Evo-Ferrari-Phantom
6.0 GTr
Mensen,
De search heb ik gebruikt, heb topics gevonden die erover gingen, maar daar werd alleen in GELULD. Ik hoop hier een topic te openen waarin alle ZINNIG wordt gereplied door mensen die iets ZEKER weten... Suggereren heb ik niets aan, want dat kan ik zelf ook.
Ik ben dus op zoek naar de concrete verschillen tussen een Cross en Speed cilinder.
Ik heb in Sjoerd zijn boekje van zijn Speed cilinder gelezen dat er geen enkel verschil is in timing of wat dan ook, enkel de drijfstanglengte varieert (80 vs 85). En dus logischerwijs ook een andere zuiger. Wel moet ik erbij zeggen dat het een boekje was uit 1999, dus het kan zijn dat het verouderd is.
Heeft iemand nieuwere gegevens?
Een voordeeltje wat ik me kan bedenken is dat de zuiger misschien wat korter gemaakt kan worden? En dus lichter, minder wrijvingweerstand, etc.
Verder las ik wat over radiussen die anders zouden zijn in de tunnels (volgens Valentino) maar hier twijfel ik een beetje aan, kan iemand dit bewijzen, oid?
Ik heb hier een Speed bij de hand, dus ik kan vergelijken als het moet, als iemand een Cross heeft, laten we aan de slag gaan. Want niemand weet nou echt een concreet verschil te noemen, en het lijkt me sterk dat Malossi dit zomaar voor de gein maakt, dit onderscheid.
MVG
De search heb ik gebruikt, heb topics gevonden die erover gingen, maar daar werd alleen in GELULD. Ik hoop hier een topic te openen waarin alle ZINNIG wordt gereplied door mensen die iets ZEKER weten... Suggereren heb ik niets aan, want dat kan ik zelf ook.
Ik ben dus op zoek naar de concrete verschillen tussen een Cross en Speed cilinder.
Ik heb in Sjoerd zijn boekje van zijn Speed cilinder gelezen dat er geen enkel verschil is in timing of wat dan ook, enkel de drijfstanglengte varieert (80 vs 85). En dus logischerwijs ook een andere zuiger. Wel moet ik erbij zeggen dat het een boekje was uit 1999, dus het kan zijn dat het verouderd is.
Heeft iemand nieuwere gegevens?
Een voordeeltje wat ik me kan bedenken is dat de zuiger misschien wat korter gemaakt kan worden? En dus lichter, minder wrijvingweerstand, etc.
Verder las ik wat over radiussen die anders zouden zijn in de tunnels (volgens Valentino) maar hier twijfel ik een beetje aan, kan iemand dit bewijzen, oid?
Ik heb hier een Speed bij de hand, dus ik kan vergelijken als het moet, als iemand een Cross heeft, laten we aan de slag gaan. Want niemand weet nou echt een concreet verschil te noemen, en het lijkt me sterk dat Malossi dit zomaar voor de gein maakt, dit onderscheid.
MVG