Algemeen "opleiding+ervaring" topic.

[5th]Tom.

[5th]Rambo.
Hey,
ik open dit topic ivm dat veel mensen voor een opleiding moeten gaan kiezen.
en dit best eens een hulpvol topic zou kunnen zijn bij een keuze.
Ik ga na dit jaar van de havo af en ga "motorvoertuigentechniek MBO BOL-4 doen.
ik twijfel alleen nog tussen de school "ROC aventus" te apeldoorn en "Koning willem 1 college" te den bosch.
iemand hier ervaring mee?

(ik hoop dat dit topic open blijven mag)

mvg, Tom
 
Advertisement - register to remove this

Nog 2maand en ik ben ook klaar met mijn studie 2e autotechnicus.
Maar ik zie op dit moment niet echt een toekomst in dit vak nu ik stage loop.
Dus ben ook aan het rond kijken wat ik na deze opleiding wil doen.

@Aerox Wijchen: Ik weet niet wat voor een lessysteem KW1college heeft, maar heb vorig jaar zelf bol4 autotechnicus middenkader kleinbedrijf gedaan maar dan op het ROC.
Dat voel me zwaar tegen met het PGO. Leraren die elkaar tegenspreken en afspraken die door school niet nagekomen worden.
Althans dat is mijn ervaring dan.
 
ja klopt arnie PGO is ook mijn reden dat ik het niet trok.

Ik dee electro niv 4, (ROC) en ben na 3/4 jaar gestopt, omdat het te veel was. Ik moest elke week c.a. 4 verslagen ofzo inleveren.
Toen heb ik niv 2 gedaan in 1 jaar tijd (wist alles nog van niv 4), en nu ben ik over 2 maanden klaar na 1 jaar tijd met niv 3.

Dus toch in 3 jaar tijd niv 3 voor elkaar.

Maar blijf erbij PGO sucks, echt niet te doen. Veel ste veel werk. Je moet erg veel samenwerken, en als er iemand is een keertje niet is zit je weer te kijken, enz, enz, enz.
 
Arnie said:
Weet iemand trouwens nog goede site's voor een studiekeuzetest?

Als je bijvoorbeeld HBO wil gaan doen, dan kan je op Inholland een test maken. Ik heb er een op de UvT gevolgd, uitkomst was gewoooon weer lekker wazig :|

Ik ben ook nog aan het kijken wat ik wil. Doe nu Business studies @ UvT. Maar echt dikke kont studie, alleen weet ik niet wat ik volgend jaar zou willen doen :'(
 
scoop643 said:
please ga niet naar apeldoorn... daar woon in ook :D

Nee de reden dat ik geen apeldoorn zeg is dat ik ROC slecht vind.

ik kom ook uit Apeldoorn, maar het ROC is landelijk en heb over de school aan de loolaan waar de topicstarter het over had wel positieve geluiden gehoord....heeft ook best een goede naam naar het schijnt...
 
ik ga morgen meeloopdagje "small business and retail management" doen op de saxxion hogeschool in enschede, eens kijken of dat wat is!
verder is het idd wel moeilijk,
arnold, ik geloof dat op www.qompas.nl ofzo een van de beste tests waren..(volgens mijn decaan)
 
Xander said:
Waarom niet HTS?


waarschijnlijk verkeerde profiel gehad. net als ik :|

zit nu ook met een MBO studie te kijken omdat geen natuur en scheikunde heb gehad. dus niet toelaatbaar op een HTS. dan maar een omweg van 4 jaar :| mja, vind het niet erg om op school te zitten. beter dan werken :)


wat betekend PGO eigenlijk?
 
praktische groeps opdracht ofzo:?
en jah, ik heb idd het verkeerde profiel.
maar ik was WEL toelaatbaar @ HAN motorvoertuigentechniek alsk een spoedcursus zou doen
maar:
A. dat zoek ik niet
B. ik heb een meeloopdag gedaan en kvind HTS kut :X de richting die je ermee opgaat is totaal niet wat ik zoek.
laat mij maar mooi sleutelen ^^

/edit: dat van ralf klinkt logischer +ralf+
 
Back
Top