Ap.
.
dat bedoelde ik als argument om te laten zien hoeveel verstand ik van die dingen hebBas@ICE said:Karts zijn vaak LC hoor , zitten vaak ook schitterende DPR rads op
dat bedoelde ik als argument om te laten zien hoeveel verstand ik van die dingen hebBas@ICE said:Karts zijn vaak LC hoor , zitten vaak ook schitterende DPR rads op
marbossi said:<]
Volgens sommige mensen zou door de snelle circulatie het koelwater minder de kans krijgen af te koelen. Maar ja, dat zijn speculaties en daar was ik niet naar op zoek
Het kan wel, maar op een scooter heb ik het nog nooit gezien.Joël said:Geen speculatie maar gewoon gelul. Wat wel belangrijk kan zijn is de druk op bepaalde punten, bijvoorbeeld bij de uitlaatpoort. Zo zie je bijvoorbeeld bij een Speed cilinder dat er zeer kleine koelwaterdoorgangen bij de kop zitten, om de vloeistofdruk om de uitlaatpoort wat hoger te maken.
Mol said:Het kan wel, maar op een scooter heb ik het nog nooit gezien.
Voorbeeld is mijn pc die vroeger watergekoeld was. Ik had er een 1200L/uur pompje inzitten. Door de extreem dunne leidingen kon hij alleen zijn "vermogen" niet kwijt en werd de pomp verschrikkelijk warm wat de watertemp. bij mij met 12 graden verhoogde (dat was het verschil als ik een dikke koelfan op de pomp liet blazen). Later heb ik een 500L/uur pompje gekocht en toen was de temperatuur dus een stuk lager.
Maargoed, met de waterpompen die ik tot nu toe op scooters heb gezet. Die Bosch dingen of pompen van Mercedes autotjes heb ik dat probleem nog niet gezien. Verder zitten er in het koelsysteem van een scooter natuurlijk niet echt veel obstakels.
Wat is dus probeerde te zeggen is dat het ook zou kunnen komen dat de pomp zijn vermogen niet kwijtkan en dat daardoor het water warmer word en je dus een minder rendabel koelingssysteem hebt ipv dat het water er "te hard" doorheen gaat.marbossi said:<]
Volgens sommige mensen zou door de snelle circulatie het koelwater minder de kans krijgen af te koelen. Maar ja, dat zijn speculaties en daar was ik niet naar op zoek
Marco.vd.Z said:F12AC hier op het forum heeft ook een elec pompje maar als hij dat ding aanzet zakt de temp echt enorm snel.. Is ook bijna niet mee te rijden.. Als je hem hebt warm gereden (zonder pomp) en je zet de pomp aan zakt ie weer zoveel dat ie weer te koud word. Is bijna geen doen. Dus het verschilt erg per pomp.
hij heeft er 1 van mij, zoals ik al zei, je moet afplakken, maar dan heb je wel watMarco.vd.Z said:F12AC hier op het forum heeft ook een elec pompje maar als hij dat ding aanzet zakt de temp echt enorm snel.. Is ook bijna niet mee te rijden.. Als je hem hebt warm gereden (zonder pomp) en je zet de pomp aan zakt ie weer zoveel dat ie weer te koud word. Is bijna geen doen. Dus het verschilt erg per pomp.
jha je hebt zeker wat, maar ik vind het bijna geen doen, die dingen koelen echt ziekcvz said:hij heeft er 1 van mij, zoals ik al zei, je moet afplakken, maar dan heb je wel wat
Marco.vd.Z said:F12AC hier op het forum heeft ook een elec pompje maar als hij dat ding aanzet zakt de temp echt enorm snel.. Is ook bijna niet mee te rijden.. Als je hem hebt warm gereden (zonder pomp) en je zet de pomp aan zakt ie weer zoveel dat ie weer te koud word. Is bijna geen doen. Dus het verschilt erg per pomp.
Aerox-Evo70 said:jawel, maar die dingen zijn duurder dan tape
x8rX@Special said:kan je de snelheid ook zelf regelen/automatisch laten regelen; dwz als de cilinder warm wordt dat de waterpomp rustig gaat draaien (zodat je motor sneller warm wordt, wat is hier jullie mening) en bijvoorbeeld een constante temperatuur te kunnen houden van bv 60 graden dmv automatische sneller/langzamer draaiende waterpomp.
-:-Tom.W said:jha je hebt zeker wat, maar ik vind het bijna geen doen, die dingen koelen echt ziek