[5th] Project Runner 2005

[5th]Nick

The Bad Guy
Nou ik had wat tijd teveel op mijn werk (gebeurd niet vaak :rolleyes: ), dus heb ik besloten deze special maar eens te schrijven.

En nu mijn vorige project op zijn eind aan het lopen is, en het nu echt kleine meuk wordt (underseat, frame coaten) dacht ik eens aan wat nieuws...



En sinds Ik al sinds een jaar ofzo een afgetrapte runner in mijn schuur had staan waar eigenlijk niks mee gebeurde, en diezelfde runner in de weg stond besloot ik hem maar te verkopen... Zonder succes... zelf voor 250 euro kon niemand hem van mij afnemen. En omdat ik geen zin had om hem te verkopen aan iemand op het forum (omdat het zo een krot is) besloot ik er maar zelf wat moois van te maken.

En nu komt de schok... hij wordt 100% STANDAARD :L

Ik heb namelijk besloten dat het opvoeren en berijden van zwaar opgevoerde brommers natuurlijk geweldig is, maar het is niet echt nuttig, omdat je vaak ook heel erg intensief aan je uiterlijk van je scoot werkt, en het eigenlijk alleen af en toe op een of andere meeting kan laten zien, en dat vond ik zonde, en nu de zomer er weer aankwam besloot ik maar hem 45 km/u te maken zodat ik mooi geen last had van de politie en lekker kon kroesen +pippi+

Maar af en toe kan ik natuurlijk ook mijn NRG blok eronder hangen ;)

Dus ik begon maar met het kijken in de schuur :p :



Drama!

Dit is helaas de enige foto die ik van mij runner heb genomen voordat hij uit elkaar gesloopt werd, en op dit moment ziet hij er ook meer zo uit:



Klaar voor de coater



Klaar om gespoten te worden



Klaar om gerepareerd te worden :L


Maandag 06-06-2005

Nu kom ik net tot een vrij vervelende ontdekking:

Ik heb aan de jongen waar ik deze scooter vandaan heb gehaald gevraagd of de scooter “iets” had wat ik moest weten, zodat het makkelijker zou zijn om doelgericht te repareren, maar dat scheen dus niet zo te zijn (zei diegene), alleen nu heb ik dus de hele ontsteking en de CDI en dergelijke eraf gehaald, en bleken er vrij veel draadbreuken in te hebben gezeten, ik denk vanwege een begrenzer of zoiets…

Alleen de manier waarop het gerepareerd was echt een drama, de 2 kanten waren namelijk IN ELKAAR GEDRAAID, en daarna nog eens “geisoleerd” met papierplakband… Ja die doorzichtige ja…

Hmmm dat wordt weer even lekker solderen *zucht*

Dinsdag 07-06-2005

Het blok wordt op dit moment bewerkt door glasparels en de kleine meuk is besteld, alleen ben nog steeds op zoek naar het startkransje, en sinds die 50 euries kost, denk ik maar even dat ik door ga zoeken…

Ik heb ook besloten dat ik er een Stage 6 Monster-Disk, Want zo een "Race-Monster" ( :L ) moet natuurlijk wel het vermogen hebben om te stoppen :rolleyes:

Nu maar wachten op de coater. +pippi+

Donderdag 16-06-2005

Aah zucht, wat is het toch heerlijk al ik eens niks te doen heb, dus heb ik van de week maar even het carter lopen constueren, samen met de zeer gewaardeerde hulp van [5th]Marky :p



Ooh mooi schoon



De Tjoening mocht niet acherblijven natuurlijk :L





Idioot verse Rito krukas erbij

Even later



Blokje helemaal klaar, Inclusief al de standaard meuk die ik overal nog vond



En aan alle details werd gedacht :+

Donderdag 23-06-2005

Ik heb besloten na het bekijken van de hele onsteking en alle roest die daar op alle punt opzat (niet goed afgesloten van het water) om een nieuwe onsteking te halen bij Anthony, en meteen een Bendix voor de startmotor mee te nemen, die nu helemaal geinstalleerd is, samen met de 17.5mm carburateur die erop hoorde, dus motorisch is de scoot op dit moment klaar.

Wat ik nog meer heb besloten is dat ik nooit meer iets via internet ga bestellen, sinds ik de grote fout heb gemaakt om alle kleine std. meuk via internet te bestellen, incl. blanke kappenset, en dat ik een 12mm carburateur binnen krijg terwijl ik duidelijk aangegeven heb dat ik een 17.5mm Dell moest hebben. Nou maakt niet uit, kan gebeuren...

