2fast wand

ik heb es een uur gebeld met hem,hij zij zelf dat hij het niet snapt waarom al de wanden in NL eruit knallen,hij heeft het nog nooit voorgehad in italie zei ie,nog nooit een cilinder terug gestuurd gekregen blablabla...
ook best wel vaag dat hij enkel frans spreekt(en italiaans off course) en geen engels snapt,terwijl hij wel altijd mailt in het engels,maar dat terzijde.

ivm die sproeiers,al staat ie nog zo arm,de wand zou gewoon niet mogen loslaten.
er zijn genoeg speeds waar de zuiger meerdere malen compleet weggesmolten/kapotgedetoneerd heeft,en die wand laat nooit los.(in 99% van de gevallen althans)

kheb hier nog een oude MHR(team),20.000km oud(iedere dag mee naar school gereden),10.000km met half synthetische olie,helemaal opengehakt,ontelbaar aantal zuigers erin versleten+kapot gedraaid,vliegende naaldlagers,gebroken krukas,nooit laten warmdraaien,niet 'ingereden',
wand nog steeds in orde en scoorde laatst nog 19.5pk...

de eerste hebo manstons hadden toch ook dat nickasil probleem?
 
Last edited:
Nee dat waren juist de iets latere. De eerste versies in de begintijd toen de manston 1 net uit was waren er nog geen probs. Ik heb toevallig nog zoon oude manston liggen. Die is 156 graden geweest doordat mijn koeling ineens nietmeer werkte en ik het dus niet in de gaten had, maar aan de cil zie je niks.

Ik denk persoonlijk ook dat je goede of minder goede hechting hebt van een wand en dat het weinig tot niks te maken heeft met inlopen. Tuurlijk is inlopen beter, maar voor de hechting van wand??Daar geloof ik niks van.
 
Het heeft grotendeels met het materiaal en manier van gieten te maken. Hou een speed en 2fast mina maar eens naast elkaar, dan zie je het verschil. Ik heb zelf het probleem ook gehad en Tedeschi heeft dat probleem ook naar mij erkend met betrekking tot de mina cilinders. Bij piaggio cilinders heb ik de blaarvorming zelf nog nooit gezien, mina meerdere malen.
 
beetje offtopic, maar ik heb ook genoeg malossi en hebo cilinders gezien waar de wand uit is gelopen, dit is echt niet alleen een 2fast probleem.
EVG krijgt/kreeg het imo wel voor elkaar cilindertjes van een perfecte hechting te voorzien..
 
ik heb es een uur gebeld met hem,hij zij zelf dat hij het niet snapt waarom al de wanden in NL eruit knallen,hij heeft het nog nooit voorgehad in italie zei ie,nog nooit een cilinder terug gestuurd gekregen blablabla...
ook best wel vaag dat hij enkel frans spreekt(en italiaans off course) en geen engels snapt,terwijl hij wel altijd mailt in het engels,maar dat terzijde.

ivm die sproeiers,al staat ie nog zo arm,de wand zou gewoon niet mogen loslaten.
er zijn genoeg speeds waar de zuiger meerdere malen compleet weggesmolten/kapotgedetoneerd heeft,en die wand laat nooit los.(in 99% van de gevallen althans)

kheb hier nog een oude MHR(team),20.000km oud(iedere dag mee naar school gereden),10.000km met half synthetische olie,helemaal opengehakt,ontelbaar aantal zuigers erin versleten+kapot gedraaid,vliegende naaldlagers,gebroken krukas,nooit laten warmdraaien,niet 'ingereden',
wand nog steeds in orde en scoorde laatst nog 19.5pk...

de eerste hebo manstons hadden toch ook dat nickasil probleem?

Vertalings software ;)

Ontopic. Is het nicasil niet gewoon te dun?
 
