Spruitstuk ophogen.

Ging Marco_v_W niet proberen een paar van die ophoogplaatjes te maken?? Las ik ergens in een ander topic.. weet alleen niet meer welke.. :?
 
Marco ging volgens mij van die ophoogblokjes maken zodat de carb niet zo schuin komt te hangen als je hem naar achteren zet (met verbouwd subframe)

Hier gaat het over het ophogen als de carb naar voren staat zodat het vlotterbakje niet de cilinder raakt.

@ topicstarter
Hoeveel mm moet hij worden opgehoogd?
Je kan bijvoorbeeld een oud spruitstuk/membraam pakken en daarvan de bovenkant af frezen zodat je alleen nog het platte deel overhoud en dan heb je ook een goed ophoogblokje :)

Zoiets dus:
Picaaa%20004.jpg


© Copyrighy by Mike@Rox
 
waarom maakt iedereen die plaatjes van alluminium? Teflon/nylon/ertalon is een stuk makkelijker te bewerken (bv. met een gewone zaag)
 
Ertalon heb ik gewoon gehaald bij het lokale mechanisatiebedrijf. Schijnt bedoelt te zijn om slijtblokken van te maken.
 
Alu werkt prima, is goedkoop en iedereen die tegenwoordig een dremel heeft en boormachine kan toch prima alu bewerken?
 
Originally posted by aerox-evo70
mijne rijdt beter met TP spruitstuk ivm malossi recht... (aansluiting was ook niet perfect). je zit alleen met je luchtfilter...
maar zoveel zal het niet schelen imo.

Ik heb echter anders gezien...

Ruim 1.5 pk weg met TP spruitstuk in vergelijking met Malossi recht. (28mm carb)

Verschilt blijkbaar ook weer heel erg per setup.

Ik denk dat de diameter van het TP spruitstuk (24mm) meer effect heeft dan de lengte, zeker met een 28mm carb.
 
Back
Top