ophogen membraan/spruitstuk

Hilly

ik ben KK TOF
Aangezien ik soon een recht spruitstuk heb zat ik me af te vragen wat slimmer is. om de ophoogplaat tussen blok en membraan te doen, of tussen spruitstuk en membraan. wie weet dit, geef ook een goede onderbouwing pls (gaat om meeste pk's mag duidelijk zijn :p)
 
Advertisement - register to remove this

Waarom test je het niet gewoon? Zo veel werk is het niet...

Mij lijkt het dat je het ophoogstuk tussen je membraan en je spruitstuk moet doen, omdat je mebraankleppen anders niet meer op de juiste hoogte zitten

Maar of ze std. al op de juiste hoogt zitten weet ik ook niet :)
 
Originally posted by Eric
Tussen carter en membraan = minder carterdruk/grotere inhoud

naar mijn mening blijft dit hetzelfde


Tussen membraan en spruitstuk = langer inlaattraject, is ws gunstiger :?

het maakt geen kloot uit, je maakt zowiezo je inlaartraject langer, waar je em ook plaatst.
 
Tussen membraan en spruitstuk. Anders gaat het idd ten koste van je carterdruk en dat wil je niet. Dat wil je iig minder graag dan de dikte van het plaatje die bij de lengte van je inlaattraject op komt.
Als je er niet uit komt : meten = weten

Groeten Luuk
 
Iedereen doet moeite om zijn carb zo dicht mogelijk bij het membraan te krijgen en jij wil je spruitstuk verlengen om meer vermogen te halen? Omwille van de massa traagheid van het mengsel, kan bij een hoog toerental de afstand tss carb en membraan beter zo klein mogelijk zijn.
 
nee niet om meer vermogen te halen. maar als je een recht spruitstuk hebt en je wil een 24 vlak kwijt op een beta zal je het moeten ophogen. darom vraag ik wat het gunstigst is
 
Dat is natuurlijk onzin want is bij ophogen tzelfde, ik ben t met sonic lc eens, carterdruk is belangrijker..


Originally posted by Anton
Iedereen doet moeite om zijn carb zo dicht mogelijk bij het membraan te krijgen en jij wil je spruitstuk verlengen om meer vermogen te halen? Omwille van de massa traagheid van het mengsel, kan bij een hoog toerental de afstand tss carb en membraan beter zo klein mogelijk zijn.
 
Waarom zou carterdruk belangrijker zijn? Het is toch geen crosser? Je hebt geen vermogen onderin nodig. Wie weet is je carterdruk nu wel te hoog, en wordt hij door ophogen gunstiger....
 
iedereen is hier altijd op zoek naar carterdruk ook door membraan zelfs te verlagen en nu is het opeens niet erg als de carterdruk lager wordt..

denk niet dat het bij hem te hoog is..
 
Originally posted by CHAzZ
iedereen is hier altijd op zoek naar carterdruk ook door membraan zelfs te verlagen en nu is het opeens niet erg als de carterdruk lager wordt..

denk niet dat het bij hem te hoog is..

Dan let jij niet goed op.....
 
niet ophogen !! ik werk zelf met een kart carbu en heb gemerkt dat je het spruitstuk zo dun mogelijk te houden, doe je dat niet dan krijg je zeker vermogens verlies en dat wil je toch niet !!
 
Originally posted by mvanwinsen5
niet ophogen !! ik werk zelf met een kart carbu en heb gemerkt dat je het spruitstuk zo dun mogelijk te houden, doe je dat niet dan krijg je zeker vermogens verlies en dat wil je toch niet !!

ja, dat is makkelijk praten met een kart carb :)
 
Originally posted by Enrico@nrg
Kartcarb is natuurlijke andere shit.. Niet echt te vergelijken..

wel andere shit, dat wel ja !! maar ophogen komt nooit ten goede, zouden ze dat in de race of op andere dikke scoots ook wel doen ;) !!!
 
waarom niet wat geblack&decker icm een helmbak filter? Op een aerox (weet niet of het op beta ook zo is) past alles makkelijk dan....
 
ik ga ook een helmbakfilter maken, maar ik wil de carb richting cilinder hebben. als je dan niet ophoogd ramt je vlotterbak constant tegen je cilinderkop. das zo jammer.
 
Back
Top