This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Fulltime werken, wat voor werk doe jij?

ik blijf nog mooi doorstuderen ik heb net mijn HBO marketing management op zak en ga nu nog twee jaar op de universiteit in Groningen bedrijfskunde studeren. Bevalt me wel een beetje studeren en doordeweeks ook nog een beetje zuipen

Zo hehe 8)

Heel snel gegaan..

Gister intake gesprek bij me nieuwe baas..
Belde hij me vanochtend wakker dat ik 'smiddags me contract moch komen tekenen
Morgen mag ik gaan beginnen.. 8)
Echt te snel gegaan, maar hou daar wel van.. weet je iig dat ze je graag willen

in de vakantie nu fulltime werk op een binnenvaartschip. echt wel chill werken hier.

2 weken op het schip, 1 week vrij, 2 weken op, enz enz, en wel hele maanden betaald krijgen:W

wel hele wisselende werktijden en zwaar werk, soms moet ik gewoon midden in de nacht opeens touwen losgooien enzo.

gelukkig na de vakantie gewoon weer naar school:W MKB management opleiding

Ben paar weken geleden begonnen met m'n nieuwe baan, hoop eind van deze maand m'n vaste contract te tekenen. Ik ben "vertaler" voor fotovista, dat zijn meerdere sites, waaronder pixmania, pixmania-pro en nog 2 andere...
Ik werk fulltime als vertaler (35 uur, is meteen ook het maximum in Frankrijk).
Leuke baan, leuke collega's, allemaal tussen de 20 en 35 jaar oud. Ben bijvoorbeeld gister met 8 collega's, waaronder m'n managers uit eten geweest (werd door hun uitgenodigt), altijd lachen, we zijn wel vrij kwa hoe en wat... Vergoedingen bevallen me ook, vooral voor Franse begrippen, normaal gesproken duurt het 2 tot 3 jaar voordat ik aan het salaris zit wat ik nu heb, dus mag niet klagen! Plus dat ik nog voordelen heb met producten die ik bij hun wil kopen (betaal de inkoopsprijs )
Baan zit niet ver bij mij vandaan, ik woon naast concorde, baan is 400 meter na de Arc de Triomphe richting "la Défense", dus tjah, alleen de Champs Elysées over en dan ben ik er! Werk van 9 tot 5, en heb 1 uur pauze s'middags, die ik tussen 12 en 2 kan nemen (dus van 2 tot 3 is geen probleem, later kan alleen niet!), ik neem meestal tussen 1 en 2 pauze, dan hoef ik daarna niet meer zo lang te werken. Heb trouwens ook "restauranttickets" van m'n werk, iedere dag 7,10€. Daarmee kan ik in het restaurant eten, of m'n boodschappen mee betalen, of gewoon de tickets voor later bewaren en af en toe in een vet restaurant eten

max 35 uur per week in frankrijk :X , das best gierig mogen ze hier ook wel invoeren. baan klinkt wel super chill man!

Ik ben nog steeds werkzaam bij stork, maar toch zoek ik verder naar wat anders

Wat ik me afvraag, zijn er hier mensen die voor zichzelf zijn begonnen, of er serieus over aan het nadenken zijn?

Mijn intentie is namenlijk mn school afmaken en meteen of na een 2/3 tal jaren voor mezelf te beginnen..

Ben wel benieuwd naar ervaringen

constructiebankwerker/lasser 4 dagen in de week 1 dag school niveau 3 1125 netto in de maand alles word betaald boeken school geld alles dus ik heb geen klagen k ben 18 jaar

(werd door hun uitgenodigt)

Een vertaler? NL naar Frans en vice versa? Dan mag je nog wel ff oefenen op je NL :+

Maare klinkt goed verder, kun je concreet ook iets zeggen over je salaris, ben wel benieuwd hoe dat dat is in Frankrijk?

Toen ik mijn mavo t afmaakte (gymnasium advies, en begonnen op havo/vwo). Wilde ik het liefst zo snel mogenlijk naar de hbo elektronica opleiding.

Met die intentie begon ik dus aan mijn opleiding mbo elektronica, maar na 2 jaar begon ik te realizeren dat elektronica leuk is, maar ik werktuigbouw ook zeer interessant vond. Ondertussen werkte ik bij een metaalconstructie bedrijf en heb daar zodoende veel ervaring opgedaan. De bedoeling was toen eigenlijk om na mijn mbo electro, een hbo wtb opleiding te volgen.

