vl14 ophogen?

Waarom draai je het membraanniet een kwartslag?, ik heb al twee blokken getuned met het spruitsuk gedraaid. heb geen meetresultaten maar dr zit voelbare verbetering in je prestaties na dit toegepast te hebben.
Weet niet wat minder werk is, maar t is t proberen waard denk.
 
Buppes_ said:
Waarom draai je het membraanniet een kwartslag?, ik heb al twee blokken getuned met het spruitsuk gedraaid. heb geen meetresultaten maar dr zit voelbare verbetering in je prestaties na dit toegepast te hebben.
Weet niet wat minder werk is, maar t is t proberen waard denk.

Dit geldt neem ik aan voor mina.. heb jij verder ook nog het membraan opgehoogd/ of onder een andere hoek in het carter laten steken..?
 
JasperdB said:
ja... en hoeveel zonder ? ;)

0.0

maar ik heb wel verschillende ophoogplaten getest, ik snap ook niet wat het probleem is, hij koopt een paar van die plaatjes, maakt een paar runs en dan weet je het verschil... no big deal toch ?
 
ik heb btw getest op mijn blok met 15mm ophoogplaat en 20mm ophoogplaat, met het 15mm plaatje ben ik nooit op een hogere score uitgekomen dan 18pk, terwijl de 20mm bij mij 19.8 en 19.6 scoorde.

Hopelijk heb je hier wat aan, alleen was mijn blok bij de inlaat ook nogal bewerkt :s
 
JasperdB said:
imo moet het inlaat traject gewoon zo kort mogelijk, en je membraan ophogen zie ik niet als iets winstgevends
Volgens mij is je inlaattraject je spruitstuk, wat er onder je membraan gebeurt hoort er iig niet bij. Het inlaattraject blijft dus even kort/lang alleen het membraan word verplaatst en daardoor krijg je automatisch een lagere carterdruk. Als je gaat testen weet je dan dus nog steeds niet zeker of de carterdruk voor jou winst/verlies geeft of de verplaatsing van het membraan.
 
Mol said:
Volgens mij is je inlaattraject je spruitstuk, wat er onder je membraan gebeurt hoort er iig niet bij. Het inlaattraject blijft dus even kort/lang alleen het membraan word verplaatst en daardoor krijg je automatisch een lagere carterdruk. Als je gaat testen weet je dan dus nog steeds niet zeker of de carterdruk voor jou winst/verlies geeft of de verplaatsing van het membraan.

als je bv het bw's lc carter neemt van beunhaas... dan zie je dat dat membraan vergeleken met een pia blok oid egt een stuk verder van de cilinder verwijderd zit. (miss btje wat extreem voorbeeld, maar tog krijg je dan een langer inlaat traject lijkt me...)
 
iemand de kant en klare maten dan van de steken van de gaten van een mina membraan. kom zelf na meten op een tollerantie van een halve milimeter. misschien iemand de preciese maten.
 
JasperdB said:
als je bv het bw's lc carter neemt van beunhaas... dan zie je dat dat membraan vergeleken met een pia blok oid egt een stuk verder van de cilinder verwijderd zit. (miss btje wat extreem voorbeeld, maar tog krijg je dan een langer inlaat traject lijkt me...)
Jij hebt het over de weg die het mengsel binnen het carter maakt. Voor mij is het inlaat traject het stuk van je carb tot je membraan.
 
Hij bedoelt ws het stuk vanaf de de buitenlucht tot in de cilinder. Het kan wel een positief effect hebben op je flow dacht ik. Een langer inlaattraject. En hoe korter je inlaattraject des te beter de gasreactie en hogere stroomsnelheid. (heeft ook met de oppervlaktes van doorlaten te maken, maar ook met de lengte)
 
Blom said:
Hij bedoelt ws het stuk vanaf de de buitenlucht tot in de cilinder. Het kan wel een positief effect hebben op je flow dacht ik. Een langer inlaattraject. En hoe korter je inlaattraject des te beter de gasreactie en hogere stroomsnelheid. (heeft ook met de oppervlaktes van doorlaten te maken, maar ook met de lengte)


maar hoe lager het membraan hoe meer carterdruk , daar moet wel aan gedacht worden. de beste plek voor het membraan zou zijn achter de zuiger (dus waar de krukas nu zit) , maar dat kan nu eenmaal niet..
 
ik denk dat membraan van opzij (zoals bij roterend) ook een positief effect zou kunnen hebben

een Yamaha FS1 heeft dit bijvoorbeeld
 
ABT said:
Kymco dus..... :p

Ik vind dat toch ook niet alles, omdat je carter dan niet symetrisch is.

mja , roterende machines werken ook goed en dat is bewezen..

en dubbel roterend liep zelfs minder dan enkel... (waar dus de spoeling aan beide kanten gelijk was)

alleen bij Kymco en peugeot zit het membraan nogal ver vanaf de zuiger..
 
als je m veranderd , maar de std membraan komt vanbovenaf , ik denk dat het beter is dat ie van opzij komt , maar daar zit de vario al :p
 
Back
Top