Originally posted by Twin
Dat is niet waar ik op doelde, het gaat in mijn vraag om het gedeeltelijk of geheel verwijderen van het hemd.
Ik merk dat de meeste klanten het oog ook wat willen geven, als het dan geen kwaad kan doe ik het voor ze. Het is dus niet zo dat wij dat geheel niet doen. Meestal wel in de uitlaatpport.
Je moet altijd de voors en tegens afwegen.
Ps. In mijn ogen heeft iets pas zin als de testbank het kan bevestigen, als het om vermogen gaat.
Kijk eens naar mijn lijfspreuk en tevens " levensmotto "
Originally posted by Sjoerd
Ja, een wereld van verschil maak je echt niet met die kleine dingen... Mijn ervaring leert dat het grote verschil te behalen is met het verbouwen van de poorten...
Hier sluit ik me bij aan.Originally posted by Valentino...
Instroomsnelheid................sja die moet zo hoog mogelijk zijn zonder belemmeringen.
Wat op het oog een belemmering kan lijken hoeft dat in werkelijkheid niet te zijn.
Ik laat het hemd van een cilinder het liefst zoals het van de fabriek afkomt.
Je kan hem inkorten maar ik betwijfel of je er winst mee boekt,ik heb het als op zichzelf staande test nog nooit geprobeerd iig.
En wat de spijltjes aangaat die in de ingang van de kanalen zit,
gewoon laten zoals ze zijn.
Lees een goed boek over aerodynamica en je weet precies waarom........
Ik verbouw deze alleen als de klant er op staat.(Die weet het dan blijkbaar beter dan ik en laat hem dan ook in die waan.)
Toch ben ik van mening dat deze kleinigheden er weinig tot niets toe doen.
Met standaard carter en cilinder is 18pk te halen.........
De overige 2-3 pk die er dan nog uit moeten komen zitten zeer zeker niet in het carter maar in de uitlaatpoort en de pijp en evt. de spoelpoorten.
Let wel jongens dit is MIJN visie................
-:-
Originally posted by just
Ik denk dat de helft van de mensen die zelf in hun cilinder lopen te hakkuh-bijlen (en het daarna 'tunen' noemen) die spijltjes gewoon scherp maken omdat:
punt 1) iedereen het doet
punt 2) de onzin ervan nooit echt is aangetoond (naar mijn weten), zin trouwens ook niet!
punt 3) iedereen die een dremel kan vasthouden, kan ook die spijltjes scherp maken (lekker makkelijk 'tunen' dus)
Misschien is het bullshit, en ik neem aan dat iemand als Freddy Koopmans wel weet wat ie doet, maar ik doel nu even op het gebeun van sommige hometuners
Ik had het er met Chiel nog over, en hij vertelde dat ie er ook nergens wat over had kunnen vi
Dit vind ik nergens op slaan !
Originally posted by Pronk
Maargoed, de punten van Anthony vindt ik niet echt reeel eerlijk gezegd. Want als de zuiger zich op BDP bevindt, dan zit de zuiger ruim voor de helft nog in de cilinder, dus dan ga je mij niet vertellen dat die zuiger kantelneigingen krijgt. [/B]
Originally posted by R5 man
Ik vind het vrreemd dat Anthony niet zijn eigen onderzoek doet of heeft gedaan, en uitgaat van bevindingen/redenaties van anderen. Een tuner met hoge verwachtingen....
Verder vind ik het vreemd dan veel eroepen wordt dan het niet merkbaar zal schlen. Wat is nu de sport dan? Zoveel mogelijk eruit trekken toch? Wat maakt het uit of het merkbaar is of niet?!
Hebo past een vrij kort hemd ook toe bij de oudere alu cilinders, zoals de oude ovale 70, die had ook 10- 15 mm hemd. Ze zullen er een reden voor hebben.
verder ben ik geen tuner, dus ik weet het nietHeb wel wat aerodynamica gehad, maar ik denk dat met de zuiging van een mengsel door een traject meer rekening gehouden mag worden, dit is immers iets heelanders dan hel blazen van iets door eenzelfde traject.
Originally posted by Ufo
Ik heb het al vaker gezegd: Joel en ik maken de spijlen niet scherp, omdat je hier de flow mee RICHT en dat is niet de bedoeling. Je kunt ze wel smaller maken in hun geheel, om iets meer volume te genereren, maar ik houd ze altijd rond (en glad) van boven.
En wat betreft hemd: De enige fatsoenlijke methode vind ik het houden van een cilinder in het carter en deze op elkaar aanpassen. Een enkele keer haal ik iets meer weg bij mensen die zeggen in een later stadium nog hun carters tee willen laten doen en dan niet weer hun cilinder opnieuw willen laten bewerken.
Vroeger maakte ik er vaker meer iets moois van, maar tegenwoordig alleen functioneel. Das beter voor de klant en beter voor mezelf (minder werk).
Batman-styles doe ik trouwens persoonlijk niet aan, das een copyright by Joel
En mensen die alle details onzin vinden zijn lui
Originally posted by Twin
Bdp is bij mij bovenste dode punt, dat impliceerd meteen dat er ook een onderste is. daar zit de fout.
Ik heb cilinders genoeg in mijn handen gehad, de cilinders van mensen met een gedeeltelijk of geheel verwijdert hemd of flens presteerden nog niet beter dan cilinders met originele voet.
Daar komt nog bij dat ik een heb gehad die de kroon spande: speed met bewerkt hemd, max vermogen ooit gehaald 13 pk naar eigen zeggen EN nog nooit de eindstreep van een race kunnen behalen.
Rest mij nog steeds een motivatie om het wel te doen, die heb ik hier nog niet gelezen, afgezien voor degene die de zuigers mag verkopen, kom niet met het zal wel beter zijn. Daar hebben we niks aan.