concrete elec. waterpomp gegevens

keggu said:
srry als dit al gezegt is maar heb niet heel de topic door gelezen

het kan dus wel degelijk door middel van een schakeling te realiseren met behulp van een regelbare weerstand die je dan tussen de accu en de pomp zet zow gaat de pomp als je de weerstand verhoogt minder koelvloeistof om zetten en zal het koelen terug lopen waar na je de regelbare weerstand weer minder weerstand kan laten geven zodat als de temp. te hoog oploopt hij weer meer gaat koelen

mm.......... kwam er net achter dat het al besproken was lekker nOOb maar als je zown weerstand wil hebben dan moet je ff in het boek van conrad kijken daar staan ze zeker in gegarandeerd suc6
jullie snappen me ;) ja ik zat er al over na te denken en het zou echt ideaal zijn om rustig koelwater rond te laten pompen om de cilinder sneller op te laten warmen, naarmate de temperatuur stijgt gaat de waterpomp meer water pompen...
Nu moeten we alleen nog iemand vinden die zoiets kan maken..
 
Het is gewoon heel simpel. Jullie zijn allemaal veelste haastig. Het is gewoon een kwestie van pompje aan, 5 minuten warmrijden, dan is ie mooi op temp, en dan blijft hij dat ook... tenminste bij mij wel. Iedereen die denkt na de 1e keer, van oeh, hij zakt 40 graden oid :X is gewoon crap, gewoon rustig opwarmen, en dan knallen :)
 
196460_BB_00_FB.EPS.jpg

Conradnummer 196460

Dit is een veel mooiere oplossing dan een weerstand.
Met een weerstand verstook je alleen maar energie en dat is jammer.
Dit is een zelfbouwpakket, dus zelf solderen. Er is ook een opgebouwde versie, maar daar weet ik zo het nummer niet van.
 
Ik denk niet dat iedereen weet wat precies waar gesoldeert dient te worden op het printplaatje. Maar als de uitleg/gebruiksaanwijzing goed is, dan is het een top idee. Wat kost zoiets?
 
marbossi said:
Ik denk niet dat iedereen weet wat precies waar gesoldeert dient te worden op het printplaatje. Maar als de uitleg/gebruiksaanwijzing goed is, dan is het een top idee. Wat kost zoiets?

mhr#27 said:
Er is ook een opgebouwde versie, maar daar weet ik zo het nummer niet van.

:rolleyes:
 
zo'n kartthermostaat... zijn die allemaal ingesteld op 50 graden ? of kan je die zelf instellen oid ?

miss domme vraag x|
 
je hebt er 1tje van 50 en 58 graden, die van 50 is wel 50 euro duurder, waarom is dit? en is 58 graden niet wat beter voor een scoot?
 
Last edited:
Hierboven word gemeld, dat je dan naar een KARTSHOP moet, daar verkopen ze meestal kart-zooi ;)

btw...ik zou voor die van 58 gaan......maarjah, dat ben ik :)
 
Last edited by a moderator:
www.kartservice.nl

Heb ik mijn thermostaat vandaan. (50 graden)
waarom 50 graden? wanneer de thermostaat reageert op de kvs warmte, zal het @ cilinder inmiddels warmer zijn.... (is mijn theorie)

Tinne..
 
Last edited:
Daar sluit ik me bij aan Tinne. Een aantal SOBW'ers reed er dit seizoen mee, Dani ook volgens mij. Ging dat een beetje?
Joor had er ook 1 op zijn scoot en die was voor zover ik weet voor 50 graden. Ding was altijd rond de 55, dus ik zou ook voor de 50 graden versie kiezen.
 
Back
Top