"DE Speed 2004-Test"

Status
Not open for further replies.
Ik zie het alweer aankomen:
Ik wil geen gezeik zien over wat er wel of niet gedeeld wordt en of dit mag/moet etc.
 
gloomyglow said:
Informatie hoor je te delen

je hebt ook nog iets als beroeps geheimen:)
tjah wat zou jij er van vinden als jij een top score gehaald hebt en info vrijgeeft en de volgende dag komt iemand met die info er nog overheen:(

zou jij tog ook niet egt zo blij mee zijn:)
 
Gefeliciteerd met zo'n nette score :D
Zoals de sig van Pronk al zegt: Met een beetje pronk tjoening kom je er wel....:D

Ga zo door...
 
Zeer Brute score 8) :~

hier zaten we dan ook al een tijdje op te wachten en iedereen zal best verrast zijn met het resultaat, of niet? :|

iig nog suc6 met testen en verhogen van deze score :W:W
 
gloomyglow said:
Informatie hoor je te delen

Joh...mensen zoals jij zijn pas blij als we de poortmap hier posten, met de uitlaatmaten en foto's van het carter erbij. We hadden ook stijf ons mond kunnen houden van wat er allemaal onder de scooter zit etc. We hebben heel wat uren, en sander heel wat geld in de test gestoken, lijkt me meer dan logisch dat we ook wat dingen voor onszelf willen houden.

Waarom steek je zoveel tijd en geld in iets als dit? Onder andere om een voldaan gevoel te krijgen in de vorm van respect. Wanneer krijg je respect? Als je iets uitzonderlijks/bijzonders doet/haalt. Met 23 pk, ben je op het moment bijzonder, en dat is gewoon leuk, dat vind ieder mens leuk, om zich te onderschijden van de rest. Dus waarom zouden we volgens jou in godsnaam alles hier neerzetten, zodat iedereen 23 pk kan halen? Dan vraag ik me af....waar doen we het dan nog voor?
 
Pronk said:
Joh...mensen zoals jij zijn pas blij als we de poortmap hier posten, met de uitlaatmaten en foto's van het carter erbij. We hadden ook stijf ons mond kunnen houden van wat er allemaal onder de scooter zit etc. We hebben heel wat uren, en sander heel wat geld in de test gestoken, lijkt me meer dan logisch dat we ook wat dingen voor onszelf willen houden.

Waarom steek je zoveel tijd en geld in iets als dit? Onder andere om een voldaan gevoel te krijgen in de vorm van respect. Wanneer krijg je respect? Als je iets uitzonderlijks/bijzonders doet/haalt. Met 23 pk, ben je op het moment bijzonder, en dat is gewoon leuk, dat vind ieder mens leuk, om zich te onderschijden van de rest. Dus waarom zouden we volgens jou in godsnaam alles hier neerzetten, zodat iedereen 23 pk kan halen? Dan vraag ik me af....waar doen we het dan nog voor?

Helemaal meer eens. Ik ben pas trots op iets als ik het zelf gedaan heb. Een cilinder voor een hoop geld kopen en door iemand anders laten tunen en in elkaar zetten en 22 pk scoren vind ik niet echt 'stoer'. Mij interesseert het pas wanneer je het zelf doet, door te expirimenteren en door innovaties te doen, vertrouw op jezelf, niet op de kennis van anderen.

Btw, een zeer nette score.
 
Zeer mooie score, gefeliciteerd allemaal..
En pronk, ik geef je helemaal gelijk ;)
Btw, zijn jullie van plan om ooit es wat tijd in minarelli hor. te steken?
 
Stephan@Spy said:
Helemaal meer eens. Ik ben pas trots op iets als ik het zelf gedaan heb. Een cilinder voor een hoop geld kopen en door iemand anders laten tunen en in elkaar zetten en 22 pk scoren vind ik niet echt 'stoer'. Mij interesseert het pas wanneer je het zelf doet, door te expirimenteren en door innovaties te doen, vertrouw op jezelf, niet op de kennis van anderen.

Btw, een zeer nette score.

Uhh?

Freddy Koopmans heeft een uitzonderlijke prestatie neergezet, met de tuning van deze machine - Sander en Robbert een uitzonderlijke prestatie met het testwerk.

Tuning is dan toch nog altijd door Freddy gebeurt en niet door hunzelf?,en dan zeg je dat je forummers met een korrel zout neemt :rolleyes:

----------------------------------------

Het is echt een prestatie om zoiets goed te laten lopen, wat Sander en Robbert vast ook nog wel echt goed voor elkaar krijgen, daar kunnen ze wat mij betreft trots op zijn.