Vertalings software ;)

Ontopic. Is het nicasil niet gewoon te dun?

dat kan ook een reden zijn tot sneller loslaten, en wat betreft dat alleen in NL de wanden loslaten, dat gelooft een kind van 6 nog niet. en anders vergoed hij het echt niet hoor, als het niet zijn fout zou zijn, want deze grapjes kosten hem genoeg geld geloof me.

@ tommy, luchtbellen komen ook bij pia vaak geneog voor, ikzelf heb t ook gehad.
@ Aerox70: wat betreft het loslaten bij mhr etc, dat zal vast wel, een detonatie kan daar ook voor zorgen en hoe meer race, sprinter hoe meer, sneller detonatie en erger.... en vergeet alsjeblieft niet, dat mhr cilinder ongeveer 500 staat tot 1 worden verkocht tov 2fast cilinders.


ik blijf erbij dat het proces niet goed is, want na het loslaten van een wand, meot je gewoon een klein stukje in het alu opboren al is het een 0,01mm, dan heb je weer 'vers' raakvlak. als je dit dus doet zal die niet meer zo snel loslaten.
 
Zelf heb ik ook 1x de wand eruit gehad. Volledig vergoed door tedeschi en die wand zit er nog steeds in. Ook na menig nx runs. We hebben hem na de nieuwe wand niet echt speciaal laten warm draaien of rijker gesmeerd. Gewoon hoe je het bij elke nieuwe cilinder doet, warm draaien -- afkoelen --- warm draaien en gewoon knalen.

Er is een slechte serie van 2fast cilinders waar de wand uitloopt. Hij staat achter zijn product vandaar dat hij hem, bij mij iig, kostenloos vergoed.

Over dat engels, dat doet zijn vrouw, die spreekt wel beetje engels.
 
ik heb es een uur gebeld met hem,hij zij zelf dat hij het niet snapt waarom al de wanden in NL eruit knallen,hij heeft het nog nooit voorgehad in italie zei ie,nog nooit een cilinder terug gestuurd gekregen blablabla...
ook best wel vaag dat hij enkel frans spreekt(en italiaans off course) en geen engels snapt,terwijl hij wel altijd mailt in het engels,maar dat terzijde.

ivm die sproeiers,al staat ie nog zo arm,de wand zou gewoon niet mogen loslaten.
er zijn genoeg speeds waar de zuiger meerdere malen compleet weggesmolten/kapotgedetoneerd heeft,en die wand laat nooit los.(in 99% van de gevallen althans)

kheb hier nog een oude MHR(team),20.000km oud(iedere dag mee naar school gereden),10.000km met half synthetische olie,helemaal opengehakt,ontelbaar aantal zuigers erin versleten+kapot gedraaid,vliegende naaldlagers,gebroken krukas,nooit laten warmdraaien,niet 'ingereden',
wand nog steeds in orde en scoorde laatst nog 19.5pk...

de eerste hebo manstons hadden toch ook dat nickasil probleem?

Manston 1 was probleem met hechting van nikasil met alu en iets te dunne laag , zeker bij hoge temp. in cilinder kwam nikasil los. Bij een rijk mengsel en goede smering was er geen probleem.

btw toevallig Castrol olie gebruikt ?
 
Manston 1 was probleem met hechting van nikasil met alu en iets te dunne laag , zeker bij hoge temp. in cilinder kwam nikasil los. Bij een rijk mengsel en goede smering was er geen probleem.

btw toevallig Castrol olie gebruikt ?

en wat zou castrol olie meer of minder maken?

de hechting zit aan de andere kant ;)
en niet tussen de zuiger en de wand.
 
Idd, :). Maar als temperatuur te hoog komt in cilinder; komt hij wel los bij een dunne laag en met een zwakke hechting van nikasil & aluwand.

Tussen de 2takt olie zit wel wat verschil qua kwalitieit en eigenschappen.

Anders moeten de 2F gebruikers eens vermelden welke olie ze gebruiken, zeker die met een los komende wand.
 
