"DE Speed 2004-Test"

Status
Not open for further replies.
Wat misschien leuk is om dan ook eens verschillende carbs te testen, 21 dellortho, 24 vlak, 25 dell, 29.5 ibea...

En een gek vinden die je een polini overrange kan regelen.
 
JasperdB said:
die is hier ;)

en 21mm d.o testen zou ik niet eens de moeite voor nemen :p

Waarom niet?
Iedereen doet er zo min over altijd...
Met een 19mm op top klasse loopt het ook over de 20pk, dus waarom niet hierop?

En wieweet is er met een polini overrange wel minder slip:p
 
tja evo overrange testen is idd geen slecht id.... maar een 19 of 21mm ? tjah... die speed zal wel bewerkt zijn naar 28mm carb lijkt me :)
 
Ikzou de carbs TOCH testen!
Leuk om te weten lijkt mij.

Cilinder mag dan wel getuned zijn voor een 28mm, dan pak je een standaart speed en kijk je wat er gebeurd als je er een 19mm op zet:)

Overrange testen lijken mij ook wel zinnig.

Ik zou zeggen:
Stay tuned:p
 
Marcie said:
Ikzou de carbs TOCH testen!
Leuk om te weten lijkt mij.

Cilinder mag dan wel getuned zijn voor een 28mm, dan pak je een standaart speed en kijk je wat er gebeurd als je er een 19mm op zet:)

Overrange testen lijken mij ook wel zinnig.

Ik zou zeggen:
Stay tuned:p

Een cilinder is niet getuned aan de hand van een carburateurmaat, of jij moet me uitleggen hoe je dat doet.....

Je kiest je carburateur aan de hand van je cilinderinhoud en toerental, en als je dat bekijkt zou een +/- 27mm carburateur vermogen op kunnen leveren.

Maar een 19 of een 21 kost je alleen maar vermogen......
 
Vriendjes...

Er is nog ZO veel om te testen.., Ik blijf voorlopig nog wel het 1 en ander proberen, aanpassen, en waarschijnlijk ook slopen :).

Ik weet zeker, dat een 19/21mm vermogen gaat kosten. De carburateur die ik op korte termijn proberen wil. is de Mikuni 24mm vlak. Maar zoals eerder vermeld: eerst eens het waterpompje fixen :X
 
Nope :)

Want die zijn er ook nog niet, voor de speed '04. Daarbij komt ook nog eens, dat we ech nog niet zover gekomen zijn qua testwerk, dat we kopjes zijn gaan draaien.

Dat hebben we bij de oude speed cilinder niet eens gedaan 8P
 
Sander said:
Nope :)

Want die zijn er ook nog niet, voor de speed '04. Daarbij komt ook nog eens, dat we ech nog niet zover gekomen zijn qua testwerk, dat we kopjes zijn gaan draaien.

Dat hebben we bij de oude speed cilinder niet eens gedaan 8P

doe het wel dan :) ... ooit.
volgens mij is er best veel winst te behalen met een goede kop op een speed
 
Uiteraard vergt het heel wat kennis en ervaring om zo'n vermogen uit een dergelijke setup te halen.
Toch vind ik dat het wel een hele grote rol speelt hier op het forum.
Je kunt immers een cilinder op zoveel manieren "tunen"
Zover ik weet rijden ze hier in nederland in de SOBW klasse met 12 à 13 pk 50cc scooters.
Toch zouden ze er meer uit kunnen halen, maar dan zou het vermogen op een veelste smal toerengebied komen te liggen.
Daarom vraag ik me af of deze scooter nou wel werkelijk een goede kans zou maken op een dergelijke sprint tegen bijv. een scooter met 20pk, maar die wel zo getuned is dat ie veel vermogen leverd op een breder toerengebied en zo dus meer kans maakt.
Vat het niet verkeerd op, ik vind het cker een boeiend topic en een knappe prestatie, maar ik vraag me af of dit nou echt niet door meerdere tuners gedaan zou kunnen worden met de kennis en ervaring.
Het is puur een kwestie van wat wil je bereiken.
Zie het meer als een gedachtengang, ik vraag het me deels namelijk af, is totaal niet negatief bedoeld...

suc6 nog verder met het testen, hopelijk laat je ons wel weten als je met bijv. een andere ontsteking toch een groot verschil boekt (ook negatief natuurlijk).
 
