Het grote computer topic #3

Status
Not open for further replies.
Naar mijn mening zijn die raampjes met allerlei kleurtjes, lichtjes zooo fout.
Beter gewoon een strakke kast.

zoiets bijv.

pc-a10a.jpg
 
Ik ga een 5.1 setje halen, dan is het zeker verstandig om een geluidskaart erbij te nemen ipv het aan te sluiten op mn onboard kaart?



Wat zijn nou de grootste verschillen tussen deze 3 schermen? Scheelt 60 euro maximaal. Is dat het waard of is het echt onzin?

http://www.alternate.nl/html/product/details.html?articleId=-1063573&showTechData=true

http://www.alternate.nl/html/productDetails.html?artno=V5LI04

http://www.alternate.nl/html/productDetails.html?artno=V5LI06

Klik op 1 van je links, klik links op vergelijken...
klik weer op 1 van je links... klik op vergelijken... :)

Ik heb zelf een 20" scherm, en die is ook 1680x 1050, en die resoltie had ik zelf liever op 1920x1200 gehad...
misschien is het slimmer om te kijken voor een scherm met een wat hogere native resolutie, alleen ga je dan vaak naar 24" toe, schiet je er nog niet veel mee op :P
 
Draai ik anders nog ff een dikke P4 3.0 S478 met 2GB hah!

Sinds vandaag kan ik weer stuff via importeur fixen dus even weer tweakers/eocf bijlezen wat er allemaal nieuw is :rolleyes:
 
Jongens, even een vraagje:*

Als ik een spelletje aan het spelen ben of meerdere programma's open heb staan dan valt de pc soms uit. Hij start dan weer opnieuw op alsof er niks is gebeurt.

Ik dacht dat het eerst aan de video kaart lag die te heet werd(was een bekend probleem en heb een nieuwe gekregen die nu niet warmer word als 40 graden ipv 85 graden:D)
Mycom zei dat dit een goede temp. was en dat het daar niet aan kan liggen.

Ik heb nu een grotere fan op mijn cpu koeler gezet en nog helpt het niet.
Als ik aan het internetten ben dan staat de fan uit en als ik andere dingen ga doen dan gaat ie heel hard blazen.

Wat denken julie wat het probleem is?
Ik heb nu de zeikand van mij kast eraf gehaald dus daar kan het denk ik niet aan liggen.
De pc zou eerst gebruikt worden als cursus pc op school maar deze was over dus ik kreeg hem gratis. Ik heb er toen wat dingen bij gekocht.

De setup:
CPU: AMD athlon XP 2800+ @ 2,1 ghz
RAM: VALUE SELECT 2 GB DDR1 400 MHz PC3200
Videokaart:AGP Sapphire Radeon X1950 GT 256 MB GDDR3 (minimaal 450 watt voeding vereist)
Voeding:KONIG ATX Silent Power Supply 550Watt with 12cm Fan

De voeding word heel erg heet en ik zat eraan te denken dat die niet goed genoeg is. Het was eerst als office pc bedoeld dus kan het zo zijn de de cpu niet goed gekoeld word? Ik kan de cpu ook een beetje heen enweer bewegen dus zit het dan nog goed?

Naast de Cpu zit ook een klein ijzer koel dingetje(geen idee wat het moet voorstellen) en daar heb ik ook een klein fannetje op gezet:)

Kan iemand mij helpen?
Alvast bedankt iig:)
 
Heeeeeeeel simpel ws;

Ik google naar een foto. Ik wil hem opslaan als een Jpeg.
Kan het alleen als bitmap. Moet ik dus eerst opslaan als bmp, dan pas op de pc editten en save als Jpeg. Vroeger kon ik bij het dan saven as van internet wel kiezen...
 
Ik word helemaal gek van mijn 3d kaart :( Sinds een week lijkt het net of die het begeven heeft. Het gaat hier om een Sapphire ATI X1950PRO 512mb GDDR3 (PCIe).

Als ik een spel wil starten of iets anders wat flink wat grafische werking op het scherm moet geven, dan gaat het een minuut goed (soms langer) en daarna wordt me beeld zwart en stopt alles gewoon. Geluid is er wel, maar het beeld niet meer. Enige manier om weer naar Windows te gaan is reset!

Ik heb dus de nieuwste drivers van de ATI site gehaald, maar dit heeft het probleem niet verholpen. Het moet aan mijn kaart liggen, want als ik Windows opnieuw gestart is zegt ie dat er een ernstige fout is opgetreden bla bla...en als ik dan kijk bij probleemoplossing, dan kan ik uit 2 opties kiezen:
- Nieuwe drivers downloaden
- Beeldversneller lager zetten

Die laatste heb ik niet gedaan, want ik ben van mening dat dat het probleem niet gaat verhelpen. Want ik draai geen dingen die me kaart niet aan zou kunnen, dus het kan daar niet aan liggen.

Ik heb ook nog 3DMark06 gedaan, maar de test kan die niet afronden, want ook hier kapt die ermee. Kan dus geen resultaten zien.

Kan hem niet in een andere pc doen, want ik ben de enige in huis met een PCI mobo. Temperaturen zijn ook gewoon normaal tussen de 40 - 45 graden.

Ik begin echt te denken, dat die aan zijn einde is gekomen....Heb hem pas 6mnd in huis, dus heb nog garantie. Maar vind het wel vreemd

Is er misschien nog een mogelijkheid om te testen of de kaart correct is???

Alvast bedankt :)

Systeem waar die aan vast zit:
C2D E6420 2.13Ghz
2G mem
P5B Mobo
Coolermaster Real Power 550W (450W is vereist voor de 3d kaart)
 
Ik heb ondertussen toch maar even de beeldversneller op allerlei standen geprobeerd, maar ook hier blijf ik met het probleem.

@ Apple: Weet niet of die voor mij is, maar heb al nieuwe schijf Maxtor 160G Sata2 :) Maar dat was wegens ruimte te kort.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top