Best of both worlds zullen we maar zeggen, echter toen ik er langer over nagedacht had kwam het in me op dat een technische hbo'er vaak tekenaar is en voornamenlijk goed ik een klein stukje van de techniek.
Maar dat stond me niet zo aan, je blijft altijd in je eigen hoekje..

Op een gegeven moment was ik op een opendag van het hbo en zag daar de opleiding technische bedrijfskunde. Ik vroeg aan n leraar wat de opleiding inhield en wat een tbk'er zijn inhoud. Het Bedrijfskunde problemen oplossen leek me heel erg leuk, voldoende afwisseling doordat er bijna altijd in projecten word gewerkt en van alle markten thuis.

In september begin ik dus aan deze opleiding na dit jaar een instapcursus wiskunde van 14 weken op het hbo gevolgd te hebben (de havo wiskunde was te lang geleden en op het mbo is het om te huilen) Deze cursus was eigenlijk bedoeld voor elektro hbo'ers. Maar ik kon ook inplaats van netwerken enz wat uurtjes bedrijfskunde volgen daar. Na een paar lessen was ik helemaal om . In september begin ik aan de tbk opleiding, en heb er best wel zin in.

Ik denk op het moment dat ik nog ga proberen een master er achteraan te halen, want de opleiding wordt gewoon 'te doen' geacht mits je een beetje inzet toont..
Maar dan, ik heb altijd gewilt om voor mezelf te beginnen. Dat kan als tbk'er met ook wat technische kennis in een heel legio aan richtingen.
Het is allemaal nog zo'n 4/5 jaar weg dat ik eventueel afstudeer, maar ik zit te denken om voor die tijd al voor mezelf te beginnen als ik precies weet wat ik wil gaan doen. Daarnaast heb ik als beginnende 23/24'er financieel niks te verliezen en het lijkt me een leuke uitdaging.

Dus wie heeft er ervaring mee?

Toen ik mijn mavo t afmaakte (gymnasium advies, en begonnen op havo/vwo). Wilde ik het liefst zo snel mogenlijk naar de hbo elektronica opleiding.

Met die intentie begon ik dus aan mijn opleiding mbo elektronica, maar na 2 jaar begon ik te realizeren dat elektronica leuk is, maar ik werktuigbouw ook zeer interessant vond. Ondertussen werkte ik bij een metaalconstructie bedrijf en heb daar zodoende veel ervaring opgedaan. De bedoeling was toen eigenlijk om na mijn mbo electro, een hbo wtb opleiding te volgen.

Best of both worlds zullen we maar zeggen, echter toen ik er langer over nagedacht had kwam het in me op dat een technische hbo'er vaak tekenaar is en voornamenlijk goed ik een klein stukje van de techniek.
Maar dat stond me niet zo aan, je blijft altijd in je eigen hoekje..

Op een gegeven moment was ik op een opendag van het hbo en zag daar de opleiding technische bedrijfskunde. Ik vroeg aan n leraar wat de opleiding inhield en wat een tbk'er zijn inhoud. Bedrijfskunde problemen oplossen leek me heel erg leuk, voldoende afwisseling doordat er bijna altijd in projecten word gewerkt en van alle markten thuis.

In september begin ik dus aan deze opleiding na dit jaar een instapcursus wiskunde van 14 weken op het hbo gevolgd te hebben (de havo wiskunde was te lang geleden en op het mbo is het om te huilen) Deze cursus was eigenlijk bedoeld voor elektro hbo'ers. Maar ik kon ook inplaats van netwerken enz wat uurtjes bedrijfskunde volgen daar. Na een paar lessen was ik helemaal om . In september begin ik aan de tbk opleiding, en heb er best wel zin in.

Ik denk op het moment dat ik nog ga proberen een master er achteraan te halen, want de opleiding wordt gewoon 'te doen' geacht mits je een beetje inzet toont..
Maar dan, ik heb altijd gewilt om voor mezelf te beginnen. Dat kan als tbk'er met ook wat technische kennis in een heel legio aan richtingen.
Het is allemaal nog zo'n 4/5 jaar weg dat ik eventueel afstudeer, maar ik zit te denken om voor die tijd al voor mezelf te beginnen als ik precies weet wat ik wil gaan doen. Daarnaast heb ik als beginnende 23/24'er financieel niks te verliezen en het lijkt me een leuke uitdaging.

