[5th]Nick
The Bad Guy
[5th Territory Tuning] Project: The Red Revolution
Hallo vriendelijke (en minder vriendelijke) vrienden,
Eerst maar even het standaard verhaaltje over "Vroegah":
Hoi, Ik ben Nick, 22 jaar, mja de meeste mensen die hier kijken die zijn toch wel met mij bekend... Ben je dat niet? Let dan gewoon op elke willekeurige meeting op een gozer met rood haar die heen en weer loopt te stuiteren alsof hij de laatste scene van Scarface over heeft gedaan (Berg coke... jeweet :+ ) MAAR... dat is niet zo... zo ben ik gewoon. :winner:
Het Drama begon allemaal in '99, Ik kocht een SR Tetsuya... die vet saai was (+pippi+ ), beetje mee aangekloot, Evo 50 etc.
SR weggedaan, DNA Gekauft (was toen net uit)
DNA Projectje van gemaakt (Met Tinus):
Hiermee ben ik nog naar de eerste Lelystad meeting GEREDEN (Tripje van 45km heen en 45km terug8P)
Setup
Cilinder: 70cc Speed (Twins Tuned)
Carter: Twins Tuned
Carb: 28mm Keihin PWK
Etc. Etc.
Die heb ik van de hand gedaan, en het hele scooter tijdperk was voorbij
Maar toen op een dag was ik met Erik (ErikG) aan het cruisen in me waggie (50 cents pompt uit de speakers, jeweettoch, chiiiilll).
We begonnen een beetje te praten over scooters en dergelijke en sinds ik net mijn vorige project weg gedaan had, begonnen de handen toch wel weer een beetje te kriebelen. Maar dit moest anders worden, een snufje underground, een beetje vragende blikken krijgen van: "Waar komt dat ding nou weer vandaan", Maar hoe doe je dat?
Men neemt:
1x Piaggio Mc2 LC SD
1x Anthony van Nies 9||6
1x MMCoating.nl
1x Scooterpoint Naarden
10x 5th tjoening +ralf+
Dit gaat kant-en-klaar de mixer in, doorhakken tot het goed fijn is, in de koekepan, en een tijdje laten sudderen... 8 maanden ofzo
Tadaaa!
[5th]Patrick @ Best (Liep kut toen):
[IR]http://i67.photobucket.com/albums/h307/Neo105/Project/1.jpg[/IR]
Samen met de Twins-boys
[IR]http://i67.photobucket.com/albums/h307/Neo105/Project/3.jpg[/IR]
Van een andere kant:
[IR]http://i67.photobucket.com/albums/h307/Neo105/Project/2.jpg[/IR]
Nick @ Lint:
[IR]http://i67.photobucket.com/albums/h307/Neo105/Project/4.jpg[/IR]
De setup
- Cilinder: 2Fast4Race Piaggio LC
- Uitlaat: MHR Team 2004
- Krukas: 2Fast4Race 44mm
- Carburateur: Keihin 28mm PWK
- Luchtfilter: Twin Air 60mm
- Vario: Polini Evolution 7
- Membraan: V-Force (Moto Tassinari)
- Koppeling: Polini Evolution
- Poulies: Polini Evolution
- Koppelingshuis: Malossi Wingbel
- V-snaar: Polini Evolution
- spruitstuk: Malossi 25mm recht
- Ontsteking: Polini Digitaal Rotor
- Carters: Nu nog Twins Tuned
Nu ben ik dus op het punt gekomen dat langzamerhand iedereen wel een keer op mijn NRG heeft gereden, mijn kappenset aan alle kanten gesneuveld is en alles gewoon eigenlijk afgeragd werd aan de scooter (Half olietankje dichtgekit als benzinetank, versleten Vsnaar, smerigheid op het hele blok.) en toen dacht ik bij mezelf: "Ik heb altijd me best gedaan om alles netjes te houden, en nu is het eigenlijk gewoon op weg naar de sloop als het zo door gaat".
Dus heb ik op een duistere zondagavond in het gezelschap van mijn 5th homie's besloten maar eens mijn schattige projectje een nieuw leven in te blazen.
Dit was natuurlijk allemaal leuk en aardig, maar toen ging het de verkeerde kant op, ik verloor interesse in het hele scootergebeuren, wat iedereen wel een keer heeft gehad denk ik,
Dit resulteerde erin dat de kappen er een keertje af werden gehaald voor een malossi radiateur en er nooit meer op zijn gekomen, ik ontdekte ook een scheurtje in mijn achterkap waardoor ik hem meteen er niet meer op wou hangen, onder het motto: "Als het niet perfect kan, dan maar niet"
Het duurde ook niet lang voordat hij er zo bij stond:
Kortom DRAMA.
