Het algemene grote voetbal topic

Status
Not open for further replies.
aja-twe0-1engelaar.gif

Je ziet hem zo tussen 2 man door komen:(
Ik vind dat er korter gedekt moet worden door de verdedigers. Let er maar eens op hoeveel goals er daardoor komen...

Alles behalve bewonderend, ik vind het echt lelijk voetbal wat PSV speelt, 1 halve kans een doelpunt en dan uitspelen nou nou nou wat mooi.

Maar ze worden toch 2e :P

Haha lelijk voetbal, kan altijd zo smakelijk lachen om dat soort termen. Flikker toch op met mooi voetbal, daar is nog nooit iemand kampioen mee geworden, alleen met degelijk en gedisciplineerd voetbal haal je constante goede resultaten, wat nodig is om kampioen te worden. De afgelopen jaren is Psv oppemachtig in Nederland, en zeer goed bezig in Europa. En dat niet met mooi voetbal, maar met resultaat voetbal. Het is echt Ajax om altijd maar mooi te willen voetballen (zie het Nl elftal onder van Basten) maar zo werkt het nu eenmaal niet.

Haha lelijk voetbal, kan altijd zo smakelijk lachen om dat soort termen. Flikker toch op met mooi voetbal, daar is nog nooit iemand kampioen mee geworden, alleen met degelijk en gedisciplineerd voetbal haal je constante goede resultaten, wat nodig is om kampioen te worden. De afgelopen jaren is Psv oppemachtig in Nederland, en zeer goed bezig in Europa. En dat niet met mooi voetbal, maar met resultaat voetbal. Het is echt Ajax om altijd maar mooi te willen voetballen (zie het Nl elftal onder van Basten) maar zo werkt het nu eenmaal niet.

Je fluistert onzin,

kijk even naar de champions league winnaar en zwijg vervolgens

v. Basten is volgens jou echt een Ajacied of niet Sjonnie door zn manier van spelers selecteren?
Zou dat echt zo zijn of hebben die spelers gewoon meer kwaliteiten?

Ok doe ik, laat maar eens zien met wat voor oogstrelend voetbal de laatste jaren de cup is opgehaald :rolleyes: Ok Barca speelde enkele mooie wedstrijden afgelopen jaar, maar meer resultaat wedstrijden dan "show" wedstrijden..

v. Basten is volgens jou echt een Ajacied of niet Sjonnie door zn manier van spelers selecteren?

Ja zeker weten dat Jaliens, Landzaat, De Zeeuw, Hofs enz. meer kwaliteiten dan Seedorf of van Bommel hebben :?

Ok doe ik, laat maar eens zien met wat voor oogstrelend voetbal de laatste jaren de cup is opgehaald :rolleyes: Ok Barca speelde enkele mooie wedstrijden afgelopen jaar, maar meer resultaat wedstrijden dan "show" wedstrijden..

Volgens mij heb je dan naar een ander team gekeken ;), barca speelde aanvallend, efficient en aantrekkelijk voetbal, totaal niet PSV/ AC-milan style.
En eenmaal goed uitgevoerd, onverslaanbaar

Volgens mij heb je dan naar een ander team gekeken ;), barca speelde aanvallend, efficient en aantrekkelijk voetbal, totaal niet PSV/ AC-milan style.
En eenmaal goed uitgevoerd, onverslaanbaar

ook niet altijd hoor. En vergeet niet dat het aanwqezige spelersmateriaal ook de speelwijze kan bepalen dat bepaalde trainers nu maar blijven proberen een bepaald systeem te spelen terwijl ze de spelers er niet voor hebben (buitenspelers waar?!)

Zo goed zijn ze dan blijkbaar niet.
En zie je nu echt geen overeenkomsten tussen Ajax en het NL elftal? speelwijze en de problemen etc....

Staat er toch :P

AS Roma heeft op de twaalfde speeldag van de Serie A zwaar uitgehaald. Catania - nochtans zesde in de stand - werd met 7-0 ingeblikt.

Vergeet je te vertellen dat ze na 15 minuten al tegen 10 man speelde en later zelfs tegen 9......;)

Ik moet wel zeggen, effectief voetbal ala de italianen is (IMO) laf, maar ja effectief, ik kijk liever naar een aanvallende ploeg dan een team dat uit de counter 1 doelpunt maakt en de rest van de wedstrijd ala handbal stijl staat te "voetballen".

waarop gehapt gaat worden;

"Al sinds 1974 wordt in ons land op instigatie van Johan Cruijff het aanvallende voetbal gepredikt. Die visie heeft meer gekost dan het heeft opgeleverd. Alleen Louis van Gaal is er midden jaren negentig succesvol mee geweest. En dat was direct voor het laatst"

"Dergelijk voetbal, het spel dat Ajax en dus Oranje nastreven, is geanalyseerd, gefileerd, weerlegd door de concurrentie. Barcelona? Ook dat kon vorig jaar tegen Chelsea en AC Milan alleen triomferen omdat er behoudend werd gespeeld, zelfs in Camp Nou"

"Vanavond om elf uur ga ik inbreken via het zolderraam’, zo lang van tevoren kondigt Ajax een aanval aan. Nogal wiedes dat dit raam simpel te verdedigen is. De Amsterdammers hadden vorige week een overwicht in de eerste helft tegen PSV. En in hoeveel kansen resulteerde dat? In hoeveel kansen werden er in een identieke tweede helft gisteren tegen FC Twente gecreëerd?"

"In het moderne topvoetbal worden andere dingen gevraagd. Om te beginnen tactisch inzicht, weten hoe je moet zakken, geen ruimte achterin weggeven, zorgen dat alles goed staat, een blok neerzetten, de individuele actie bij de tegenstander via rugdekking eruit halen, een overtreding maken waar dat moet, er via twee, drie passes razendsnel uitkomen, of een spits direct wegsturen met een dieptepass, een overtreding uitlokken op een gunstige plek, nooit zo ten aanval trekken dat het achterin open ligt, eerst ruimte weggeven om die middels een dodelijke dolkstoot te benutten"

Status
Not open for further replies.
Back