En toen kwamen de kappen binnen



Valt je wat op? Voorscherm? Ja precies, ik heb dus een paar LINKER kappen gehad, dus ik heb linkerkappen dubbel :|

Dus ik heb een E-mail gestuurd aan de desbetreffende I-net winkel, maar krijg gewoon geen gehoor... DankuwelAlstublieft... :|



Maar gelukkig kwamen er ook fijne dingen binnen... Stage 6 Oversized Remskijf +ralf+

Nu kan ik dus weer gaan wachten op een stel kappen, en dan kan alles naar de spuiter, en hopelijk is de coater dan klaar!

Laat het poly'en beginnen })

Vrijdag 01-07-2005

Vandaag ff wat leuks gehaald voor op me runnert, ik vind die tellerpartij namelijk zo saai, en sinds ik nog niemand met deze heb gezien, dacht ik maar, laat ik die maar doen!



Koso "Race" Tellers met mooi blauw licht (oooh mooi :p )

En wie zou er nog polyesteren tegenwoordig? :p



Goeie sjit gek, Poly underseat })

*Einde Mini-updeet :p*

Zondag 10-07-2005

Nou mijn frame was dus binnen gekomen samen met wat andere meuk, en ben dus vandaag met Patrick aan het beunen geslagen met het blok en de voorvork... niet echt ultiem gelukt, maar dacht toch maar ff ik zet ze op het project-page :p



Mooi freempie



Lekker schijfje :p

[5th]Patrick Copyright :rolleyes:


Zaterdag 17-07-2005

Vandaag weer lekker doorgebeund met Patrick en Nino... +ralf+



Het frame zoals het er voor die middag uitzag



De schijf is eindelijk ook een beetje fatsoenlijk in de vork gaan zitten (Patrick tjoening @ Hamer :p)



Uiteindelijk moest ik toch maar de behulpzame beunhand toesteken en het achterwiel monteren zodat hij op zijn wielen kon staan *D

Aankomende week weer een update
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

@ Lilli, Nee klopt het is nog niet echt project waardig, maar dat is omdat ik er net mee begonnen ben :p , maar het gaat wel heel leuk worden, sinds ik nu de tijd heb om alleen het uiterlijk te doen, en het blok er al ligt (NRG) voor als ik een keertje wil vlammen :p

@ Marcel, Ja ik wil het wel vet maken kwa kleur, maar ik ga niet op de kamo-kleur over denks, want dat heb ik nu gedaan en het is wel leuk geweest :p maar het wordt weer iets anders he :)

@ Dieselmaniac, Thnx :p

@ Patie, Daar hebben we jou kwat-quad toch voor? :rolleyes:
 
ik ben benieuwd hoe dit runnertje eruit komt te zien nick ;)
als het frame maar niet afbrokkelt :X
mja veel succes ermee!!!!

:*
 
heeeeeeelllll erg lauw man sta je dalijk binnen 0,0001 seconden stil met die monster disc :p k hou je in de gaten laterzzzz.....
 
zal wel weer iets heel moois gaan worden aleen je zegt wel een beetje vaak "sinds" dat leest nogal kut vind ik tenminste maar ik kijk er naar uit hoe dit ding eruiteindelijk uit gaat zien.

succes
 
malossi_aero said:
zal wel weer iets heel moois gaan worden aleen je zegt wel een beetje vaak "sinds" dat leest nogal kut vind ik tenminste maar ik kijk er naar uit hoe dit ding eruiteindelijk uit gaat zien.

succes

Dank je wel voor je aanmerking, ik zal het even veranderen :)
 
monster disc @ 45 km/h :X
stoppie monster :X:X
mja. meer een uiterlijk project ?
wat ben je met de kappen van plan?


mja. beter hang je gewoon je nrg blok er onder.
 
limbo_aerox said:
monster disc @ 45 km/h :X
stoppie monster :X:X
mja. meer een uiterlijk project ?
wat ben je met de kappen van plan?


mja. beter hang je gewoon je nrg blok er onder.



mja dat blok komt al helemaal niet vooruit :W

dus om ergens te komen is het verstandig omdat runner blok er onder te houden :)

:)
 
@ Limbo_aerox, ik ben er nog niet helemaal over uit hoe ik het ga doen met de kappen, want dat komt bij mij altijd op het laatste moment, want dan denk ik iets moois te hebben, en dan vind ik het ineens toch wel weer op een andere manier een stuk beter :), dus dat komt vanzelf wel :)

@ Arthur, Je bedoeld toch niet op Jubbega he? Ik werd echt geslacht :L maar sindsdien ben ik wel een stukje rustiger geworden, sinds we de rest van de dag een beetje werden aangekeken als de Meeting Idioten :p

@ Patie: :|
 
Back
Top