen gooien.

Ik heb mn software van medion(aldi)

Mn pc heb ik zelf samengesteld bij saland, vond t niet nodig om er een nieuwe xp of vista bij te nemen.

T is al grotendeels gelukt,heb ff met d10n zitten kijken, virtueel geheugen en nog wat dingen namen erg veel in beslag
 
Voor WD heb je Data Lifeguard Diagnostic.

Seatools for Windows van Seagate werkt ook met niet Maxtor/Seagate HDD's (Dus niet de DOS versie).

Had m al gedowned ja. Bleek het allemaal niet te zijn...

De HDD is vanuit zichzelf ineens in de PIO modus gegaan, naja dus moest ik de IDE controller weer goed zetten dmv installatie ongedaan maken. :X
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top