En eigenlijk is het een opmerking van iemand op een meeting die de doorslag gaf, er kwam namelijk een jongen naar me toe...
En hij zei: "Ik vind het zo jammer dat het zo is gegaan met deze scooter, hij was altijd zo mooi en de Scootin' poster hangt ook in mijn kamer, en het is nu een schim van vroeger... echt jammer"
Dit was voor mij de druppel, maar ja hoe bouw je van een bestaan geragd project een heel nieuw vers project op?
Ineens zat ik terug te denken aan iets wat Marco van XSH mij ooit verteld heeft: "Als je iets goed wilt doen, dan moet je van het begin af aan opbouwen"
En dat heb ik gedaan, ik heb vandaag mijn hele frame uit elkaar getrokken, een plan bedacht voor mijn kappen en alles netjes in dozen gelegd. Meteen de coater opgebeld, de spuiter en de paintbrusher (HZ Paint) dus het begin is gemaakt:
Doel:
26+ SAE Vermogen
7 Seconden @ 150m
Custom Shows Winnen
Mja... wat daar van moet komen... is nog de vraag! })
Update (26-05-2006):
Ik heb contact gehad met de nederlandse Importeur van Samco Silicon Hoses (Een van de beste vloeistofslang producenten van de wereld) en heb ik een afspraak gemaakt voor het uitzoeken van de nieuwe slangen voor de KVS, die eens een keertje NIET verkleuren! :L
Morgen dus meer informatie! (Ook de foto's van hoe het frame er nu bij staat komen morgen zodra ik weer een digi camera heb)
Gevraagd: Iemand die een MOOIE Fotosoep voor me kan maken!
Tot Morgen! :*
Update 27-05-2006 (Zaterdag)
Verder heb ik nog de hele scooter tot het frame toe uit elkaar getrokken:
[IR]http://i67.photobucket.com/albums/h307/Neo105/Project/DSC00412.jpg[/IR]
F32S voelt zich genegeerd: :'(
[IR]http://i67.photobucket.com/albums/h307/Neo105/Project/DSC00411.jpg[/IR]
[5th]Martijn kon het niet laten
[IR]http://i67.photobucket.com/albums/h307/Neo105/Project/DSC00415.jpg[/IR]
He kijk! Een Sprintscooter in een zakje!
[IR]http://i67.photobucket.com/albums/h307/Neo105/Project/DSC00418.jpg[/IR]
Mja lekker boeiend
Ik ben ook nog even naar de importeur van Samco Silicon slangen geweest en heb meteen even 2 meter flexibele slang besteld (Kost trouwens een godsvermogen! :|) en wat bochtjes en dergelijke zodat de koelvloeistof later rijkelijk kan vloeien! 8)
Begin volgende week weer een update, dit keer Optisch EN motorisch
Tot dan! :*
Aanpassing 29-05-2006
Ik heb de fotoshop even verwijderd omdat hij teveel afwijkt van mijn idee, en mensen er vrij fel op reageren
Mini Update 30-05-2006
Ik denk dat ik er eindelijk uit ben wat de 2 kleuren gaan worden:
Candy Apple Red als hoofdkleur: (Ik gebruik even een voorbeeld van iemand anders :*)
En Phoenix Yellow van BMW (Hieronder staan ze beide aangegeven):
Ik weet nog niet of ik de binnenkappen ook in deze kleur ga doen
Update-tje 01-06-2006
Vandaag even in sneltreinvaart een stuk vooruit gekomen:
Nieuw DD Carter besteld
2x 5 Gaats DD Velgen geregeld (Thnx Roelof & Patrick :*)
En meteen doorgebracht naar mijn oude vertrouwde coater:
2x DD velgen
1x NRG Frame
1x Subframe
1x Remnaaf achter
Nog te brengen naar de coater:
1x RS24/10 Achterveer
1x Carterkap
1x Verlengd Subframe
1x Stuurtje
Helaas heb ik alles met haast weg moeten brengen (Ik kreeg gewoon een Uurtje vrij van me werk :+, om even 100 km te rijden, en alles te overleggen met de coater
2de Update 01-06-2006
Sinds ik er toch aan denk eens een keertje hard te gaan rijden, moet ik natuurlijk ook wel zorgen dat er genoeg remkracht aanwezig is...
Nu heeft iedereen natuurlijk al een andere schijf enzo, wat natuurlijk ook logisch is, maar ik wou toch nog een stapje hoger...
