Het concrete nut van inkorten van cilinderhemden...

Originally posted by Sjoerd
Inderdaad, bij de koeling over de uitlaatpoort zie je een streep ertussen. En verder kun je zo neit zien hoe het hemd voor de spoelers zit... En Simon, je wil het mengsel daar wel hebben, hoe moet het anders je spoelers ingaan... ;)

Beetje scheve gedachtenkronkel van me, mijn excuses:)

Anyway, iemand nog een duidelijke foto?
 
Ok, ik denk dat we nu wel redelijk uit zijn over het cilinderhemd, maar ik ben nogsteeds benieuwd naar een theoretische onderbouwing, of zelfs een testresultaat van het scherpmaken van de spijltes (Al denk ik dat het zo'n geringe winst op zal leveren dat het nauwelijks te meten valt)

Ik zat nog even te denken over de ronde vorm behouden, iemand gaf volgens mij het voorbeeld met de vleugel, dat die rond zou zijn voor minder weerstand. Dat is natuurlijk complete onzin, want de vleugels van een vliegtuig zijn alleen rond aan de bovenkant zodat er opwaartse druk gecreerd kan worden, en die heb je bij een cilinder niet nodig. Daarom denk ik gewoon scherp maken, want dan is er minder oppervlak waar het mengsel tegenaan 'botst'. Of iemand die het hier niet mee eens is?

@ Tino, je zegt wel dat we met testresultaten moeten komen, en niet zo klakkeloos ouwehoeren, maar daar is het forum toch voor? :D
 
Enige nadeel van scherp maken is volgens mij dat het mengsel de neiging heeft "los" te laten van de wand, ipv er mooi langsaf te glijden enzo de ruimte maximaal te benutten.

En lift van een vleugel krijg je doordat die boven rond is en onder plat. lucht boven moet stijgen in snelheid, onderdruk, LIFT.

Druppelvorm van objecten is wel degelijk beste voor luchtweerstand, dus niet scherp van voren. Mengsel laat dan los (indien scherp ipv rond) en creert energiekostende wervelingen achter het object.
 
Originally posted by Ufo
Enige nadeel van scherp maken is volgens mij dat het mengsel de neiging heeft "los" te laten van de wand, ipv er mooi langsaf te glijden enzo de ruimte maximaal te benutten.

En lift van een vleugel krijg je doordat die boven rond is en onder plat. lucht boven moet stijgen in snelheid, onderdruk, LIFT.

Druppelvorm van objecten is wel degelijk beste voor luchtweerstand, dus niet scherp van voren. Mengsel laat dan los (indien scherp ipv rond) en creert energiekostende wervelingen achter het object.

Dat van die vleugel snap ik Ivo, daar zei ik het ook. Iemand zei namelijk dat het beter was om ze rond te laten omdat het bij een vliegtuig ook zo was, maar daar heeft het een ander doel. Dat van die druppel kan ik nix over zeggen, geen kennis van aerodynamica. Maargoed, het bewijs is geleverd dat je met scherp gemaakte spijlen ook goed kan scoren. En met druppelvormige ook, dus ik denk dat het geen kut uitmaakt :)
 
Originally posted by Boyd
Ik vergeef het je $aint :)

dankje :*

Bij deze wat (wazige) pics van een standaard mina hori groot carterdeel + standaard DR70.

(aub geen commentaar op het ranzige carter, hij is net binnen en er zit geen parelstraler hier in de buurt:))

hemd.jpg


hemd1.jpg


hemd2.jpg


hemd3.jpg
 
sorry voor het kicken
maar zijn er nu al mensen die het al geprobeert hebben door eerst met hemd te testen en daarna zonder te testen
 
Back
Top