This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Foto's van mijn 'tuned' carter

ik heb zelf een fijne slijpsteen gebruikt voor @ dremel.
gaat niet zo snel en je verneukt het hele steentje maar het werkt wel en de kans dat je grote fouten maakt is iets kleiner.
 
Met een dremel gaat het voor een beginner best...Niet iedereen heeft de beschikking over perslucht en tandarts freesjes...
 
Ik stond vorige week bij een niet nader bekende zaak mee te kijken, en dat was een behoorlijk frees... En het was ook perslucht-spul jah, en ook tandarts-freesjes aanwezig...
 
Ik heb de foto's van mijn carter (twee (misschien iets te) duidelijke exemplaren) zojuist gestuurd naar Hugo, dus het wachten is op hem...
 
Die tandart freesjes zijn denk ik voor ons het geld niet waard.
Zijn namelijk vrij prijzig, zal morgen wel even een prijslijstje vragen.(wij bramen er mee af)
 
Hugo,

Hier twee foto's van mijn minarelli horizontaal LC '96 cartertje...
Op de eerste foto is het bijgeboorde olie-afvoerkanaaltje te zien.

Groeten,

Joel
---
JS-Tuning



 
Dat is snel

Nee maar even serieus, carter ziet er goed uit maar echt goed is het niet te zijn op de foto's (vooral de onderste niet).
 
Originally posted by Bart Nrg Mc2
Sow, bij Minarelli lopen de carterhelften aan de onderkant nog belabberder over dan bij Piaggio

inderdaad ja, is het eigenlijk niet beter om deze gelijk te maken of heeft dat totaal geen nut?
 
nou had ik nog nooit gehoord van een olie-afvoerkanaaltje maar ik neem aan dat dat, dat groote gat op de TWEEDE foto is?(mischien een beetje miereneuk mode)trouwens ik moet zeggen het ziet er erg mooi uit
 
Oliekanaaltje is inderdaad zichtbaar op tweede foto...

Verder viel me die verspringing daar onderin het carter eigenlijk te laat op, anders had ik dat nog wel verholpen. Misschien dat ik de linkerkant alsnog effe voorzie van een laagje devcon voor de aansluiting...

Ook grappig om te vermelden is het feit dat ik behoorlijk wat uit het carter heb moeten frezen om de spoelgangen aan te laten sluiten op de STANDAARD spoelers in de cilinder... Dat sluit origineel dus voor geen meter aan...

Tot slot is op de eerste foto mooi zichtbaar hoe het membraan de stroming naar de booster een beetje belemmert.
 
Originally posted by Joël


Tot slot is op de eerste foto mooi zichtbaar hoe het membraan de stroming naar de booster een beetje belemmert.

maar ook daar is een oplossing voor!, maar dat wist je ws. allang al
 
GElukkig heb je van dit membraan geen enkele last in de vermogensstrijd...

Enne er zijn daar oplossingen voor mocht je dit toch willen oplossen..