Grote hardhouse/techno/trance/hardcore feesten topic #2

Status
Not open for further replies.
Hmmm.


Strenger tegen drugs op festivals

AMSTERDAM - De politie gaat deze zomer op dancefestivals streng controleren op drugsbezit. Agenten zijn zowel bij de ingang als op de festivalterreinen in uniform en burger aanwezig. Verder gebruiken agenten meer drugshonden om verdovende middelen op te sporen.

In Amsterdam vinden onder meer Sensation (5 juli) en Black (12 juli) in de Arena plaats. Volgens de politie heeft verscherpte controle in de afgelopen jaren tot meer aanhoudingen en minder problemen door drugsgebruik geleid.

Politie en justitie laten eveneens weten dit jaar een zero tolerancebeleid op het gebied van drugs te voeren bij de feesten Awakenings (28 juni, Spaarnwoude), Dance Valley (12 juli, Spaarnwoude) en Mysteryland (23 augustus, Haarlemmermeer).

De organisatoren van deze feesten zullen alle bezoekers fouilleren. Iedereen die drugs bij zich heeft, moet die inleveren en komt er niet meer in. In voorgaande jaren hoefden betrapte feestgangers alleen hun verdovende middelen af te staan, maar mochten ze wel nog naar binnen. Bij grotere hoeveelheden krijgt een feestganger een boete of wordt hij zelfs opgepakt.

Volgens Jellinek, de instelling voor verslavingszorg en -preventie, leidt de verscherpte controle tot riskanter drugsgebruik. Feestgangers zullen, voordat ze de poort doorgaan, meer drugs in een keer nuttigen in plaats van gedoseerd gebruik.

Overigens scherpt ook de politie Brabant Zuid-Oost haar drugsbeleid op dancefeesten aan. Het gaat om de feesten Lake Dance (21 juni), Extrema Outdoor (19 juli), Flavour (30 augustus) en Sneakerz (14 september). (HET PAROOL)

:'(
 
Gebruik toch geen drugs. En voorkomen doen ze het echt niet met 30000 man. Dan hebben ze wel honderden honden nodig :p

Wat mij betreft loze praatjes. Softdrugs mag sowieso tot 5gr en harddrugs? Tja, tis niet voor niets verboden. Vind het dan ook prima dat ze dit doen :)
 
Des te beter, irriteer me mateloos aan die stonede hippies die niet eens meer aanspreekbaar zijn bv.

Daarnaast is dit bericht elk jaar wel te vinden, enige feest waar ik echt drugshonden heb mogen meemaken was Qlimax vorig jaar, zie filmpje;

[ame="http://youtube.com/watch?v=T1vzf9b3F_s"]YouTube - Controle Qlimax 2007[/ame]
 
Ja was 3 jaar geleden ook al! En er liepen er veel langs die hond heen met drugs opzak. Volgens mij was het een doodgewone politiehond!
 
gatverdamme, beter niet zo'n controle op awake hoor......... jezus waarom doen ze moeilijk op een technofeest, sfeer is altijd 100%
 
Idd. Dat fouileren slaat ook nergens op, heb het altijd op (onder:+) zak en daar wordt nooit gecontroleerd:p

Dacht trouwens vandaag kaarten te halen voor Decibel, maar nergens te krijgen:?

moet dat via internet ofzo:/
 
Fouilleren is idd meer op messen/boksbeugels etc, drugs kun je altijd wel meenemen.. daar zijn de honden voor.
Daarnaast lopen die gewoon rustig met je mee en doen verder niks qua blaffen/bijten.

TicketBox is meen ik verdwenen, of per 1 Juli oid?
www.ticketonline.nl is the place to be voor je kaartjes.

En die techno feesten en sfeer is alleen omdat die mensen altijd zo erg uit hun plaat zijn ;)
 
Fouilleren is idd meer op messen/boksbeugels etc, drugs kun je altijd wel meenemen.. daar zijn de honden voor.
Daarnaast lopen die gewoon rustig met je mee en doen verder niks qua blaffen/bijten.

TicketBox is meen ik verdwenen, of per 1 Juli oid?
www.ticketonline.nl is the place to be voor je kaartjes.

En die techno feesten en sfeer is alleen omdat die mensen altijd zo erg uit hun plaat zijn ;)

nee omdat het gwn chille mensen zijn :) bij hardcore feesten zijn ze zkr niet uit hun plaat? sfeer vind k daar vaak grimmig
 
x in zakje, zakje afspoelen, tijgerbalsem+viks vaporub erop, onder het inleg voetje van m'n schoen.
23gr zaterdag dus ook nog soppige voetjes, veel succes hond :p
 
ik tape het zakje helemaal dicht met plakband. Daarna beetje deo erover heen spuiten en vast nieten in mijn boxer.
 
Enigszins geruststellende post op Partyflock:

"Ken iemand die bij de hondenpolitie zit (heeft een naam, maar weet ff niet hoe dat heet) en die zei me dus dat er gemiddeld 1 drugshond op zo'n feest is en de rest zijn 'normale' politiehonden. Omdat je in je broek schijt als je ze ziet ga je zenuwachtig doen waardoor ze een vermoeden krijgen, dan mag je even meekomen en voila ;)."
 
nee omdat het gwn chille mensen zijn :) bij hardcore feesten zijn ze zkr niet uit hun plaat? sfeer vind k daar vaak grimmig

Ja maar dat is anders, die mensen zijn juist nog bewust van wat ze doen, hiermee moet je natuurlijk niet de jochies meetellen die net komen kijken met een halve pil na het 2e feestje.
Daarintegen bij techno feesten zijn die mensen te vaak in hun eigen wereld dat ze niet eens meer normaal aanspreekbaar zijn, maar dat is puur mijn eigen ervaring en dat kan iedereen anders zien.

Hond ruikt 110% zeker door je deo/balsem etc heen, ik ken toevallig een fokker.
Je kunt altijd gewoon met een grote groep mensen naar binnen lopen of met een boog eromheen, verkleint de kans enorm.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top