Dus wie heeft er ervaring mee?

Mn pa heeft een bedrijf in de electrotechniek, maar die dagen wil je echt niet maken hoor. Een ding weet ik wel bijna zeker; ik word nooit eigen baas. Niks is mooier dan op vrijdagmiddag de deur achter je dicht te trekken en weekend te hebben. Hij gaat op za/zo ook gewoon werken (wel wat minder lang, maar nog steeds van 10 tot 18.00 ofzo) Werkweken van 80/90 uur zijn gewoon normaal.

Ik ben begonnen met Atheneum, gedaald naar HAVO en heb vervolgens alleen een paar deel certificaten gehaald. Baal er op zich wel van, maar heb uiteindelijk weinig te klagen aangezien ik in de Logistieke wereld ben gekomen en aardig carriere heb kunnen maken bij Intel (computer chips). Ben daar nu inmiddels weg.

Ik werk nu sinds 1 juli bij Hessing Zwaagdijk, een groente DC, op de afdeling Inkoop. Komt neer op voorraad beheer & leveranciers bellen

Verdien nu 2000eu bruto per 4 weken (= 13 maanden p/jaar)
Op basis van 38.75u p/week en werktijden van 08:30 tot 16:00

Heb een aantal maanden terug een prof. Beroepskeuze test gedaan, waaruit blijkt dat ik HBO+ niveau heb. Om voorzichtig te doen, aangezien het al weer 5/6 jaar geleden is dat ik voor het laatst op school was, ga ik in september beginnen met Ondernemer MKB. Misschien komt daar nog een vervolg op, anders ga ik een Logistieke HBO opleiding doen.

Een vertaler? NL naar Frans en vice versa? Dan mag je nog wel ff oefenen op je NL :+

Maare klinkt goed verder, kun je concreet ook iets zeggen over je salaris, ben wel benieuwd hoe dat dat is in Frankrijk?

Minimum salaris hier is ongeveer 950€ netto per maand. Je mag hier vanaf je 16de werken... Ik heb vroeger wel voor dat salaris gewerkt, dat is nu niet meer het geval, gelukkig. En idd, moet binnenkort maar weer eens een opfriscursus Nederlands gaan regelen Veder let ik er met vertalen veel meer op, bedoel, zit hier gewoon op een forum hoor :+

constructiebankwerker/lasser 4 dagen in de week 1 dag school niveau 3 1125 netto in de maand alles word betaald boeken school geld alles dus ik heb geen klagen k ben 18 jaar

Doe je goed, misschien is een kleine cursus "Grammatica & Spelling" wel wat voor jou! :!

:|

Pfoe, ik weet niet of ik het hier zo mee eens ben... Ik ben dus zo'n HBO-er die alleen maar tekent ( :+ )... Nee, je ontwerpt, da's iets heel anders dan tekenen, dat is slechts de output die erbij hoort... Het werk is zo veelzijdig als de kansen/mogelijkheden zijn, er zijn ongetwijfeld constructeurs die dag in/dag uit alleen maar producten aanpassen en tekeningen updaten...

Ik werk nu 2,5 jaar als constructeur, en ontwerp onder de regie van een hoofdconstructeur op moduleniveau aan mechatronische machines... Dit is een samenspel van mechanica, electro, motion (aandrijftechniek) en eventueel pneumatiek (hydrauliek komt weinig voor bij ons, is vaak wat zwaardere industrie)... Laat ik het kort houden; voor mij is nog genoeg te leren en te zien

Je zit dus echt niet in je eigen hoekje, dat is echt passe. Het is een samenspel met Project Managers, hoofdconstructeurs, andere constructeurs, inkopers, electro- software en regeltechneuten... en de klant uiteraard (werk bij een vrij grote OEM-er)...

Ja, je hebt gelijk, mijn voorstelling was misschien iets te simpel. Maar je begrijpt wat ik bedoel..
Techniek is niet saai of onafwisselend werk, anders had ik er nu ook niet veel aan gevonden. Dat bedoelde ik ook niet te zeggen.

Dus pardon me als ik de technische hbo'ers in een verkeerd daglicht stelde .