This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Het grote computer topic #3

Status
Not open for further replies.
De GT was hier in 3Dmark06 slechts 1.000 punten langzamer stock dan een 8800 ULTRA, met een quadcore (york) op 3,6ghz.

de GT is 2x zo goedkoop!
Ik heb er nu iig 2 liggen, zal eens een vergelijking doen met de Ultra van een overclock collega... als hij daar zin in heeft.
 
ja moet nog een bordje die yorkfield icm SLI ondersteund he... denk een striker II Formula. Echt jammer dat de GT geen tri-sli ondersteund, want dat doet die striker wel.

Iemand moet effe de drivers hacken dan werkt het wel.
 
Klopt idd, echt belachelijk dat Tri-sli alleen voor de GTX/Ultra wordt ondersteunt.... :X

Je mag ook wel even hierheen komen hoor, testen we de 2 gt's in sli toch even op mijn systeempje? Kun je me mooi helpen om de E6750 over de 4 ghz te brengen....







:*
 
Ik heb het druk zat op dit moment
doel is nog effe sub8 sec superpi... met kansje op een heus wereld record.... wel een klein kansje, maargoed.

Ik test die GT's liever in SLI met de york op 5,4ghz.... erg?
 
ik heb dus mn nieuwe geheugen binnenmaar hoe verander ik de timings in die bios naar: 4-4-4-12

ben benieuwd of ik verschil ga hebben met 2x 1gb 800mhz tov 2x 512 533mhz geheugen
 
Ik denk dat je meer merk van de extra hoeveelheid geheugen, zonder over te clocken scheelt sneller geheugen namelijk bijna niets.
 
Timings kan je zelf instellen in bios ergens. Ligt eraan wat je hebt en weet het niet uit me hoofd.
Iig merk je er nix van, tenzij je overklok dan gaat de teller lopen.
Dus als je standaard 533 of 800mhz hebt merk je er geen flikker verschil van
 
Ik heb zelf ook een poosje gedacht om raid 0 te gaan draaien, maar vind het zonde om 1tb onveilige opslag te hebben waar ik een hoop dingen toch niet al zal zetten.
Zit momenteel totaal overigens al ruim over de 2tb .
Dat "onveilge" is zwaar overdreven. Draai al jaren RAID0 en is nog nooit iets fout gegaan. Alleen nu kreeg ik errors. Verder geen bit aan data kwijt, heb alles nog. Dusja, RAID0 of een gewone schijf maakt dus geen flikker uit.
Als je alles op 1 schijf hebt staan en die zegt paf dan ben je het ook kwijt.
Ik hou iig lekker RAID0. De snelhiedswinst is het dubbel en dwars waard tegenover het risico dat je loopt. Nix mis mee
 
Het is met hdd's gewoon een kwestie van geluk hebben, maar de kans dat je iets krijt raakt in raid 0 is gewoon 2x zo groot. je kunt natuurlijk alle boeiende dingen gewoon backuppen op een 3e hdd, en zorgen dat je geen Maxtors hebt .

Voor een kennis trouwens wat leuke hardware gekocht (krijg het waarschijnlijk volgende week binnen);
Core 2 Duo E6750
Gigabyte P35 bordje
2*1Gb Corsair PC6400
Sapphire VGA Radeon HD 3850
*nog wat rotzooi*

Volgens mij moet ik stiekem wat onderdelen vervangen met mijn eigen pc .
 
Ik wil even klagen dat ik PES2008 echt een kut spel vindt. Misschien dat ik iets verkeerd doe maar ok. Ik ken alle knopjes uiteraard en ik heb PES5 dood gespeeld, maar dit spel klaart alles. Mja, hier mijn klachten dus:

- Ik heb minstens 3 man nodig om die fucking bal af te kunnen pakken van een mannetje. En als ik m af pak is het 9 van de 10 keer een vrije trap terwijl ik een rustige tackle op de bal maak (geen sliding).
- Al mijn teamgenoten staan bijna stil. In de aanval rent er niemand mee en in de verdediging blijven alle mannetjes gewoon vooraan staan. Perfect in positie waar ik dus geen reet aan heb als 8 tegenstanders in mijn 16 staan.
- elk schot vanaf een flank gaat naar de verre hoek
- de passes komen nooit waar ik ze wil (mik er wel naar maar hij kiest toch altijd de route via een tegenstander)
- 1 sprint van mijn helft naar hun goal zorgt er al voor dat m'n aanvaller de rest van de wedstrijd bekaf is.

