Membraantest: VL14 VS. V-Force!

Mol said:
We hebben verschillende diktes geprobeerd ;) Elk blok zal daar anders op reageren dus of ik nou 1mm of 2cm hier neerzet, je zal toch zelf moeten proberen wat werkt ;)
Zelfde verhaal ivm de V-Force/VL14 vergelijken. Als je carters anders geflowed zijn oid kan dat ook al veel uitmaken. Gewoon lekker testen dus, net als wat ik op mijn hok had gedaan. Ik reed met stuffer e.d. in mijn bewerkte VL13, terwijl anderen bij ons het niet hadden omdat dat weer beter uitpakte.


De vraag over de dikte van de plaat stelde ik juist om van jou te horen of je idd met verschillende diktes hebt getest. Ik weet donders goed dat bij elk blok een verschillende dikte het beste presteerd :*

Over de flow in de carters heb je ook een punt, wij hebben trouwens ook al eens getest om een v-force membraan op te hogen, dat gaf in sommige gevallen ook nog positieve veranderingen op het vermogen :)
 
RoP#6 said:
vforce_1.JPG


heeft iemand deze maten voor mij? dus tussen de blauwe en de rode lijnen:)

in mm graag:)

ik post het hier omdat het een kleine vraag is en geen zin heb om weer een topic te openen over een V force / stage 6 ding :p




alstu
 
heeft iemand btw al het verschil tussen de stage 6 en de org getest??? of er uberhout wel verschil in zit. (door de plaatjes dan)

groeten
 
ik heb het alleen op 50cc getest maar niet op de bank , dit maakte geen enkel verneembaar verschil dus rijd ik gewoon met vl14 , ophoogplaat eronder van 4 mm gaf ook helemaal geen verschil , bij een 70cc (stage6 racing) setup van iemand waarvan ik het blok klaar had gemaakt maakt de plaat van 4mm een wereld van verschil , hij werd er veel feller door , helaas hebben we de v-force niet kunnen testen omdat ik die toen al verkocht had.

let wel op ,de vl14 valt ook dieper in het carter , de stage6/v-force is dus een stuk korter.
 
ik heb hem zaterdag nog getest op de testbank 2 runs gemaakt met de vl14 toen haalde die 20,1 pk en dan die stage 6 gestoken en toen steeg het naar de 21,3 ongeveer,, zal ff kijken of ik de grafiek kan posten heb namelijk geen scanner thuis.

de stage 6 is toch ook iets smaller als de vl14
 
speedsprinter said:
ik heb hem zaterdag nog getest op de testbank 2 runs gemaakt met de vl14 toen haalde die 20,1 pk en dan die stage 6 gestoken en toen steeg het naar de 21,3 ongeveer,, zal ff kijken of ik de grafiek kan posten heb namelijk geen scanner thuis.

de stage 6 is toch ook iets smaller als de vl14


Als dat geen geblokte meeting was, hebben we er weinig aan.

Maar zoals in de tests van Johan ook al naar voren kwam, kan het best eens zijn dat je ongeveer 1 pk wint.
 
Big B NRG said:
Als dat geen geblokte meeting was, hebben we er weinig aan.

Maar zoals in de tests van Johan ook al naar voren kwam, kan het best eens zijn dat je ongeveer 1 pk wint.

was geen geblokkeerde meting dus aan de post van speedsprinter heb je niks aan :p
 
Lucas said:
De vraag over de dikte van de plaat stelde ik juist om van jou te horen of je idd met verschillende diktes hebt getest. Ik weet donders goed dat bij elk blok een verschillende dikte het beste presteerd :*

Over de flow in de carters heb je ook een punt, wij hebben trouwens ook al eens getest om een v-force membraan op te hogen, dat gaf in sommige gevallen ook nog positieve veranderingen op het vermogen :)
Ivm de plaatjes, ik heb vanaf 0.20 tot 0.45 getest, daarboven werd het echt te negatief zegmaar :D
Dan heb je ook nog de 45 en 90 graden plaatjes, dit is de manier waarop ze geknipt zijn zegmaar. Onder welke hoek. Weet niet hoe ik het anders uit moet leggen, maar dat kan soms ook een wereld van verschil geven. Voornamelijk voor de gasopname dan.
 
Hoe kun je nou het beste aanpakken met een vl14 dan..
gewoon verschillende plaatsje pakken en maar gewoon testen?

Las ook ergens dat v-force minder diep in het carter komt, misschien de vl14 dan zoveel ophogen dat ie even diep in het carter ligt als de v-force?

Of zal dit geen zin hebben?
 
nick_lulof said:
Hoe kun je nou het beste aanpakken met een vl14 dan..
gewoon verschillende plaatsje pakken en maar gewoon testen?

Las ook ergens dat v-force minder diep in het carter komt, misschien de vl14 dan zoveel ophogen dat ie even diep in het carter ligt als de v-force?

Of zal dit geen zin hebben?

Ivm plaatjes: testen op de bank wat bij jouw het beste is (geblokkeerd)
ivm ophoogplaatjes: moet je ook testen op de bank (geblokkeerd)

de invloed van die dingen is op elk blok anders.
 
Mol said:
Ivm de plaatjes, ik heb vanaf 0.20 tot 0.45 getest, daarboven werd het echt te negatief zegmaar :D
Dan heb je ook nog de 45 en 90 graden plaatjes, dit is de manier waarop ze geknipt zijn zegmaar. Onder welke hoek. Weet niet hoe ik het anders uit moet leggen, maar dat kan soms ook een wereld van verschil geven. Voornamelijk voor de gasopname dan.


Het ging toch over een ophoogplaat onder het membraan, niet over klep diktes :p
 
Een vforce menbraam doet naar mijn mening niets op een minarelli blok.
Met een goede inlaat.

Zit er bij je inlaat iets niet helemaal goed... inlaattraject ofzo... merk je meestal wel winst bij een vforce tov vl14.

je vforce onder een andere hoek in je carter plaatsen. nou dat lijkt me een leuke test :)
 
bedoel je dan dat ie zeg maar "dwars" komt te staan?
Want dat zou niet alleen een leuke , maar ook een logische test zijn.
 
Als je andere 2t carters bekijkt dan zie je dat de membranen niet 4kant zijn , maar langwerpig zeg maar. En de lengte richting van het membraan is dan dezelfde als de krukas lengte.
Mooi voorbeeld is het Kart-carter wat ik onlangs ergens gepost had.
Icm met een team as moet dit wel werken.

je carter zo prepareren dat de krukwangen als glijbaan fungeren
 
Back
Top