CMP Design Runner

Echt vet man, heb je het carbon gebakken of verwerk je het gewoon 'zo'.

Ook wel mooi is het om heel het frame nog ff in de blanke lak te zetten. Glimt het lekker :)



Echt bakken hoeft alleen als je met prepregs icm vacuüm/autoclaaf werkt.
Post cure, verwarmd uitharden moet nog wel gebeuren, dit kan je evt maand later ook nog doen.

En blanke lak is leuk, maar ik moet eerst nog wat laagdikte creëren met epoxy, zodat ik het strax helemaal glad kan schuren.
 
P1040686%20(Medium).JPG


Vanavond maar ff gespiekt of het beetje klopt :)
 
voorvork ziet er aardig 'log' uit..
is dat trouwens zelf gemaakt ofzo?

Het frame is gewoon vet omdat je weet dat het van carbon/kevlar is gemaakt.
En aan de 'buisdikte' te zien op de vorige foto heeft het aardig wat geld gekost als je je bedenkt dat carbon +- 40€/m² kost (als ik me niet vergis)

Echt veel respect voor zo'n dingen.
Zeer mooi werk.

Ben benieuwd naar het veersysteem wat erbij gaat volgen.

Grtz Hans
 
Echt tof dit. Vind het alleen jammer dat er kappen op komen :p
btw zijn dat peugeot velgen? :s
En zie ik goed? lijkt ofdat het subframe erg ver naar achter vastzit aan je blok? hoe zit dit eigenlijk aan je frame? worden daarvoor metalen ophangingen 'aangelijmt'?

grtz
 
ook nog maar ff laagjes kevlar der overheen gewikkeld?

Hey ik vraag me nu toch heel erg af hoe je precies te werk bent gegaan... hoe heb je de boel uitgelijnd en hoe heb je gezorgd dat het in de juiste vorm droog werd? (carbon is toch gewoon een slappe vezel die je dan doormiddel van hars laat uitharden immers??)

Oftewel ... ik ben gewoon nieuwsgierig:P

EDIT: Wat ik wel heel erg vaag vind is dat alles gelijmd wordt:X je blok hangt dus eigenlijk gelijmd onder je frame? Ik zou het lef voor een de eerste proefrit nie hebbe:). Maar goed ik snap ook dat het geen hobby lijm van de hema is (maar dan nog:+)
 
Er zitten tussendoor ook nog stukken kevlar :)

En het is idd een slappe vezel die je uithard met hars :) En uitlijning moet in principe gewoon goed zitten.
 
Niet beter een kort carter en 10'' velgjes om het gewicht nog wat minder te maken ? :)

Mjah, 10"velgen onder een runner is niet mijn ding :p

En over blokophanging inlijmen: Deze bussen zitten 5cm in een 7mm dikke carbon buis. Diameter is 60mm(binnenmaat pijp) Dat geeft je behoorlijk groot verlijmingsoppervlak :)

Edit: De eerste proefrit is inderdaad een spannend moment :X
 
Mjah, 10"velgen onder een runner is niet mijn ding :p

En over blokophanging inlijmen: Deze bussen zitten 5cm in een 7mm dikke carbon buis. Diameter is 60mm(binnenmaat pijp) Dat geeft je behoorlijk groot verlijmingsoppervlak :)

Edit: De eerste proefrit is inderdaad een spannend moment :X

krak is how
Ik vind het toff dat je het allemaal uitwerkt :*
Het geeft een heel appart gezicht zo met de vork erin en het blokje eronder .
Maar het gaat om het gewicht natuurlijk.
Dat frame gaat het wel houden denk ik zo :W
 
Nooit naar het geheim van de smit vragen ;) Remie...je bent echt een held :W

ook nog maar ff laagjes kevlar der overheen gewikkeld?

Hey ik vraag me nu toch heel erg af hoe je precies te werk bent gegaan... hoe heb je de boel uitgelijnd en hoe heb je gezorgd dat het in de juiste vorm droog werd? (carbon is toch gewoon een slappe vezel die je dan doormiddel van hars laat uitharden immers??)

Oftewel ... ik ben gewoon nieuwsgierig:P

EDIT: Wat ik wel heel erg vaag vind is dat alles gelijmd wordt:X je blok hangt dus eigenlijk gelijmd onder je frame? Ik zou het lef voor een de eerste proefrit nie hebbe:). Maar goed ik snap ook dat het geen hobby lijm van de hema is (maar dan nog:+)
 
:W

Hoop wel dat je dit keer voor een écht mooie paintjob gaat.
Spuiten kan je, maar vond de vorige kleurenstelling niet echt geweldig.
Met dat oranje (wat je gebruikte om te kijken of het goed gepolyd was) zou het eindresultaat mooier zijn geweest denk ik;)
 
Back
Top