Ik ben het er dus totaal niet mee eens dat dit spel zoveel lof krijgt.Het is zonder twijfel een heel mooi spel, maar inhoudelijk is het gewoon kut. Ze hebben je teamgenoten dommer gemaakt en je tegenstander lijm aan ze schoen gegeven zodat die bal daar niet weg te halen is. Ronaldinho was zelfs minder snel dan een of ander wazige verdediger uit Heracles :L.

Ik ga slapen
 
Een vraagje,

Toen mijn pc het niet meer deed heb ik een laptop geleend van een kennis, vanaf het moment dat mijn internet kabel daarin zat kreeg ik om de 5 min een vage melding, nu doet mijn pc het weer, en zit de kabel in mijn pc, maar nu heeft mijn pc hetzelfde probleem? hier heb ik voorheen nooit last van gehad.

zie bijlage, als je naar die site gaat, gaat hij nog scannen, maar dan moet je weer gaan betalen etc. hoe kan ik dit fixen?

thx voor de moeite!

P.s als ik in internet zit en ik scroll naar beneden gaat dan in een golvende beweging? voorheen ging het superstrak zeg maar, nu zit er een soort van hapering in. wtf is dit?
 

Attachments

  • pc.JPG
    84 KB · Views: 20
en probleem 2.

ik wou windows live messenger o,a installeren, krijg ik de volgende error, hoe fix ik dat?

merci!
 

Attachments

  • vaaaag.JPG
    115.1 KB · Views: 16
1. Is duidelijk een geval van Spyware, download even ad-aware ofzo en scan je pc.

2. Installeer de laatste drivers van je videokaart even, als je dat gedaan hebt dan moet je de vernieuwingsfrequentie van je beeldscherm wat hoger zetten. In XP is dat: rechtermuisknop op bureaublad -> eigenschappen -> instellingen -> geavanceerd.

Volgens mij moet je in dat scherm dan de 2e tab hebben (zo uit mijn hoofd, draai hier nu vista) en daar staat een menuutje waar je de vernieuwingsfrequentie in kan stellen. Ws. staat die nu op 60Hz, als het kan zet die dan op 75Hz.

3. Download het ddl bestand gewoon even van de ddl dump en gooi het in de map waar je msn geinstalleerd hebt.
 
Is het uberhaupt wel een goede versie van windows?
Want de installatie van XP lijkt niet helemaal goed te gaan. Op de screenshots is te zien dat hij net geinstalleerd is. Check anders ff of een andere XP het wel doet. Het ziet eruit als spyware, maar een verse installatie kan je dat niet hebben, tenzij de CD illegaal oid is met zooi erop.
Je moet alle drivers ook nog installeren. Dit moet je eerst doen en dan de rest, dat scheelt een hoop prestatieverlies
 
Dat lijkt wel ja. Maar als je geen RAID0 hebt kan er ook een schijf crashen. Juist waar al je data op stond. Dus 2x zo groot vind ik niet echt reeel. De kans is bij RAID0 even groot als bij een enkele schijf. Alleen heb je 2schijven, dus daar kan wat fout gaan. Maar al heb je ze los draaien dan kan het ook fout gaan bij 1 van de 2. Dus de kans is dan ook 50%. Alleen kan je geluk hebben dat het je windows schijf is. Belangrijke data heb je sowieso dubbel of op dvd.
Geloof me, als 1x RAID0 gedraaid hebt dan ga je nooit meer terug. Zo goedkoop een flinke prestatieboost is never nooit niet haalbaar met een enkele 7200RPM schijf
 
Status
Not open for further replies.