This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Het grote computer topic #3

Status
Not open for further replies.
Ik bestel eigenlijk gewoon bij elke hardware shop, ik bel wel 9 van de 10 keer effe als ik de shop niet ken... als er niemand opneemt.... maar hier is nog nooit wat fout gegaan... en ik bestel zoveel dat de postbode me haat, echtwaar :+
 
Wow, heb nu op me werk 3x een Dual Quadcore systeem staan (HP Workstation's) Vista Ultimate installatie in 4 minuten compleet draaiend!

Ziet er wel gaaf uit 8 core's in je taakbeheer 8 gb geheugen erin allemaal en een Quadro kaart (weet alleen niet de preciese type nummers e.d.)
 
als k moet afhalen dan haal k liever wel bij media markt hierzo in de buurt:+

maar k heb geen auto, die doos is lomp grootx| en zoveel tijd heb k niet dus word lastig dn
Idd, ophalen = auto.
Zelf de Z2300 besteld, was al een fucking grote doos voor een 2.1 set. Alles binnen een straal van een meter trilt van zijn plek. De Z5500 zal het nog lekkerder doen:~
Maar iig, neem een goede shop met goede garantieafhandeling e.d. Daar wordt vaak moeilijk over gedaan.
Weet niet of je al een geluidskaart hebt, maar bij zon zet is een geluidskaart een MUST.
Dan is het geluid helemaal:~. Als ik een spelletje speel/film kijk word ik er zelf bang vanx|+pippi+
 
Weet er iemand hier een site waar je reg. key kan vinden van Windows XP?
De laptop heeft een nieuwe HD gekregen en nu had ik zelf nog een cd van m'n Windows Genuine Advantage Kit en deze heb ik gebruikt, nu moet dus de registration key ingetypt worden en wou ik dus de key onder op de sticker van de laptop gebruiken, maar deze wordt niet goedgekeurd..
 
haha pm dan , ik ga niet zo'n (veel te) dure cd kopen, die genuine advantage kit heeft me ook al teveel gekost

*Edit

Google is your best friend
 
Last edited:
net Z-5500 opgehaald met me moeder bij media markt
ding is echt kkzwaar heb al pijn in me handen

nu ga in em ff in elkaar zetten enzo:W
 
HIJ DOET HET!!!

hij wou eerst niet:? bleek dat ik in verkeerde groene gat in had gedaan( 2 groene gaten in me comp) :L

mja godver wat een zieke geluid dat t uitkommttt
echt aanraderrr
 
Ik heb nu COD4, maar ik kan hem niet spelen. Mijn videokaart voldoet niet aan de eisen. Ik heb een test gedaan en hier het resultaat voor de minimum eisen:



Nu zou ik dus een andere video kaart moeten, wat is dan een goede (prijs - kwaliteit verhouding) die jullie mij aan zouden raden?
En is het lastig om hem zelf erin te bouwen?
 
Belangrijker is het of je een AGP slot hebt (Mja aan de hand van het moederbord is dat te achterhalen).

Je zou b.v. Everest Home Edition kunnen draaien, of je post een (duidelijke) foto.

Er staat dat je een Quadro FX 500/FX 600 kaart hebt, nou zit daar een aardig verschil in (Niet wat prestaties betreft), de FX 500 = AGP en de FX 600 = PCI (Géén PCI-E).

Hoeveel wil je uitgeven en mag het 2e hands zijn? (Ik zou er zelf niet al teveel aan uitgeven).

Nieuw (Snelste eerst):
X1950 Pro ~€125
X1950 GT ~€110
7900GS ~€120
6800GS ~€100

Persoonlijk zou ik geen 6800 kaart kopen, of je moet b.v. een 2e hands Ultra vinden voor ~€50-60.
 
