Membraantest: VL14 VS. V-Force!

Of hij stond met het geblokkeerd meten gewoonweg lekker krapjes. Ik begrijp iig wel wat Sander bedoelt en heb dit zelf ook weleens ervaren.
 
nou ,op een evo70 doet een V-force van stage6 het iig perfect kwam ik vandaag achter :)

mja ,ik kan niet het verschil meten omdat ik deze scooter (zeer) slecht lopend binnenkreeg ,membraan was kaput.. de kleppen waren de hoeken van af , Polini evo membraan ,de kleppen vallen te diep in het carter ,en dat vind ik bij de v-force wel perfect , die valt veel minder diep :)
 
dat leg ik al uit , ik kan het niet testen , bij een evo gebruik ik geen ophoogplaat , ik gooi ze weg :p , een vl14 is wel degelijk en blijft wel heel , evo niet , daar heb ik al vaker ervaringen mee gehad.

gaat mij erom dat een v-force gewoon een prima ding is gewoon..
 
Mja en een aangepaste vl14 inlaat is ook een prima ding.. Zo'n mening over een v-force voegt niet echt veel toe over het vergelijk van de membranen toch.
 
BurN said:
Ik noem maar een scheef voorbeeld. 2 speed 06 blokjes.
1tje heeft 19.2 sae tijddens blokken, uiteindelijke score vrij 22.3
De andere heeft 22.0sae geblokkeert, uiteindelijke score vrij 22.9

Hey Sander,

Is dit met of met zonder slip correctie :p..?
 
BurN said:
Feit is gewoon dat het uiteindelijk op afstelling met een werkende vario uitkomt.

Klopt, ben ik helemaal met je eens

Blokkeren kan het afstellen van de motor vergemakkelijken, maar het is geen must als je het aan mij vraagt.

Ik noem maar een scheef voorbeeld. 2 speed 06 blokjes.
1tje heeft 19.2 sae tijddens blokken, uiteindelijke score vrij 22.3
De andere heeft 22.0sae geblokkeert, uiteindelijke score vrij 22.9

Mijn conclusie dus Gewonnen geblokkeert vermogen hoeft niet uiteindelijk te resulteren in gewonnen vermogen tijdens een VRIJE meting.

Tenzij je weer dingen hebt veranderd na het geblokt meten..? Anders ---> slipcorrectie..

Er zijn gewoon teveel factoren die meespelen in het verlies van vermogen.

Ook hiermee ben ik het met je eens op 1 ding na, en dat is puur die slipcorrectie zonder die slipcorrectie krijg je van deze onderlinge verschillen

:)
 
Marco_v_W said:
Dan kun je onderling zoiezo al niet vergelijken... Als de snaar bij de 1 dikker is als bij de ander meet je al andere waardes !!

Hm zit wat in ja, ik zocht het er toch meer in dat bij voorbeeld 1 een 28 mik fs zat. Mengsel bij het topvermogen stond goed, maar alles ernaartoe niet +ralf+

Slipcorrectie nja
 
Zijn er al metingen geweest met het nieuwe vforce membraan die weer is uitgebracht? Zo ja, zijn er nog verschillen te meten met het eerste vforce membraan?
 
Yes I mean the stuffer, I just did'nt know the word for that in English.

But what is the best result? With or without the stuffer? :)

most probably without the stuffer, the size of the stuffer is for carbs 26mm & below so if you use it with a 28mm carb it would just choke & not get maximum airflow, just look at what they did to the VL14 they milled the chit out of it, cut off the bridges to get more area but still it didn't outperform a stock VFORCE3.
 
Dat stage 6 membraan is de echte V force alleen met een stage 6 sticker en andere platen


Platen kunnen flinke verschillen geven. Ik heb inmiddels beide in huis zag ik, dus als ik volgende week tijd heb zal ik het eens testen.
 
Back
Top