Spruitstuk ophogen.

'Lars

Skyline Euner
hallooo,

Ik kan nu best wel bijna gaan vlammen :p, maar nu zit ik nog met een probleem van de Carb/spruitstuk..

Je kan m naar achter zetten, maar dan moet het subframe laten aanpassen..
Ik denk ik ga eerst ff op zoek naar een andere manier, toen kwam ik erachter dat Chiel m naar voren had met een ophoogblokje;

Blok_in_opbouw4.JPG


Hij zei dat zijn gasreactie niet slecht was ofzo, maar zijn er hier mensen die ook zo'n ophoogblokje gebruiken/hebben gebruikt en hier juist goede of juist slechte ervaringen mee hebben?..

Help me bitte, want anders moet ik dus spoedig op zoek naar een lasser :)...

greetz..

p.s. als Chiel problemen heeft met het feit dat ik zijn pic gebruik, hoor ik het wel.. :)
 
Advertisement - register to remove this

ik heb em wel achteruit staan... kvind het eigenlijk best schijt... hij loopt er wel best goed mee maar ik krijg em moeilijk aan.. bij het antrappen lekt ie ook benzine volgens mij omdat die carb veel te schuin staat... :rolleyes: nahjah wachten tot ik een keer zo'n schuin ophoog dingetje kan kopen zodat ie niet meer zo erg schuin staat... :)
 
Lars,

Als je je spruitstuk een paar mm ophoogt, ben je van het probleem af. Je carb komt dan niet meer tegen je cilinder aan, en je kan net zo makkelijk overal bij.
Zo hoef je dus geen lasser te gaan zoeken.

Fred heeft die plaatjes voor je op voorraad.. (en andere dealers, zullen ze waarsch. ook wel hebben...)
 
hij wil gewoon ze recht spruitstuk houden;), en lars anders pak je gewoon een std membraam, en haal je het bovenste eraf en maak je die maak je 2 keer na, van een aluminium plaat.
 
mijne rijdt beter met TP spruitstuk ivm malossi recht... (aansluiting was ook niet perfect). je zit alleen met je luchtfilter...
maar zoveel zal het niet schelen imo.
 
Originally posted by aerox-evo70
mijne rijdt beter met TP spruitstuk ivm malossi recht... (aansluiting was ook niet perfect). je zit alleen met je luchtfilter...
maar zoveel zal het niet schelen imo.
precies the same here :*
 
zal uiteindelijk in vermogen wat schelenmee een recht spruitstuk maar niet de moeite waard om zo moeilijk te doen, tenzij je dat leuk vindt natuurlijk of het perse zo wilt hebben.
 
De lengte van het spruitstuk (dus of de langer Top of korte malossi) maakt niet uit voor het vermogen, daarvoor is het verschil te klein. Alleen de gasreactie bij het spruitstuk van malossi wordt (iets) beter, omdat het mengsel een kortere afstand hoeft af te leggen. Dat is tenminste wat mij is verteld.
 
wat melf zegt doe ik ook altijd van een oud membraam de bovenkant er vanaf zagen en daar 1 of 2 van gebruiken

en dan is et opgelost

oeps ik bedoel rutger
 
Originally posted by melf #50
zal uiteindelijk in vermogen wat schelenmee een recht spruitstuk maar niet de moeite waard om zo moeilijk te doen, tenzij je dat leuk vindt natuurlijk of het perse zo wilt hebben.

Inderdaad, dis is echt moeilijk doen... Enige keer wanneer een recht spruitstuk nuttig is, is als je hem recht naar achter doet met aangepast subframe.

Ik deed het zo:

blok3.JPG


carbstoot2.JPG
 
Thnx voor de info, maar ophogen is bij mij niet zo super handig denk ik, want op de bovenkant van de Team kop zitten 2 van die lame nippels..., dus moet je wel erg ver ophogen..
 
Idd, als je bij mijn blok kijkt (bovenste plaatje dus), zie je dat daar het nippel ook weg is gehaald.

Het is niet het minste werk om zo'n blokje te fixen, ik vind het persoonlijk netter dan bv een TP spruitstuk (het is korter, nettere afwerking, berekende maten, etc)
 
Back
Top