vl14 ophogen?

ruud.

www.vk-tuning.tk
ik zat ff te kijken en te passen met me vl14, maar als de klep open is lijkt ie de boostpoort flink af te sluiten, het mengsel zal zoiezo al in een hoek om de klep heen moeten om bij de booster te komen..

Is dat echt een probleem? scheelt het vermogen? en heeft iemand dan al eens gebrobeert met een 6 a 7 mm dikke plaat het membraan op te hogen? Scheelde het vermogen etc...

bvd
 
Advertisement - register to remove this

rs-ruud said:
ik zat ff te kijken en te passen met me vl14, maar als de klep open is lijkt ie de boostpoort flink af te sluiten, het mengsel zal zoiezo al in een hoek om de klep heen moeten om bij de booster te komen..

Is dat echt een probleem? scheelt het vermogen? en heeft iemand dan al eens gebrobeert met een 6 a 7 mm dikke plaat het membraan op te hogen? Scheelde het vermogen etc...

bvd


Sander van Rsb Tuning heeft er mee getest, hij heeft er 19,6 en 19,8 pk mee gehaald dacht ik. Met mhr speed :)
 
heb je er weleen over nagedacht dat als het membraan open gaat dat het mengsel door de zuiger wordt aangezogen en niet de "booster"poort in? dat is pas als de zuiger terugkomt en het membraan dichtgaat en het mengsel de poorten in word gedrukt..

het mengsel wordt aangezogen door de zuiger en logischer wijze zal het ook die richting uitgaan ....
 
waarom denkt iedereen in slowmotion? doe dit keer 13000 en je hebt een constante stroom :D

als die uitlaat het mengsel door je blok heen zuigt met membraan open kan je beter die booster de ruimte geven toch?
 
rs-ruud said:
waarom denkt iedereen in slowmotion? doe dit keer 13000 en je hebt een constante stroom :D

je reinste onzin! je moet het gewoon per arbeids proces bekijken, dan pas kan je beoordelen of het loont of niet!
 
niet? :p

kwas ook wel van plan te testen, maar als anderen al hebben getest en het had geen nut hoef ik het niet meer te doen hea ;)
 
rs-ruud said:
niet? :p

kwas ook wel van plan te testen, maar als anderen al hebben getest en het had geen nut hoef ik het niet meer te doen hea ;)

Elk blok reageert weer anders, ik denk trouwens dat het niet perse het verschil in lengte van de inlaat is wat het verschil zal maken in het vermogen, maar meer het cartervolume wat je erbij krijgt als je je membraan ophoogt.
 
rs-ruud said:
grappig dat ze ze gewoon op voorraad hebben :) , dat van een oud membraan opofferen is idd een goed id, thanx

dat ze die dingen op voorraad hebben heeft meer te maken met plaatsing van de carb , bijv. met het rechte spruitstuk..

verder zul je alleen minder carterdruk hebben , of dat gunstig of juist ongunstig is voor jouw setup is een ander verhaal..
 
Back
Top