Centraal mobiele telefoon topic #11

Status
Not open for further replies.
Moet ergens een Go/gereed oid knopje zitten. Zo ben ik op topvieuw een keer naar Nijmegen gereden, snapte er geen snars van:P
 
Op wat voor toestel? Op android is Sygic echt troep, heb het jaren gebruikt op Symbian, maar het is daarop ook alleen maar slechter geworden. En navfree is gratis, de naam zegt het al :D
 
Ik zit aan het einde van mijn abbo en wil dus graag iets nieuws. De samsung galaxy s3 is uit en komt eind deze maand in de winkel. Nu lijkt mij dat wel wat.

Helaas zit ik nu dus bij Hi en zijn ze begonnen met de zogenaamde toestel lease geneuzel. Het laatste wat ik wil is een toestel leasen, maar ik kan nergens anders de oude vorm van abbo's meer vinden?

Ik zit te denken aan 500-750 mb internet en iets van 150 bel minuten of smsjes. Dit mag ook iets hoger zijn. Iemand hier die mij zo nog kan vertellen of ik ook nog een abbo kan krijgen bij Hi zonder toestel lease? Wil eventueel wel wat geld bij leggen om de telefoon te kopen, maar heb geen zin om maandelijks 40 euro te gaan betalen... En anders toch maar naar 8 jaar een andere provider.

Iphone 4S is ook nog een kandidaat en als dit allemaal te duur wordt dan denk ik een Galaxy S2 of zo.
 
Hi gebruikt enkel nog maar toestel lease. Na afloop van het contract kan je het toestel overkopen voor 15% (2 jaar) of 35% (1 jaar) van de aanschafwaarde.

Het zal dus overstappen worden vrees ik.
 
Op Curacao m'n Desire Z verloren.. Net te horen gekregen dat ik 205 euro terug krijg van de verzekering.

Denk dat het dit keer gewoon weer een Iphone word.. Iemand een 4s in de aanbieding? :P
 
Erg jammer met die lease toestellen dan. Na 8 jaar dan toch maar overstappen of ik moet een sim only nemen. Ik ga eind deze maand als de S3 in de winkels ligt, eerst eens langs de Hi winkel. Kijk ik daarna de rest ook nog even na als dat echt niets wordt.
 
Mwa, dat leasen zit ik niet zo mee. Ben vorig jaar overgestapt van Hi naar T-mobile en wil nu direct weer terug. Hi is imo toch wel 1 v/d betrouwbaarste providers, al dan iets duurder.

Zojuist de Galaxy S3 in de pre-order gezet bij Hi. Volgend jaar lever ik het toestel gewoon in en neem weer een nieuwe, kan het toestel dan niet verkopen maar over het jaar gezien maakt dat qua bedrag met dit leasen niet zoveel uit. :)

Ben benieuwd, afwachten maar! :)
 
500 mb kost 17,50 euro per maand. Ik wil 150 min kunnen bellen of zo en dat is 10 euro. Dan heb je een mooi abbo. (voor mijn gebruik denk ik dan) Maar dan moet je nog eens een toestel leasen van 20 a 25 euro in de maand. Kom je gelijk weer op 45 euro. Terwijl je daarvoor je telefoon gratis kreeg of gewoon 100 euro of 200 bij moest betalen. Zoiets wil ik nu weer.
 
Hi gebruikt enkel nog maar toestel lease. Na afloop van het contract kan je het toestel overkopen voor 15% (2 jaar) of 35% (1 jaar) van de aanschafwaarde.

Het zal dus overstappen worden vrees ik.

Laat ik dit even rechtzetten...!!

Ik heb de algemene voorwaarden van Hi goed doorgelezen en kwam tot de volgende conclusie:

Het is GEEN vaststaand feit dat een telefoon na 1 jaar 35% en na 2 jaar 15% van de waarde vertegenwoordigt, Hi zegt dat ze uit ervaring SCHATTEN dat een toestel na 1 jaar 35% en na 2 jaar 15% waard is. Mocht dit echter niet het geval zijn dan betaal je dus het bedrag dat een toestel op dat moment nog waard is.

Stel je koopt nu een iPhone 4S die op dit moment zo'n 600 euro kost, dan maakt iedereen het rekensommetje dat deze na 2 jaar overgekocht kan worden voor 15% (zo'n 90 euro). Echter is een iPhone redelijk waardevast en kost deze na 2 jaar nieuw nog 350 euro, en aangezien je je toestel in een 'goede' staat moet opleveren kan deze nog een waarde vertegenwoordigen van 200 euro, en dan betaal je dus geen nog 90 maar 200 euro voor je 2 jaar oude toestel, wat je eigenlijk dwingt om verder te gaan met leasen.
 
En hoe zit het dan met een verzekering op je toestel? Is dat het zelfde als bij bijv een auto? Je mobiel valt en gaat stuk. Vervolgens laat je hem maken en kost je dat weer niets?

Edit: denk dat ik toch maar probeer bij Hi te blijven en dat ik dan maar een toestel op Marktplaats ga zoeken. Vindt de abonnementen momenteel toch echt te prijzig met een telefoon er bij.
 
Last edited:
Ik weet sinds kort dat mijn inboedel verzekering ook mijn telefoon dekt, schade, diefstal en verlies van het ding... misschien een tip voor mensen hier, ik wist van niks namelijk :P
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top