Zodoende:
Fok Braking... Hallo Brembo 4-zuiger Aprilia RSV1000 Motorklauw! })
[IR]http://i67.photobucket.com/albums/h307/Neo105/Project/DSC05704.jpg[/IR]
Even Ter indicatie van het formaat:
[IR]http://i67.photobucket.com/albums/h307/Neo105/DSC05712.jpg[/IR]
:winner:
Bovenkantje
[IR]http://i67.photobucket.com/albums/h307/Neo105/Project/DSC05710.jpg[/IR]
Nogmaals
[IR]http://i67.photobucket.com/albums/h307/Neo105/Project/DSC05707.jpg[/IR]
Met dank aan de opperdushi's [5th]Klaas & [5th]Douwe! -:-
Hij wordt uiteraard nog gecoat in de volgende Coatronde
Tot zover dit flitsbericht! :*
Update 09-06-2006
Carter schoon gemaakt en eindelijk eens een fatsoenlijke foto gemaakt
Na 6 bussen remreiniger (2 Fast vreet snaren :+)*Clickable*
[IR]http://i67.photobucket.com/albums/h307/Neo105/Project/IMG_0047.jpg[/IR]
Let ook op de kleine details die erin staan :W*Clickable*
[IR]http://i67.photobucket.com/albums/h307/Neo105/Project/IMG_0050.jpg[/IR]
En natuurlijk mijn glimmende bakje :W*Clickable*
[IR]http://i67.photobucket.com/albums/h307/Neo105/Project/IMG_0049.jpg[/IR]
Toch heb ik besloten om voor een nieuw carter te gaan, deze bevalt me eigenlijk niet omdat het een SD blok is en omdat het allemaal een beetje oud begint te worden, en dat ga je merken... DD Blokje, here we come!
In de komende paar dagen me frame terug van de coater, en de kleur is waarschijnlijk nog vetter dan ik had durven hopen :~
Update 15-06-2006
Mja, sinds ik een Nieuw Pia DD carter heb geregeld, werd het maar eens tijd om de oude meuk uit elkaar te halen.
Maar wat doe je als je geen rotortrekker hebt? JUIST, Dan maak je die toch gewoon zelf! (Hij is nog multifunctioneel ook!) :W
[IR]http://i67.photobucket.com/albums/h307/Neo105/Project/IMG_0072.jpg[/IR]
Weer een geslaagd product van [5th]Beunproductions
[IR]http://i67.photobucket.com/albums/h307/Neo105/Project/IMG_0073.jpg[/IR]
En dan na een uurtje lekker werken... Tadaa! (Alle onderdelen netjes in doos en mooi schoon gemaakt) Klaar voor zijn nieuwe leven! :W
[IR]http://i67.photobucket.com/albums/h307/Neo105/Project/IMG_0062.jpg[/IR]
Tadaaa... Daar gaat me kopje op naar de anodiseerder! :#
[IR]http://i67.photobucket.com/albums/h307/Neo105/Project/IMG_0191.jpg[/IR]
Let niet op de doos
[IR]http://i67.photobucket.com/albums/h307/Neo105/Project/IMG_0193bewerkt.jpg[/IR]
Ik heb nu alleen mijn kop gestuurd, om te kijken hoe de service is en wat de levertijden zijn, want soms kan je daarin echt erg vergissen; bijvoorbeeld mijn coater die in plaats van MAX 2 weken, er nu al meer dan 5 weken erover doet
Update 18-08-2006
Hehe, Eindelijk weer een update, en dit maal een vrij grote al zeg ik het zelf... Mijn frame is eindelijk binnen gekomen!
Nadat ik erg lang moest wachten tot het eindelijk gecoat werd, kon ik vandaag weer een uurtje vrij krijgen van mijn werk om ervoor te zorgen dat ik mijn frame en bijbehoren op kon halen!
Onder het motto: "Niet lullen, maar foto's schieten!"
[IR]http://i67.photobucket.com/albums/h307/Neo105/Frame/IMG_0555.jpg[/IR]
[IR]http://i67.photobucket.com/albums/h307/Neo105/Frame/IMG_0554.jpg[/IR]
[IR]http://i67.photobucket.com/albums/h307/Neo105/Frame/IMG_0545.jpg[/IR]
[IR]http://i67.photobucket.com/albums/h307/Neo105/Frame/IMG_0548.jpg[/IR]
[IR]http://i67.photobucket.com/albums/h307/Neo105/Frame/IMG_0543.jpg[/IR]
[IR]http://i67.photobucket.com/albums/h307/Neo105/Frame/IMG_0552.jpg[/IR]
[IR]http://i67.photobucket.com/albums/h307/Neo105/Frame/IMG_0542.jpg[/IR]
[IR]http://i67.photobucket.com/albums/h307/Neo105/Frame/IMG_0547.jpg[/IR]
En nog even een closeupje voor de kleur:
[IR]http://i67.photobucket.com/albums/h307/Neo105/Frame/IMG_0567.jpg[/IR]
Nu is het de bedoeling om:
OF de velgen met een motief te laten CNC'en (Ik wou die expres na het coaten doen, omdat het dan een mooie rand achterlaat, die coating en motief scheidt)
OF een logo erop laten paintbrushen en dan de kleur laten overlopen (De rand van de velg geel, en dan over laten lopen naar het hart naar oranje, donkeroranje en dat je dan uiteindelijk op dezelfde kleur uitkomt als de coating!
