This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Het Film & DVD Topic #9.

Status
Not open for further replies.
Tis een soort mixvorm, je zou eigenlijk ex drummer moeten lezen. Mja, eigenlijk zou je elk boek van Brusselmans moeten lezen, wat een koning is die man zeg. Ik heb echt zitten gillen bij ex-drummer, wat een vette film.

Wat een ingewikkelde uitleg .
De oorspronkelijk auteur Brusselmans schrijft een boek 'Ex-drummer' over een schrijver met een writersblock, die door die bende mongolen terug inspiratie krijgt om een nieuw verhaal te schrijven.

Tis een soort mixvorm, je zou eigenlijk ex drummer moeten lezen. Mja, eigenlijk zou je elk boek van Brusselmans moeten lezen, wat een koning is die man zeg. Ik heb echt zitten gillen bij ex-drummer, wat een vette film.

De film is een echte aanrader, Belgische marginaliteit ten top . Ik heb het boek hier liggen en moet zeggen, het is nog een slag erger als de film. Vooral omdat bepaalde stukken zo goor geschreven zijn dat je begint te denken hoe kom je daar op.

Ben ook eens begonnen in 'Uitgeverij Guggenheimer'. Was ook al een leuk boek, man is idd geniaal, kan ook van elk mediaoptreden van hem genieten

Zojuist begonnen met 2001: A Space Odyssey. Ben op de helft, was al behoorlijk moe en dan is zo een film kijken helemaal een opgave... Vind moeilijk te zeggen wat ik er tot nu toe van vind. Het enige wat me opvalt is dat de special effects wel bijzonder goed zijn voor een film uit 1968.

Drag Me To Hell gezien.. niet de 7.7 waard die op IMDB stond maar wel leuk om even naar te kijken..
Veel "vieze" stukjes en veelal voorspelbaar.. alsnog wel stukken dat je je rot schrikt hoor.

Gisteren Public Enemies gezien.

Vge shit, dat geluid klopte gewoon niet. In het begin in zon auto dan klinkt het in de auto ineens heel dof ofzo. In de pauze gevraagd of ze hem wat harder konden zetten, naja dat hielp nog niet echt. Verder was het een beetje een saai verhaal, allemaal wel leuk en interessant enzo, maar geen spanning of wendingen of een ander moment waardoor ik echt volop interesse in de film kreeg. Naja Bale speelt een prima good guy (wederom), hij gooit er ff een accentje in om de kijker niet in de war te laten raken met het Bruce Wayne personage... Maarja prima rolletje dus, weinig spraak. Depp speelt goed, redelijk geloofwaardig, al straalde het 'harde' er niet echt vanaf en vond ik het lastig om te geloven dat hij zomaar uit een gevangenis kan ontsnappen en banken kan overvallen. Ook had Bale misschien wat meer kunnen doen met het feit dat Melvin Purvis zichzelf niet veel later doodschoot. Dat had ik dus echt niet uit het personage gehaald en toen ik dat stukje las tijdensh et einde vd film dacht ik echt van 'wtf'.

Verder vond ik de manier van filmen met die shoulder cams op een gegeven moment een beetje te overheersend worden, liever een paar mooie stillshots. Al met al goede ingredienten, maar niet echt een boeiende film. Gelukkig maar de helft van het geld betaald voor het kaartje

Volgens mij moest het harde er ook niet echt vanaf stralen. De film gaat over een charmante bankrover die zijn vriendin graag een jas omslaat, die alleen van publiekelijk geld steelt en die niet aan individueel geld komt. Hij is duidelijk een boef van de oude garde, een gentleman. Zijn handelen staat in schril contrast met de moderne criminineel (Babyface Nelson die verliefd is op zijn Tommy gun) of de keiharde, nietsontziende werkwijze van de FBI (You gotta get your hands dirty). John Dillinger is populair, een jongensheld, de politiemannen zijn allesbehalve geliefd

De film focust volgens mij op een crimineel die ingehaald wordt door de bruutheid van een nieuwe generatie. Iedereen om Dillinger gaat ook dood en zijn klussen worden tegen beter weten in ook steeds grimmiger. Op een gegeven moment weet Dillinger dat zijn hoogtijdagen voorbij zijn en hij wordt dan ook vermoord. Dit is een erg romantisch thema en de film is dan ook erg romantisch. Het zou dan ook een beetje raar zijn als Dillinger in koele bloede onschuldige mensen bruut dood zouden maken, want dit zou dat romantische, melodramatische idee van de film ondermijnen. Natuurlijk is het in het echte leven 'part of the game' om slachtoffers te maken als je bankrover bent.

Dat bedoelde ik niet voornamelijk met het harde. Ik bedoelde vooral dat hij dus uit een gevangenis ontsnapt en bankovervallen pleegt. Dit vind ik moeilijk rijmen met het personage zoals het is neergezet.

Van het weekend beide public enemy no1 gezien op bluray, ERG vette films Een van de betere die ik de laatste tijd heb gezien. Ook planet earth gekeken afgelopen tijd, erg mooi.

Ja, maar zit ook de engelse soundtrack op. Alleen de nederlandse is PCM of wat is het, iig die HD soundtrack. De engelse is gewoon DTS geloof ik. Maakt bij spraak imho weinig uit :+
Overigens gekocht voor 49 euro, de 6 disc versie(!)

Trouwens Erik, waar postte jij nou laatst een special edition van die binnenkort uitkwam? 300 of gladiator oid? Beetje dat genre was het. Weet nog dat ik toen dacht, ey die ga ik ook kopen

Ik heb The Gladiator pas als Blueray gedownload... Was ook een extended versie. Ik heb momenteel nog geen FullHD (HD Ready) dus zover ik kon zien was het beeld gewoon super, maar wie weet was het dus voor FullHD tv's niet zo mooi. Ik heb iig weer volgas genoten van de film (zeker na mn bezoekje aan Rome en het Colosseum )

Status
Not open for further replies.