Volgens Everest heb ik een AGP kaart op dit moment. Dan kan ik uit dat lijstje wat jij post de X1950 PRO of de 7900GS kopen, klopt dat? Zouden die nog heel veel verschillen met de prestaties of valt dat wel mee, anders ga ik voor de goedkoopste. Bedankt voor het helpen
 
Wat voor programma is dat eigenlijk hierboven ? Eens kijken wat die bij mijn hok zegt

Trouwens hulde aan GetDataBack 9||6 Ik had vanmorgen mijn hdd op stage aangesloten, en werd niet meer herkend in deze computer. Bij schijf beheer werd de schijf wel nog herkend maar moest geformateerd worden. Na een tijdje GetDataBack gedraaid te hebben, heeft deze echt alle mapjes netjes terug gevonden. Ik ben ze nu terug aan het zetten, in zo'n tijden ben je toch echt blij dat je zoiets hebt :#
 
Ik heb een probleem met internet waar ik niet echt wijs uit wordt. Het probleem is dat IE6, IE7 en ook firefox allemaal vast lopen. Echter is het zo dat je niet echt kunt zeggen wanneer ze vast lopen. Het enige wat ik gemerkt heb is dat firefox iets minder gevoelig lijkt te zijn. Verder weet ik dat ze vooral vast lopen als ik bijvoorbeeld een wikipedia artikel via google zoek en dan hiernaar wil kijken. Echter is het ook weer zo dat je niet kunt zeggen dat het elke keer met wikipedia raak is. En het treedt dus ook niet alleen op voor wikipedia via google maar ook net zo goed voor andere websites. En met vast lopen bedoel ik ook echt dat alles vast loopt, dus niet alleen firefox maar echt de hele computer en dan moet ik dus resetten. Wie weet waar ik het probleem moet zoeken?
 
De X1950 Pro is toch wel iets sneller, het verschil tussen de X1950 GT en 7900 GS is kleiner, maar ik denk dat de GT in de meeste gevallen sneller is (Ligt aan het spel en waarvoor het geoptimaliseerd is), mja in dit geval liggen de prijzen dicht bij elkaar dus zou ik een X1950 Pro kopen omdat die toch aanzienlijk sneller is in de meeste gevallen.

Kijk voor de zekerheid ff in je kast, als er in het bovenste slot een kaart zit die aan de achterkant van je kast overeenkomt met het bovenste slot waar je monitor op aangesloten zit, dan weet je zeker dat er een AGP slot op je moederbord zit. (Soms/vaak* worden onboard kaarten ook als AGP kaart gezien...maar ik zou niet weten of er ooit moederborden met Quadro onboard zijn verkocht).

* Ik weet altijd wat ik heb, maar soms gebruik ik AIDA32 (Tegenwoordig Everest) om te kijken wat er in een kast zit, ik meen mij te herinneren dat er ooit iets werd aangegeven waarvan ik later dacht Ouch.

Ik ben 90+% zeker dat een X1950 Pro zonder problemen gaat werken (Zolang je er maar op let dat het een AGP uitvoering is (Dus GEEN PCI-E!!!).

Er zijn dingen die je niet altijd van tevoren kunt weten, sommige (oude?) kaarten werken niet met sommige oude chipsets (is lang geleden, maar jij hebt iig geen nieuw systeem), ook moet je een molex aansluiting over hebben om op je nieuwe kaart aan te sluiten (Kun je gewoon een splitter voor kopen indien nodig -> splitter gebruiken voor CD/DVD ROM's en HDD's). Bij twijfel vragen.

@ Thijs: Ik denk dat je http://www.systemrequirementslab.com/referrer/srtest bedoeld?

@ Mehmet: Virussen (Virii?) en ad/spyware, maar aangezien je niet met 100% zeker kan zeggen wat/wanneer en waarom iets vastloopt kan het aan de algehele stabiliteit van je systeem liggen. Voeding en koeling zijn de eerste dingen die in me op komen, maar als je wel kunt gamen dan zijn die 2 wss niet van belang.
 
@KoB: Dit heb ik al vanaf de eerste dag dat ik mijn PC hebt geinstalleerd, dus de kans op virus schat ik eerlijk gezegd klein en run daarnaast natuurlijk ook virusscanner. Wat betreft stabiliteit: Voeding en koeling kunnen het probleem niet zijn, omdat ik 500Watt voeding heb en een quadcore die tijdens het internetten niet boven de 32 graden komt en daarnaast loopt het met geen enkel spel vast, maar toch bedankt voor je reactie.
 
Echt super bedankt voor je antwoord, hier kan ik wat mee! Ik zal nog even in de kast kijken of het een AGP is, maar die Pro die ik gezien heb is 100% AGP. Ik heb wel wat gelezen over de voeding enz. Gaat hij dan veel meer stroom verbruiken, en kan mijn PC dit makkelijk aan? Of los je dat op met zo'n molex aansluiting (nog nooit van gehoord btw).
 
Status
Not open for further replies.