Verder denk ik dat dit topic hetzelfde zal verlopen als het 22.2pk topic van XSH een tijd geleden, zodra er een topic in scooters gevordigden is aangemaakt (ipv de score te posten @ het grote vermogens topic) zullen er toch mensen zijn die met vragen komen, en die eventuele afstellingen willen weten.
Het lijkt me logisch dat ze dat allemaal niet willen prijsgeven, dus dit topic stopt ws met gezeik ;(

Verder allemaal wel leuk en aardig, maar miss dat het topic gerenamed moet worden oid, en dat meer mensen met een speed 04 hier hun ervaringen kunnen posten met die cilinder, en dan kunnen uitwisselen,
Tenminste dat lijkt me leuker dan eindeloos geblaat over hun ervaringen waarvan jullie allemaal toch weten dat ze die niet geven.
 
sander (BurnN) heeft een punt met het renamen van het topic, en denk dat er strenger op gelet kan worden om nutteloze reply's te voorkomen. Vragen stellen is denk ik geen punt als het maar niet steeds dezelfde zijn of dat het over iets anders gaat. Maar ik stop met offtopic want ik heb zelf ook wel een vraagje :p

Iig is dit echt een te vette score en had iig niet voormogelijk gehouden dat dit haalbaar was met een Speed. Het moest en zou er een keer van komen maar zo snel alweer:X?

Hebben jullie ook rekening gehouden met roterende massa aan de krukas of andere gewichtsvoorvallen ?
 
Last edited:
BurN said:
Uhh?

Freddy Koopmans heeft een uitzonderlijke prestatie neergezet, met de tuning van deze machine - Sander en Robbert een uitzonderlijke prestatie met het testwerk.

Tuning is dan toch nog altijd door Freddy gebeurt en niet door hunzelf?,en dan zeg je dat je forummers met een korrel zout neemt :rolleyes:

Ik denk dat je wel snapt wat ik bedoel, ze hebben er met z'n allen veel tijd in zitten en hebben het samen gedaan. Ik oogde op jongens met veel poen en 0 verstand en die maar hun 22 pk kochten. Daarom vind ik dit van koopmans ook zo mooi omdat ze het alleen deden en niet met hulp van andere expers.
 
Okeej,

Ik kom terug van werken, en het topic is behoorlijk groter/langer geworden. :W

Een paar dingetjes die me opvallen:

- Vragen over uitlaten, massa, membranen etc etc.
- "Gezeur over niet prijsgeven van allerlei informatie"
- Verder testwerk
- etc..

Wat betreft de "leeftijd" dit topic. Als er mensen gaan zeuren, of de reacties me niet aanstaan, gooi ik het topic gewoon dicht. Heel simpel allemaal.

Wat betreft mn testwerk en blok:

Pronk en ik hebben elke week ongeveer 5 a 6 uur in deze tests gestoken. Je kan dan ongeveer uitrekenen, hoeveel tijd het gekost heeft. Tevens heb ik hiervoor een compleet nieuw carter opgebouwd. Dat heeft me ook een behoorlijke cent gekost. Het precies vertellen van alle resultaten, onderlinge verschillen van onderdelen etc, ga ik dus echt niet aan iedereen prijsgeven. Sorry....... :rolleyes:

Wel is het zo, dat alle ervaringen in beheer. van Koopmans Tuning zijn, en deze dus ook voor betalende klanten gebruikt gaan worden

Mn Setup zie je in de eerste post, meer ga ik dan ook niet vertellen over de afstelling, tuning of iets anders. Het moet natuurlijk wel een beetje een sport blijven ;)

Wat betreft de toekomst:

Als ik het zinnetje: "stilstand is achteruitgang" laat vallen, weet iedereen vast wel, waar Pronk en ik de komende maanden tussen al het andere werk mee bezig zijn..... })

(over een aantal daagjes, zal ik de topic-titel even aanpassen, naar het "speed '04-cilinder-ervaringen-topic)
 
Lijkt me best verstandig sander. Niet alles prijs geven en het gebruiken voor jezelf en je vrienden/omgeving. Tuurlijk is het altijd jmmr om nix te horen van hoe of wat er wel of niet vermogenwinst heeft gegeven. Maar dat zal iedereen wel hebben.

iig klasse werk :W
 
Het is niet zo, dat ik een egoist ben ofzo... Door de toerentallen, setup etc al te hebben neergezet hier, denk ik, dat ik het forum hier, al van flink wat informatie heb voorzien.

Ik vraag me alleen af, hoe het met de concurrentie zit. Die houden tot nu toe lekker de kaken stijf op elkaar. (wat ook zn voordelen heeft!!! :))

Voor vragen, etc, kan je natuurlijk altijd reply'en. Word alleen niet boos, als ik niet alles wil beantwoorden :rolleyes:
 
Om even op een reactie terug te komen, er is niet met ontstekingen getest, dit is bijvoorbeeld iets wat we zeker nog gaan doen. Ookal ben ik van mening dat een ontsteking alleen verbetering in de gasreactie e.d scheelt, maar we zullen zien.

Nu ik deze score zo voor me zie liggen heb ik alleen maar meer zin om te ontwikkelen, en ik denk dat Sander en Freddy er precies zo over denken. Verder zal ik dit topic in de gaten houden, want eigenlijk vind ik het gewoon een 'show-off' - topic, zonder boeiende boodschap, dus zoals Sander al aangaf, er kan zo een slotje op. :)
 
efsane said:
Zeer mooie score, gefeliciteerd allemaal..
En pronk, ik geef je helemaal gelijk ;)
Btw, zijn jullie van plan om ooit es wat tijd in minarelli hor. te steken?


Minarelli zal wel te zien zijn op lelystad 2005 daarnaast heeft koopmans al 2 jaar terug over tegen de 21 pk op koopmansbank gescoord en op tovami met het warme weer allemaal rond de 19.7 gescoord.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top