Ik sta open voor suggesties tijgers! (Ook andere ideeen!) :*
De cilinderkop is helaas terug gekomen zonder anodiseer laagje, het busje wat in de kop geperst zit voor de KVS aansluiting is van metaal, en kan dus niet geanodiseerd worden
*** Update 26-08-2006 ***
Eindelijk na een half jaar o.i.d. wachten heb ik eindelijk mijn Custom made Samco Silicon KVS-Slangen uit Engeland ontvangen, dus ik gooi ze maar even online!
Idee van het productieprocess (niet van mijn slang hoor 8P):
Eerst heb je de mal
De Composiet rubber/silicoon materiaal wordt om de mal heen gewikkeld in een voorberekend aantal lagen en de dikheid wordt aangepast aan de wensen van de klant
De mal wordt handmatig aangedrukt
Alle Samco Sport slangen worden afgemaakt door een glanzend oppervlak wat gecreeerd wordt door speciaal geformuleerd inpak tape
Zodra ze volledig ingepakt zijn, worden de slangen blootgesteld aan een vulcaniserend proces bij hoge temperaturen, dit zorgt er voor dat alle lagen 1 laag worden waardoor een volledig composiet materiaal bewerksteld wordt.
De gevulcaniseerde slangen worden verwijderd van de mallen, en worden nog één maal bewerkt met een laatste verwarmprocess.
Hierna worden de slangen met de hand gecontrolleerd, en gaan ze naar de klant :W
Et voilla, Nick krijgt zijn slangen thuis! :W
[IR]http://i67.photobucket.com/albums/h307/Neo105/Project/IMG_0694.jpg[/IR]
Nog een keer
[IR]http://i67.photobucket.com/albums/h307/Neo105/Project/IMG_0695.jpg[/IR]
En een beetje een onduidelijke van alle lagen:
[IR]http://i67.photobucket.com/albums/h307/Neo105/Project/IMG_0696.jpg[/IR]
Tot de volgende keer kinders![/b]
:*
**** Huidige en toekomstplannen Update 11-12-2006 ****
Na 4 maanden geen update (soms loopt het even vast), heb ik nu besloten dat ik doorga voor de tweede fase van dit project en het eindelijk afmaken
Hierbij post ik even mijn plannen die op dit moment in behandeling zijn, en ook nog de toekomstplannen waar ik mee bezig ben om het te realiseren.
Dit alles is onder voorbehoud en kan ten alle tijden nog aangepast worden
-
Projecten die al in beweging zijn:
Kappen worden op dit moment gespoten dankzij Speedboer*)
De 2Fast cilinder heeft een nieuwe wand erin gekregen bij Powerseal
De 2Fast krukas is proffesioneel gebalanceerd en gemonteerd
Nieuw Runner carter aangeschaft, hier wordt ook alles op gemonteerd
Nieuwe Evo vario besteld zodra hij uitkwam (2007 model: 9 Rollen)
Nieuwe PVL Digitaal met agresieve acceleratie curve
Nieuwe Carterinhoud wordt besteld (Schalen, Koppeling, Vertanding etc)
-
-
Projecten die nog geregeld worden:
Kappenset laten Paintbrushen naar eigen (Soviet-Style) ontwerp
Zadelhoes ontwerpen en laten maken
Remklauw ophanging (RSV Mille Motorrem) CNC laten frezen uit massief Titanium
Voorvork verlagen
Anodiseren: Cilinderkop, Fournales Achterveer, Malossi Demper, Stuur en andere details
Voorvelg CNC-Frezen met Projectlogo
Etc...
Hierbij dus de ideeën die ik nog heb, en nu heb ik een vraag aan het publiek (Jullie dus!
Dit is dus waarmee ik nu bezig ben, en jullie kunnen vanaf vandaag weer regelmatig updates verwachten!
****** Update 03-03-2007 ******
Nou gisteren foto's ontvangen van hoe de kappen zijn geworden, en ik kon het natuurlijk niet laten om dit even met jullie te delen!
Achterkant in spuitcabine (Telefoon kwaliteit):
Voorkap in spuitcabine (Telefoon kwaliteit):
Mooie groepsfoto:
Achterkap:
Onderkap:
Voorkap:
Binnenkap:
De kleur goud is een stuk feller in het echt, maar dat zullen jullie wel zien zodra ik hem in elkaar geflanst heb!
Enjoy, En tot snel! :*
Last edited: