Cmp Zip sp @ evo50

Gizmotreme

ouwelul
Hey mensen...

jullie weten dat mijn vorige projectpage bedoeld was op mijn SOBW racer.. maarja.. aangezien er paar dingen bijkomen dit jaar en toch nie zoveel tijd heb ga ik eerst rustig aan een project kloten. Als dat klaar is en voor mijn doen compleet is ga ik verder naar het sobw verhaal...


Het gaat dus over een Zip sp 99 model. Gekocht met wat valschade en kapotte lagers en wat kleine dingen..

gizmotreme_001.jpg


Nadat ik mijn Nrg extreme met team 50 verkocht had begon het toch aardig te kriebelen en besloot om rustig aan te doen met deze ZIP sp maar toch een soort project van te maken..

mijn doel is daarom ook om zoveel mogelijk uit een 50cc te krijgen..

Uiterlijk wordt die aardig aangepast en innerlijk zal het ook wel goed wezen :)

de definitieve setup is dus..

evo 50 stage *3br-tuned
carters stage *3br-tuned
hebo krukas (nieuw model)
Doppler membraan *3br-tuned
Malossi 25 recht spruitstuk *3br-tuned
Mikuni 24 vlakschuif
Pvl digitale ontsteking/hpi 2004 model
Dpr 50cc uitlaat
Malossi Primair en secundair vertanding
Malossi mhr1999 vario
Malossi torque driver
Malossi delta clutch
Malossi Wing bell


Afbeelding%20153.jpg

Afbeelding%20148.jpg

Demper is nu gepolijst.

DSC00001.jpg



Uiterlijk.

CMP colors + spuiten
Runner 180 radiateur.
Stalen remleiding
Bridgestone ml50 voor/achter
bitubo/fournales vering voor/achter.
Gemod voorkap
Mountainbike clamp
Tnt crossstuurtje
Malossi schijf
Zwarte velgen met gepolijst rand

Afbeelding%20149.jpg

frame + runner 180cc rad

kalloystem.jpg

clamp

voorkap wordt ook onder handen genomen.. :) komt allemaal goed. Oude kleuren van de voorkap

Afbeelding%20150.jpg


De bedoeling is dus om ook zoveel mogelijk uit een 50cc te krijgen.. Wil toch proberen om richting de 15 pk te komen. En hopelijk gat dat ook lukken met de hulp van 3br tuning:)

Ik moet nog wat foto's maken.. Tot nu toe is het alleen een frame met de radiateur erop. |(

Maar ik hou jullie op de hoogte en hopelijk zien jullie @ Scooterweekend 2004 de zip in eerste glorie.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Mooooi :) hoeveel denk je uit die evo te trekken?? Toch wel vetjes dat der nogmeer zijn die hard wille gaan met zo'n 50cctje :p

suc6
 
vet ding gek ! hebbie ook een plaatje van die demper ? want die is nu tog gepolijst ? ben wel benieuwd hoe dat eruit ziet namelijk :)

Ik hebbet al eens gezegt, 50cc is vetter dan 70cc !! zoeiwso een stuk origineler... iedereen neemt altijd 70cc, kijk es hoeveel je uit 50cc kunt persen ! net al Twins, die bewijst dat 50cc ook bloedje snel kan zijn :p

veel suc6, en als je in Sweet Lake City woont zal ik je vast wel eens spreken, mzzl's Jur.
 
dank jullie allemaal :) ik wil toch proberen om voorbij de 14 pk te komen.. Misschien met geluk de 15. Wat overigens moeilijk gaat worden.

En wheelie*zip.. Je zal me zeker wel keer zien in zoetermeer;)

hou jullie op de hoogte. ;)
 
zo ff klein update'tje...

heb ff stuurtje + clamp besteld om te kijken wat het is. Had eerst bij een mountain bike site een clamp besteld maar die was niet meer leverbaar :mad:

renthal handvaten + stuurrol besteld

straks na kerst ff 2 bandjes ophalen bij dani. en een begin aan de kappen maken :)
 
Last edited:
ben zeer benieuwd, en beter heb je die foto's dan ook morgen :D I can't wait !! hoe dan ook, ik zie ze wel verschijnen... suc6 en ik spreek je nog !

mzzl's Jur.
 
bedoeling is van de vakantie..

*blok klaar maken voor versturen.

*krukas kopen + afgedraaide lagers

zodat het zooite naar JS-tuning ken worden gebracht.

*2 bandjes halen.
 
**omdat ik een derbi sm heb gehad.. Toendaar een bidalot onder gegooid. Later had ik die sm verkocht aan een maatje van me, maar die uitlaat lag nog bij mij. Maand later werd zijn senda gepikt. :( hij ligt alleen beetje op verkeerde plek nog :p **
 
Back
Top