Last edited:
en wat zou castrol olie meer of minder maken?

de hechting zit aan de andere kant ;)
en niet tussen de zuiger en de wand.

Logisch ;) maar ik kan me wel bedenken dat als er met verkeerde olie gereden word er een hogere wrijving ontstaat. Waardoor je mischien een hoger risico loopt.
 
bij mij draaide hij op champion racing olie,nooit eerder last mee gehad oid.
wordt door verschillende teams die ik ken gebruikt in de endurance races.

en een wand hoort er toch gewoon in te blijven,al rij je op frituurolie,
als ie loslaat is het gwn productiefout lijkt me,een 2fast is al duur genoeg,
daar hoort dan ook een degelijke wand in te zitten
 
Last edited:
bij mij draaide hij op champion racing olie,nooit eerder last mee gehad oid.
wordt door verschillende teams die ik ken gebruikt in de endurance races.

en een wand hoort er toch gewoon in te blijven,al rij je op frituurolie,
als ie loslaat is het gwn productiefout lijkt me,een 2fast is al duur genoeg,
daar hoort dan ook een degelijke wand in te zitten

Idd waar. Als ik zie hoe vaak ik wel een Speed of een Evo genaaid heb. Wandje was altijd nog heel. Nieuwe zuiger erin en klaar ;)
 
Zal champion olie zijn , is zelfde fabrikant die TNT olie vult & verpakt.
Maar bij endurance zullen ze niet met 2F cilinder rijden, maar met Malossi waarschijnlijk.
Die zijn natuurlijk van zeer goede kwalitieit qua nikasil en hechting, maw niet kapot te krijgen.
 
je hebt champion half synthetische,no smoke(rainbow ofzoiet),vol synthetische,en de racing waar nog additieven bij zitten.
ik smeer 3% en voeg nog loodvervanger toe
 
bij mij draaide hij op champion racing olie,nooit eerder last mee gehad oid.
wordt door verschillende teams die ik ken gebruikt in de endurance races.

en een wand hoort er toch gewoon in te blijven,al rij je op frituurolie,
als ie loslaat is het gwn productiefout lijkt me,een 2fast is al duur genoeg,
daar hoort dan ook een degelijke wand in te zitten

iedereen lukt over olie,

motul, castrol, t is allemaal goed, als je maar wat duurdere olie gebruikt.
en dan nog lopen ze er met castrol olie bij TOEVALLIG 2fast en ALLEEN in NL eruit. wat een dom gelul zeg.

dus straks krijg je een stiocker erop:

2fast for race - do not use with castrol/motul. olie van rond de 20€ een fles, is heus wel goed en tja iets meer wrijving, maar dan nog loopt ie daar niet door vast en de wand KAN (eigenlijk hoort dit zelfs niet) loskomen bij een vastloper, maar dan gebeurt det bij goede hechting enkel als de wanddikte te weinig is.

hahaha
 
wat tedeshi zegt over enkel NL,zegt ie natuurlijk om de schuld van zich af te kunnen schuiven..
hij gaat heus wel niet zeggen"mijn cilinders zijn slecht,beter koop je een tcr met een degelijke wand"
8P
 
wat tedeshi zegt over enkel NL,zegt ie natuurlijk om de schuld van zich af te kunnen schuiven..
hij gaat heus wel niet zeggen"mijn cilinders zijn slecht,beter koop je een tcr met een degelijke wand"
8P

Tegen mij gaf hij toe dat er een slechte serie 2fast cilinders was. Hij vond de sproeier te klein die ik er toen in had maar daardoor mocht nog niet de wand eruit lopen. En alles werd kostenloos vergoed.

Niet echt een geval van de schuld van zich af schuiven...
 
Dat hij zijn eigen product beschermt is wel af te lezen uit zijn reacties ja. Maar opzich ook wel logisch en zijn goed recht, ik zou bovendien hetzelfde doen.

Desalniettemin horen die wandjes er niet uit te knallen :p
 
Back
Top