This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Het algemene grote voetbal topic #5

Status
Not open for further replies.
Van Geel: "Bod op Babel hoger dan veertien miljoen"
09 juli 2007

Het bod van Liverpool heeft uitgebracht op Ryan Babel, ligt hoger dan veertien miljoen euro. Dat liet technisch directeur Martin van Geel van de Amsterdamse club maandag weten. "We houden er serieus rekening mee dat Babel vertrekt."

Van Geel wilde eigenlijk niet zeggen hoeveel geld Liverpool geboden heeft. "Maar ik wil wel zeggen dat het niet om een bod van veertien miljoen euro gaat. In dat geval hadden we dat bod namelijk niet serieus genomen. Liverpool heeft aanzienlijk meer geld geboden. Wij hebben inmiddels een tegenvoorstel gedaan", zegt hij.

De twintigjarige aanvaller is afkomstig uit de jeugdopleiding van Ajax. Hij verlengde onlangs zijn contract bij Ajax tot 2010. "Ryan ligt nog drie jaar bij ons vast", bevestigde Van Geel. "Daarom kunnen we zo'n hoog bedrag voor hem vragen."

Dag Babel...

Ajacied De Mul voor vijf jaar naar Sevilla
09 juli 2007

De transfer van Tom de Mul naar Sevilla is rond. De 21-jarige Belgische aanvaller heeft een vijfjarig contract getekend bij de regerend UEFA Cup-houder, zo meldt Ajax op haar officiële website. De Mul had nog een contract tot 2008 in Amsterdam.

Hoeveel geld Sevilla betaalt voor de aanvaller, is niet bekend gemaakt. Naar verluidt gaat het echter om een transfersom van rond de vijf miljoen euro.

De transfer van De Mul hing al wekenlang in de lucht. De Belg voelde zich niet thuis bij Ajax en bereikte al snel een persoonlijk akkoord met Sevilla. Het duurde vervolgens even voordat ook Ajax en Sevilla overeenstemming bereikten, maar inmiddels hebben ook beide clubs de laatste plooien gladgestreken.

Het afgelopen seizoen speelde De Mul, die vorig jaar nog verhuurd was aan Vitesse, 28 wedstrijden voor Ajax. Hierin maakte hij vier doelpunten.

Eindelijk definitief, opzouten met die jankebal

Ajax en Liverpool zijn het nog niet eens over een overgang van Ryan Babel. Er is nog een verschil tussen vraag en aanbod. Naar verluidt bedraagt dit verschil ongeveer vijf miljoen euro

De Amsterdammers verlangen twintig miljoen euro o) voor de aanvaller. Liverpool biedt vooralsnog niet meer dan vijftien miljoen. Niet bekend is of de Engelsen bereid zijn hun bod te verhogen.

Babel zelf heeft laten doorschemeren een transfer naar de verliezend Champions League-finalist te zien zitten. De veertienvoudig international, die met Jong Oranje een sterk EK-21 speelde, ligt nog tot 2010 onder contract bij Ajax.

Last edited:
Babel heeft al een goed seizoen gedraait + goed EK, Drenthe alleen een goed EK.
Toch kan je dr nog wel 8 miljoen voor krijgen denk ik.

Ik blijf me over die Babel verbazen; de clubs, de interesse, de verkoopwaarde..Blijkbaar is het allemaal zo.

Ik zie het echt niet op het veld....

*John de Jong krijgt na zoveel blessure leed nog een contract van 1 jaar.
Erg netjes hoor.. ik hoop dat ik hem nog eens kan zien spelen. Hoeveel clubs hadden hem al gedumpt.

Last edited:
14 mil voor Babbel is idd best veel, niet dat ik er zoveel verstand van heb, maar ik zou hem voor het bod wat Liverpool wel wegdoen (aanzienlijk meer dan 14 mil). Ik vind die gozer ook niet echt lekker spelen, maakt imo veel teveel fouten. Hij heeft echter wel potentie tot een echte top voetballer volgens mij.

ben voor Ajax vind Babel qua dreiging en snelheid wel een goede speler maar voor 14 miljoen mag tie van mij wel weg

Kuyt ging ook weg voor 18! miljoen.
Dat is natuurlijk ook onwijs hoog voor een speler die het moet hebben van zijn doorzettingsvermogen.

naja. gelukkig is de tijd wel voorbij dat alle nederlandse talenten voor een appel en een ei het kanaal over gingen

Kuyt ging ook weg voor 18! miljoen.
Dat is natuurlijk ook onwijs hoog voor een speler die het moet hebben van zijn doorzettingsvermogen.

Precies en Babel is ook nog eens een stuk jonger..

Wat Liverpool btw wil begrijp ik niet helemaal.. Babel, Torres, Kuijt, Crouch, Voronin (van hem weet ik niets, maar zal vast kunnen voetballen).

Zo aanvallend is Liverpool ook niet :X

Vororin is ook maar een spits die ze transfervrij opkonden halen..
Belamy al na een seizoen weg, toch een onruststoker.

Ja maar dan heb je 4 topspelers voor 2 posities.
Krijg je eenzelfde situatie als bij Tottenham waar Defoe en Mido verpieteren.

defoe ok, maar mido is dus geen topspeler. Maar alle engelse grote clubs willen minstens 2 gelijkwaardige spelers op elke positie. En liverpool heeft natuurlijk aardig budget na afgelopen jaren europees voetbal

10/7/2007 - Guardado voor 7 miljoen euro naar Deportivo

Een woordvoerder van Atlas heeft zojuist bevestigd dat Guardado naar Deportivo la Coruna vertrekt en niet naar PSV. Met de transfer zou een bedrag van 7 miljoen euro zijn gemoeid. Dat is een recordbedrag voor een transfer van een Mexicaanse speler vanuit de Mexicaanse competitie. PSV zou hebben onderhandeld over een bod van 4,5 miljoen euro voor 75% van de transferrechten

En weer grijpen ze naast een speler :#

Status
Not open for further replies.