Neo's OWNAGE said:
Uiteraard vergt het heel wat kennis en ervaring om zo'n vermogen uit een dergelijke setup te halen.
Toch vind ik dat het wel een hele grote rol speelt hier op het forum.
Je kunt immers een cilinder op zoveel manieren "tunen"
Zover ik weet rijden ze hier in nederland in de SOBW klasse met 12 à 13 pk 50cc scooters.
Toch zouden ze er meer uit kunnen halen, maar dan zou het vermogen op een veelste smal toerengebied komen te liggen.
Daarom vraag ik me af of deze scooter nou wel werkelijk een goede kans zou maken op een dergelijke sprint tegen bijv. een scooter met 20pk, maar die wel zo getuned is dat ie veel vermogen leverd op een breder toerengebied en zo dus meer kans maakt.
Vat het niet verkeerd op, ik vind het cker een boeiend topic en een knappe prestatie, maar ik vraag me af of dit nou echt niet door meerdere tuners gedaan zou kunnen worden met de kennis en ervaring.
Het is puur een kwestie van wat wil je bereiken.
Zie het meer als een gedachtengang, ik vraag het me deels namelijk af, is totaal niet negatief bedoeld...

suc6 nog verder met het testen, hopelijk laat je ons wel weten als je met bijv. een andere ontsteking toch een groot verschil boekt (ook negatief natuurlijk).

Je brengt het leuk, maar je slaat de plank compleet mis op een aantal punten. Sommige topscooters zitten met 50cc en 19mm op 18+ pk.

Je 2e punt slaat echt helemaal nergens op, want hoe kom je erbij dat een 20pk scooter een bredere powerband heeft? Hoe weet je uberhaupt hoe breedt onze powerband is want er staan geen grafiek bij van een geblokkeerde run?

oja...en een ontsteking zal NOOIT veel meer vermogen leveren dan een andere, curve is alleen voor power onderin, oppakken dus. En weet je wel wat een powerband is? Want wat is er mis met een sprintscooter met een smalle powerband? Een scooter gebruikt maar een klein deel van de powerband, en dat is het stukje waar hij het meeste vermogen afgeeft, het is de kunst om je rollen zo te krijgen dat je dat toerental van wegtrekken tot aan je top/einde sprint blijft draaien.

Leg ff uit wat je bedoelt, want wat je zegt slaat gewoon op niets :)
En over dat andere tuners dit ook kunnen bereiken...daar twijfel ik niet over zolang je maar met de juiste precisie het blok inelkaar zet, en veel tijd in het testwerk steekt.

Verder is een powerband op een racer belangrijk omdat de machine dan beter oppakt, en dat kan je in elke bocht bijvoorbeeld een 10-de schelen. Maar met een sprintscooter wil je een zo hoog mogelijk piekerig (qua powerband) vermogen.

En we houden iedereen wel op de hoogte van de vorderingen hoor, alleen niet in dit topic, maar bij het project topic van ' de gilera storm reborn'
 
Sluit hem dan maar "Ome Pronk" :)

Iedereen is er momenteel van op de hoogte, en de meerwaarde van een geopend topic zie ik niet echt in.

Sluiten die hap dus maar. Als er vragen zijn of iets dergelijks, weet men, hoe ik te bereiken ben...
 
Sander said:
Sluit hem dan maar "Ome Pronk" :)

Iedereen is er momenteel van op de hoogte, en de meerwaarde van een geopend topic zie ik niet echt in.

Sluiten die hap dus maar. Als er vragen zijn of iets dergelijks, weet men, hoe ik te bereiken ben...

Ik weet dat ie dicht kan sander, was ik niet vergeten. Maar ik wil ff de reactie hebben over de powerband enzo, ben wel benieuwd wat hij nou bedoelt :)
 
Neej ok, dan zat ik gewoon fout.
Ik doelde juist op dat piekerige vermogen.
Maar als jij zegt dat dat juist heel gunstig is voor een sprintscooter, dan snap ik het helemaal, en dan is het idd. super.
Geen verdere uitleg nodig verder, suc6 nog...
 
Neo's OWNAGE said:
Neej ok, dan zat ik gewoon fout.
Ik doelde juist op dat piekerige vermogen.
Maar als jij zegt dat dat juist heel gunstig is voor een sprintscooter, dan snap ik het helemaal, en dan is het idd. super.
Geen verdere uitleg nodig verder, suc6 nog...

Laat ik het zo zeggen. Je hebt liever een sprintscooter die 23 pk heeft tussen de 14.100 en de 14.300 dan eentje met 20 pk die dat levert tussen de 13.500 en de 14.500.

Het enige voordeel is dat de 20 pk scooter een betere gasreactie zal hebben, maar degene met 23 pk knalt hem gewoon keihard weg, als je er vanuit gaat dat bij beiden de rollen goed staan.

Thanx voor de succes ;)
 
ABT said:
Een cilinder is niet getuned aan de hand van een carburateurmaat, of jij moet me uitleggen hoe je dat doet.....

Je kiest je carburateur aan de hand van je cilinderinhoud en toerental, en als je dat bekijkt zou een +/- 27mm carburateur vermogen op kunnen leveren.

Maar een 19 of een 21 kost je alleen maar vermogen......

Was gekwoot:p van JasperB zn post, ik moet zeggen dat er in je post een kern van waarheid zoniet DE waarheid schuilt. Ik weet alleen niet genoeg om daarover te kunnen oordelen. Het lijkt mij gewoon nuttig om verschillende carbs te proberen. Ik ga voor de uitspraak leren door te doen.

Marc
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top