Membraantest: VL14 VS. V-Force!

Over die vorm, die wordt al heel lang gebruikt door verschillende crossmotor tuners, dus vorm is allang bekend en openbaar. Hierdoor kan er ook geen patent opzitten, wat volgens mij ook niet het geval is.

Overigens gebruikt VHM deze vorm ook.
 
Over die kleppen:

Gaan hier ook niet stuk... werkt perfect... ook icm. NX. Had van Jeff ook gehoord dat hij er wat problemen mee had, maar hier nog niets mee gebeurd :S

Als ik me niet vergis zit er op het V-force membraan wel een patent.... :)
 
BartR. said:
Je kunt het princiepe ook vastleggen. Dus niet de vorm, maar de werking.
Maargoed, we zien wel. Voorlopig zal hij er wel gewoon in een Stage6 doosje liggen.


Het princiepe kan je niet vastleggen, want er zijn verschillende vormen mogelijk om dat princiepe te bereiken.

Het is ongeveer hetzelfde als ik patent zou leggen op het hebben van 20,56 pk :p
 
dikkedoof said:
ja jullie hebbe het alenmaal wel zo lekker over die v force maar ik hoor laatst dat ze niet meer vekocht mogen worde :S

Oud nieuws, ze zijn al gelange tijd niet meer leverbaar, maar ze komen weer terug, voor een dikke meerprijs.
 
Johan... said:
Andere kleppen hebben geen zin... ;)

Als er iets belangrijk is van een membraan zijn het wel de kleppen, dus zomaar andere kleppen erop gooien kan je al gauw 1 pk of meer kosten. Beetje loze gedachte dus idd...
 
jah zkr dat heeft echt veel invloed op je prestaties. Ik heb hier een vl11 liggen met kleppen van 0,25mm en 0,30. Ik heb er overigens niet meej getest ofzo maar je kan aan die dunne voelen datze veel makkelijker open gaan.
Alsik me goed herriner is dunne kleppen beter ofzo op snelle setup. Maarjah voor vl13(pia) hebje daar nou eigenlijk ook verschillende diktes van die klepjes van?
 
nastykilla said:
jah zkr dat heeft echt veel invloed op je prestaties. Ik heb hier een vl11 liggen met kleppen van 0,25mm en 0,30. Ik heb er overigens niet meej getest ofzo maar je kan aan die dunne voelen datze veel makkelijker open gaan.
Alsik me goed herriner is dunne kleppen beter ofzo op snelle setup. Maarjah voor vl13(pia) hebje daar nou eigenlijk ook verschillende diktes van die klepjes van?
Je hebt er niet mee getest, maar je hebt aan de plaatjes gevoelt en nu voel je dat ze veel makkelijker open gaan :rolleyes: wel een erg goede manier van spullen testen, je testresultaten zullen wel erg nauwkeurig zijn :+
 
DeJongh said:
Je hebt er niet mee getest, maar je hebt aan de plaatjes gevoelt en nu voel je dat ze veel makkelijker open gaan :rolleyes: wel een erg goede manier van spullen testen, je testresultaten zullen wel erg nauwkeurig zijn :+


Maar hij heeft wel gelijk..

Op 100cc kart zitten .2mm plaatjes. Ding draaid ook wel bijna 18k
 
van welk materiaal ?


en verder: eindeloze discussie...
ga gewoon met je monster op de bank, neem 3 setjes kleppen mee en ga ze geblokeerd testen.
 
Back
Top