ophogen cilinder/squish

Bark

Well-Known Member
Beste mensen,

Hoe gaan jullie altijd te werk? Bij scootparts zeiden ze tegen mij dat je je cilinder ophoogt met het Malossi voetpakkingssetje, totdat de spoelpoorten volledig open staan. Daarna meet je de squish. Maar wat als die nou meer dan 0,6mm bedraagt, maakt uit? Of is de terugslag van de zuiger dan gewoon iets minder, kan iemand mij vertellen hoe je die verhouding tussen ophogen van de cilinder en squish maximaal maakt? Of kun je beter gewoon de 0,6 regel toepassen en daar je cilinder naar ophogen? Alvast bedankt voor je reactie.

Groeten Bark
 
Advertisement - register to remove this

Bij een nette cilinder als EVO is het (naar mijn ervaring) zo dat als je de spoelpoorten op ODP open hebt staan je squish ook direct goed is.

Heb je echter een DR (mijn ervaring) en je zet spoelpoorten volledig open op ODP heb je een veel te ruime squish, ik zelfs 2mm. Je laat dan van de bovenkant van je cilinder wat afdraaien zodat je de timing niet meer verandert en je wel een juiste squish hebt.

Overigens hoeft het helemaal niet zo te zijn dat als je spoelers open staan op ODP dat je dan voor jouw setup de beste timing hebt...
 
Back
Top